Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1890446
Hoi,
Bij de dierenwinkel waar ik met regelmaat kom, lag wat nieuws in de vriezer.
Ik ken/herken het niet en heb van alle smaken wat meegenomen om hier te laten proberen.

Er zijn kleine verpakkingen van 300 gram; dat is 1 brok vlees, zoals bijvoorbeeld Smulider ook verpakt is en er zijn kiloverpakkingen die in "rondjes" verpakt zijn die (inschatting) zo'n 25 /30 gram per rondje wegen (dat kan ik op verzoek nawegen natuurlijk).

Alle voeders zijn "compleet" dus niet aanvullend.

Er zijn diverse varienten; ingevroren vers vlees, maar ook (ja, echt) blikvoer en beloningssnoepjes.

Het is wel duur; het kvv kost 3,95 per kilo.

Deze linken staan op de foler
www.naturesmenu.co.uk
en www.tijssengovodi.nl

Ik heb eigenlijk niet zo heel veel zin om de volledige folder over te typen, maar hij staat niet online voor zover ik kan vinden.

.. uitreksel dan maar...

Bij NM nemen we natuurlijk voeding serieus, nauwkeurig geselecteerde gezonde ingredienten van vlees, groenten en fruit waaruit we smakelijk recepten creeren. Hier voegen we verder niets aan toe, dus vrij van chemicalien, smaakstoffen of conserveringsmiddelen.

Natures Menu Nuggets (*dat zijn de kiloverpakkingen; die 'blokjes' noemen zij nuggets) en Blocks (dat zijn de kleine verpakkingen van 1 brok vlees van 300 gram) hebben natuurlijke spijsverteringsenzymen, zuren en pro-[biotica die zorgen voor een goede gezondheid. Het vevat sorenelementen en is een rijke bron aan chondoitine voor gezonde botten en gewrichten.

directe link naar de diverse variaties (in het Engels) van de Nuggets:
http://naturesmenu.co.uk/products/Frozen_Nuggets/Frozen_Nuggets/

directe link naar de diverse variaties (in het Engels) van de Blocks:
  (daar zou hetzelfde in moeten zitten aan ingredieneten het is alelen een andere manier van verpakken)
http://naturesmenu.co.uk/products/Frozen_Complete_Blocks/Frozen_Complete_Bocks/

Er zijn ook "pouches" .. dat zijn zakjes die ik beschrijf als 'veredeld blikvoer' maar dan "alle variaties zijn voorzein van minmaal 60% echt vlees.
Let op; deze laatste zin geldt alleen voor de pouches; in de Nuggets en Blocks zit alleen maar vlees (en groenten kennelijk..)

Er zijn zelfs beloningssnoepjes van dit merk: .. zijn eerst onwitkkeld voor professionele hondentraining. Niet alleen gezond.. blabla.. het zijn semimoistsnopejs, gemaakt van meer dan 95% echt vlees Verkrijgbaar in drie mskalijke variaties van kip, rundvlees en lam&kip.

Ik zal later, als belangstelling is, vanaf de verpakking, die nu in de vriezer ligt; overtypen wat er precies inzit.

Natuurlijk is het een kvv en zal iedereen die BARF geeft zeggen "het blijft een kvv" ;-)  maar hoe zien jullie dit product?
IS het inderdaad, zoals ik het nu zie, een goede kvv? Hij blijft duur natuurlijuk, duurder zelfs dan carnibest...
Of ik ernaar overstap? Vast niet ;-) maar als extra variatie voor een keer...?

Suzanne
#1890749
Voorbeeld van de ingredienten van de Beef-compleet (diepvries)
Beef Min 33%, Peas 16%, Carrots 16%, Swede 16%, Brown Rice 16%, Salmon Oil <1%

Geen idee wat ''Swede'' is (neem aan dat er geen Zweed inzit  :biggrin2: ) , maar volgens mij is dit geen aanrader op kvv gebied.
De andere versies komen qua samenstelling overeen met dit behalve dan dat er bij de Lamversie 33% lam zit.

In de ''veredelde blik ''pouches zit qua vlees zelfs meer  :(
Turkey min. 40%. Chicken min. 20%. Peas min. 4%. Carrots min. 4%. Rice min. 8%. Minerals. Various sugars.

En dit alles nog duurder dan CB?
Mwah...lamaar :-\
Laatst gewijzigd door petra-amsterdam op za 08 jan 2011, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#1890792
whoepsie, zover was ik nog niet eens... alsnog meer "wat anders" dan vlees dus....

okay, leuk dat ik het in huis heb; hoop dat ze het lekker vinden (voor die prijs) en dan huppetee weer naar Smuldier en CB .. dan krijgen ze tenminste vlees! ;-)

Als ze het echt heel lekker vinden dan wil ik het best zo af en toe nog 's kopen als SmulMoment, maar dan hoef ik het er  niet om te doen omdat het zo goed is dus. Goed om te weten.

Fijn dat je sneller was dan ik met het uitzoeken; ondertussen was ik nog elders wat aan het doen namelijk ;-)

Suzanne
#1890795
Het was ook een beetje een opwelling toen ik het zag; er lag een foldertje maar de lettertjes op de verapkking zijn wat klein. Honden zaten in de auto en ik besloot dus ter plekke: neem maar mee, kijken we thuis wel even.

