Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MoniquevZ
#1894853
Van Lotgering kreeg ik een enorm stuk runderkraakbeen (niet besteld, toegift denk ik  :)), geven jullie dit ook aan jullie honden?
Onze hond krijgt kvv, we barfen niet.
Groet, Monique
Door jara
#1894984
Als het echt zacht kraakbeen is kun je het wel geven (niet teveel in 1 keer m.i.)...kraakbeen is heel zacht dus ook als je hond geen bot gewend is moet kraakbeen wel lukken...is het een borstbeen?? (recht stuk, lijkt op rib), dan zou ik het zeker ff vasthouden of het laatste stuk ff met een hamer bewerken...iig zorgen dat hij/zij niet een heel stuk ongekauwd naar binnen werkt.
Laatst gewijzigd door jara op di 11 jan 2011, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#1895006
Ik zou dit beslist NIET geven,zeker daar je hond geen barf is gewend....de kans op een giga verstopping is heel erg aanwezig.
Vind het ook voor ervaren barfhonden totaal ongeschikt dit kale gevaarte,ik geef ze wel een geschikt bot met een stevige lap vlees eraan.
Door jara
#1895095
tieneke schreef: Ik zou dit beslist NIET geven,zeker daar je hond geen barf is gewend....de kans op een giga verstopping is heel erg aanwezig.
Vind het ook voor ervaren barfhonden totaal ongeschikt dit kale gevaarte,ik geef ze wel een geschikt bot met een stevige lap vlees eraan.
Daarom zeg ik...vasthouden cq pletten als het een borstbeen is..... Als je dit niet kan gevenhoef je ook niet te beginnen met eendenekken lijkt mij...

Misschien helpt als we weten hoe het eruit ziet, het ene kraakbeen is het andere niet, want met totaal verschillende meningen is iemand die hulp vraagt ook niet echt geholpen m.i.
Laatst gewijzigd door jara op di 11 jan 2011, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1895104
niet geven!
hier ook gedaan en het is harder dan je denkt, en id verstoppingen!!
en runderkraakbeen kan je niet pletten dat is echt hard!
en zeker niet geven als ze geen bot gewend zijn!

je kan wel de snoeischaartest doen, kom je er makkelijk doorheen oke, maar anders echt niet geven!
runderkraakbeen kan verschillen kwa hardheid..
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 11 jan 2011, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1895149
Als dit runderkraakbeen in de zin van strot is, zie topic voor foto: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,81615.0.html
Dan kun je dat best geven aan een hond die normaal kvv eet, ze hebben er wel even werk mee, maar zit geen bot in.
Is het knars of echt zo'n wit stuk bot, dan zou ik het niet geven.
De kans op verstopping is vele malen groter met runderbot dan met geschikte vleesbotten van eend of kip.
Better safe than sorry  :)
Door tieneke
#1895158
jara schreef: Daarom zeg ik...vasthouden cq pletten als het een borstbeen is..... Als je dit niet kan gevenhoef je ook niet te beginnen met eendenekken lijkt mij...

Misschien helpt als we weten hoe het eruit ziet, want met totaal verschillende meningen is iemand die hulp vraagt ook niet echt geholpen m.i.
Runderkraakbeen oftewel knars is en blijft ongeschikt voor honden omdat dit ook nog eens heel slecht verteerd en ik weet heel goed hoe dit eruit ziet,tis ook meestal t*fushard bot  ;) ,er zijn mensen die dit wel geven ondanks dat er gewaarschuwd wordt voor verstopping wat dus ook al gebeurt is bij sommige honden hier op Bp....tsja.
Eendennekken geven of runderbot/knars/kraakbeen is dan ook een wereld van verschil,heeft niets met 2 verschillende meningen te maken maar met gezond verstand en weten wat wel en niet geschikt is als vleesbot.In de 8,5 jaar dat ik nu rauw geef heb ik dit soort ongeschikte botten dan ook nooit aan mijn honden gegeven,ik ga gewoon geen onnodige risico's nemen.
Door jara
#1895175
Ik heb hier borstbeen gehad die superzacht was ( ik geef het alleen nu niet meer omdat ik niet altijd iets wil vasthouden als ik haar iets te snacken geef) ... runderstrot geef ik nog wel, is hoofdzakelijk kraakbeen en word hier in meerdere topics besproken als zijnde zacht en goed om mee te beginnen...

Als het kraakbeen van "scharnierende"delen is zoals knieen etc dan blijf ik er ook vanaf


en met mijn verstand is niets aan de hand :-X
Laatst gewijzigd door jara op di 11 jan 2011, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#1895197
jara schreef: Ik heb hier borstbeen gehad die superzacht was ( ik geef het alleen nu niet meer omdat ik niet altijd iets wil vasthouden als ik haar iets te snacken geef) ... runderstrot geef ik nog wel, is hoofdzakelijk kraakbeen en word hier in meerdere topics besproken als zijnde zacht en goed om mee te beginnen...

Als het kraakbeen van "scharnierende"delen is zoals knieen etc dan blijf ik er ook vanaf
Runderstrot eten ze ook hier heel erg graag maar dit is lekker zacht en ze moeten er aardig aan kauwen.
Ik reken dit trouwens als spiervlees ondanks dat het kraakbeen is.
Door jara
#1895216
tieneke schreef: Runderstrot eten ze ook hier heel erg graag maar dit is lekker zacht en ze moeten er aardig aan kauwen.
Ik reken dit trouwens als spiervlees ondanks dat het kraakbeen is.
Komen we toch nog ergens in het midden uit  ;)

Maar goed, algemeen advies aan poster van dit topic luidt.....niet geven, of er moet meer info gegeven worden over wat voor kraakbeen het is  :)
Door tieneke
#1895218
jara schreef: Komen we toch nog ergens in het midden uit  ;)

Maar goed, algemeen advies aan poster van dit topic luidt.....niet geven, of er moet meer info gegeven worden over wat voor kraakbeen het is  :)
:D
Door Anne in Zweden
#1895288
Ik geef regelmatig kalfsborstbeen; daar heb ik niet eens een snoeischaar voor nodig, om daar doorheen te komen, zo boterzacht is dat spul. Is dat dan ook mega-eng en levensgevaarlijk? De ontlasting is de volgende dag altijd normaal bij me beessies.
Door MoniquevZ
#1895326
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb even gekeken, maar het is een heel hard stuk, volgens mij ook met bot. Jammer, maar het gaat de kliko in.
Groet, Monique
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door