Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1894130
Hallo,
Ik ben sinds kort aangemeld op barfplaats. Daarvoor maakte ik er vooral gebruik van als ‘gast’. We hebben 2 schatten van honden uit Spanje geadopteerd. We hebben ze nu bijna 2 jaar en zijn nu 1,5 jaar bezig met KVV en BARF.

Maar sinds kort gaat het niet zo goed met 1 van onze honden: Kancha. Hij heeft vorige week een hele dikke neus gehad. Dat heeft hij uiteindelijk helemaal opengekrabt. Daarmee zijn we naar de dierenarts geweest. Hij had het over de mogelijkheid dat de neus van de hond in korte tijd zo gegroeid is dat het is gaan irriteren en jeuken (iets van een sharpei neus ofzo). Maar meestal gebeurt dat bij honden jonger dan 2 jaar. Kancha is ongeveer 4 (we weten het niet zeker want zijn geboortedatum is niet bekend).
Daar heeft hij een injectie voor gehad (tegen de zwelling en jeuk) en dat ging hartstikke goed.

Nu een kleine week later is hij begonnen met overgeven. Vannacht om 5 uur begon hij. Er komt alleen geel slijm en schuim uit. En toen een uur later weer en vanaf 9.00u braakt hij bijna om de 10 minuten. We zijn snel naar de dierenarts geweest en die heeft maagkanteling uitgesloten. Maar hij kon ook niets anders vinden. Zijn maag was niet overgevoelig en hij heeft geen koorts. Ook omdat er alleen slijm en schuim uit komt dacht de dierenarts ook niet dat het iets te maken had met verkeerd eten. Hij heeft een anti braakmiddel gekregen.

Het enige dat hij (samen met onze andere hond) heeft gehad, anders dan anders, zijn knoflooktabletten. Daar zijn we snel mee gestopt toen we zijn neus zagen en ik op barfplaats had gelezen dat dit een allergische reactie kon veroorzaken. Hij heeft gisteren wel een klein beetje verse knoflook binnen gekregen. Is het mogelijk dat hij daar zo van streek is?
Volgens de dierenarts zou knoflook niet zo’n heftige reactie veroorzaken. Wat denken jullie?
Kancha is een kruising (slanke Hovawart) van ongeveer 21 kilo.
#1894134
neus te snel gegroeid, de hond is 4...
kan misschien een allergische reactie zijn geweest op iets van buiten af, hebben die van mij ook nogal eens..
hoeveel knoflook heeft die gisteren binnen gekregen dan?
er heerst ook een vervelend virus....drinkt en eet ie wel?
#1894142
Volgens de dierenarts is het geen virus omdat hij ook geen koorts heeft. Ik vond het ook een beetje vreemd van die neus en dat verhaal. Hij heeft sinds vannacht niet meer gegeten en weinig tot niet gedronken. En normaal gesproken eet hij met veel plezier zijn eten op. Dit is de eerste keer dat hij zijn eten laat staan (sinds hij van de brokken af is dan).
#1894206
die neus en het spugen hoeft natuurlijk niet per se met elkaar te maken te hebben, toch? misschien proberen hem iets heeeeeeeeeel lekkers aan te bieden, kijken of hij dat wel eet? ik vind het bij mijne altijd een maatstaf voor hoe ziek hij is als hij zelfs zijn lievelingshapjes niet meer wilt.

of misschien gaat het inmiddels al wat beter? denk maar zo, als mens ben je ook wel eens uit het niets enorm beroerd, wat met een dag weer over is, zonder dat je iets raars gegeten hebt.
#1894273
Ik zal zo wel even naar huis bellen en vragen of Kancha al gegeten en/ of gedronken heeft. Misschien een stukje kaas...dat is wel echt een lievelingshapje dat hij heel af en toe krijgt. Dat vind ik een goede tip  :)

We gaan het even aankijken. Ik maak me in ieder geval al minder zorgen. Ben er een beetje van geschrokken .

De dierenarts dacht ook niet dat het iets met elkaar te maken had. Hij ging er nog wel even over nadenken. Ik denk dat we gewoon pech hebben qua timing.

Ontzettend bedankt voor jullie reacties en geruststellingen!
Petra
#1895296
Kancha is nog steeds niet lekker te pas. Hij braakt niet meer, maar veel leven zit er ook niet in. Hij wil nog steeds niet eten. Al ben ik wel blij dat hij drinkt. Hopelijk wordt het wel beter gedurende de dag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door