Ach, voor een keertje.. moet kunnen ;-)
Maar een volgende keer ga ik eerst met folder naar huis, daar lezen en dan kopen (of niet).

Weer wat geleerd ...

Groetjes,
Suzanne
#1893209
Toch even een update ;-)
Ik had het nou eenmaal in huis en heb het dus maar gevoerd.... alle honden vinden het lekker en dat zegt wat; zelfs Merlijn eet het graag. De Vis/Kipvariant Block (zou met de nuggets niet uit moeten maken, is hetzelfde).

Goed, fijn om te weten, maar ik ben niet van plan om dit heel vaak te gaan geven gezien het "weinige" vlees wat erin zit. Ten opzichte van brok zal het vast een verbetering zijn en als ik dit 's af en toe geef krijgen ze daar niets van maar het ziet er idd niet uit als een zeer verantwoorde kvv. Jammer, gemiste kans ;-(

Het ziet er "doodgemalen" uit, eigenlijk een beetje als Renske, maar het is beslist niet gekookt of gestoomd; het moet vers zijn, maar ik vond er geen herkenbare delen in terug, zoals in carnibest of smulder nog wel. Nou ja, herkenbaar.. ik bedoel; dit spul is echt een brij ..

Suzanne
#1894490
Hoi Suzanne,

Ik heb het ook een poosje gegeven (de bevroren nuggets varianten van natures menu) omdat wij gaan verhuizen naar engeland ben ik me alvast wat gaan orienteren op kvv te verkrijgen daar.
Het staat in engeland samen met het merk prize choice op nummer 1 leveranciers van de UK barfclub. Je zou toch zeggen dat het dan wel ok moet zijn. De honden vonden het idd heerlijk.
De leverancier in nederland is er helaas mee opgehouden (te kleine afzetmarkt) en heb echt gezocht naar andere maar tot op heden geen succes.
Welke dierenwinkel is het die het verkoopt bij jou in de buurt? Wil je mij dat laten weten? Dan ga ik eens vragen wie hun levert.
Dank je,

gr loes
#1894923
wij stonden op de dibevo beurs van afgelopen jaar tegenover de stand van Thijssen.
Ze hadden als nieuwigheid een compleet vriezertje met de genoemde kvv's.
Als je zoveel dozen vlees zou gaan afnemen per jaar dan kreeg je het vriezertje er gratis bij.
Ze stonden erbij alsof ze een wereldprimeur hadden, maar zehebben er volgens mij een hoop verkocht,.
Dat is dan wel weer positief, meer kvv's in de dierenspeciaalzaken!
#1895112
Klopt, ik heb er naderhand nog even over na zitten denken.

Voor mensen "zoals wij" ;-) met kennis ende ervaringh enzo is dit dan een mindere keus maar als ik het nou vergelijk met de 1-e de beste brok? Dan maak je al met al weer een stap voorwaarts, want dat het beter is dan brok, daar geloof ik meteen in.

Het was op zich niet zo handig  an mij om het eerst te kopen en daarna pas op zoek te gaan, maar goed, er zijn ergere dingen, toch? De honden zullen er best van smullen en op zich is me dat, zeker bij Merlijn die nog wel 's moeilijk wil doen met eten, ook wat waard!

Feit blijft dat het zowel duur is als dat de prijs/kwaliteitverhouding niet klopt volgens mij. Blijft een beetje een gemiste kans van het bedrijf, maar goed..... dat het een goede brokvervanger is, dat lijkt me wel, toch?

Suzanne
#1904640
Vandaag en gisteren de Blended Nuggets gegeven... wederom; als DAT vers vlees is??? Doodgemalen en niets herkenbaar als vlees.
Lijkt sterk op een "geruld Renske"... waar Renske stevig is, is dit spul "losjes"....

Ik vind 't al met al 3 x niets en ik stel echt geen heel hoge eisen aan een kvv.. maar dat ik er vlees in wil herkennen lijkt me evident.

Nope... dat doen we dus niet nog een keer; ik voer het op, maar daar heb je het ook mee gezegd!

Suzanne
#1904776
ha ik dacht : interessant, nieuw kvv merk, wellicht zit er iets bij wat Reus straks als stap2 van zijn eliminatiedieet mag hebben. maar nee.. helaas!

nou ja, het lijkt me inderdaad beter dan brok en standaard blik, dus opzich, hoe meer kvv merken hoe beter, dat zorgt voor concurrentie, en dus voor of lagere prijzen, of betere producten, zullen we maar hopen! ik ben ook begonnen met merken als dat, waar toch nog best veel nietvlees in zit, en zag toen al verbetering t.o.v brokjes.
#1905083
Voor de prijs die ik voor dit spul moet neerleggen koop ik dan liever Carnibest wat voordeliger is ;-)

Nee, sorry, mijn ervaringen zijn er slecht mee ;-(

Het is wellicht beter dan brok, maar onder de kvv's een minder keus tegen de hoofdprijs... 

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door