Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#1895698
hallo!

heb sinds een paar dagen een bench in huis, ter voorkoming van nog meer 'rondrennen met eten en bloedspetters door huis verspreidende'-acties van Reus. Hij vind de bench even wennen, maar wel fijn, slaapt er nu ook in (deurtje blijft open). heb hem er paar keer zijn kvv prak in gegeven, kleedjes en kussen, even aan een kant gelegd, en dan zijn etensbak aan de andere kant op een placemat. maar ik heb het idee dat hij het naar vind om, zegmaar, in bed te eten. doet heel moeilijk naar zijn bak reiken, en als ik het deurtje open laat wringt ie zich in allerlei bochten om buiten de bench te kunnen staan terwijl zijn bak er in staat. hoe doen jullie dit? of is het een kwestie van wennen?
Door lolpugz
#1895779
ik heb een anrislipmat in de keuken liggen en dan zet ik er een hekje voor van die konijnenhekjes zeg maar die je kunt gebruiken om een ren te maken  ook zit ik er naast dus kan ook niet weg  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1895783
Kan het er niet aan liggen dat hij op de metalen plaat/bak moet gaan staan met eten?
Of heb je niet zo'n metalen bench met bodemplaat.
Zeker ook omdat hij er wel in gaat liggen slapen als er een kleedje in ligt.

Misschien kan je zo'n plastic tafelkleed op maat snijden en die erin leggen.
Makkelijk schoon te vegen en wellicht wat minder spannend aan de voeten.
Door **Jolanda**
#1895889
Geen problemen mee hier. Duster heeft altijd in de bench gegeten en hij vliegt de bench in als ik met eten naar voor loop :biggrin2: Soms duikt hij er zo hard in dat de bench gewoon van zijn plaats schuift ::)
Door nienk
#1895903
ohja, dat hij het metaal niet fijn vindt zou goed kunnen. ik zal het eens proberen met inderdaad een stuk plastic oid. dank jullie wel voor de tips!
Door Nadia
#1895905
Hier het zelfde als bij Jolanda. Ik heb dan nu geen bench meer. Kain eet op een kleedje in de keuken. Maar als ik zeg, Kain heb je honger in de buik. Dan ZOEFF zn mand in. (hij weet dat hij daar moet wachten.. :)
Dan mag hij komen en eten. Voorheen kreeg hij het wel in zijn bench. Kain zal het een worst wezen waar hij zijn eten krijgt. Al geef ik het bij wijze van op de keukentafel :)
Door wendy71
#1895956
Hier hebben ze eetkleedjes, liggen gewoon in de huiskamer, ze slepen niet met voedsel, gaat al jaren prima zo. :)
Door nienk
#1895962
nou ja, het is ook niet zo dat Reus er standaard mee gaat lopen, maar vooral als er andere mensen in de buurt zijn, dan moet het van het grote kleed naar het kleine kleed naar de kachel naar de mat en weer terug. en hoe meer ik daar iets probeer aan te doen, hoe harder ie gaat lopen, hoe groter de 'ieieieieieil' reactie van het bezoek, en daar gaat ie echt van sprinten. dus vandaar de bench!
Gebruikersavatar
Door judith vd
#1896531
Als het regent, dan bind ik Diza met de riem vast aan de trap.
Daar is ze aan gewend en zo is er na het eten maar een kleine stukje vloer dat ik moet schoonmaken.

't Liefst geef ik het botwerk buiten.

groeten,

Judith
Door nienk
#1896584
doe ik ook als daar gelegenheid voor is (bij mijn ouders thuis of op vakantie), maar ik heb zelf helaas geen buiten!
Door MoniquevZ
#1896610
Onze pup krijgt eten in de bench, 3x per dag nog. Ik leg er een oude keukenhanddoek in, en neem iedere dag een schone. Zo op het metaal lijkt me niet fijn, maakt ook nog lawaai.
Door nienk
#1896619
haha ja dat ga ik met barfhappen ook maar doen, had vanavond zijn konijnenonderdeel op een stuk keukenpapier gelegd, niet bij nagedacht dat dat er natuurlijk aan ging plakken. dus meneer zat in de bench, met konijn in zijn bek en een hele dot keukenpapier erbij, stak er allemaal uit, groter dan zijn kop. keek echt zo van : baasje, wat moet ik nu doen, dat witte is niet zo lekker?
Door Pedro98
#1897935
Haha dat zou er wel leuk uit hebben gezien, maar niet zo gezond voor de darmpjes al dat papier. We hebben hier vetbedjes en daar ligt er dus steeds een van in de bench en kunnen gewoon in de wasmachine en zijn zeer snel droog.
Door nienk
#1897953
gelukkig at hij het niet op, ik trok het uit zijn bek, en wat er om het konijntje heen zat sputterde die zelf uit zn bek toen ik bij het konijn weg was. hij eet nooit papier of plastic, ik laat hem ook met kartonnen dozen spelen (=slopen), gaat altijd goed. HA! idee, open gevouwen doos van muesli oid onder het eten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door