Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1892806
Max barft gedeeltelijk wat wil zeggen dat hij een mix krijgt van KVV,barf en een heel klein beetje brok.Dat laatste doe ik omdat ik hem de brokken niet helemaal wil laten ontwennen voor als hij eens ergens moet logeren of zo.
Niet iedereen is gecharmeerd van vers vlees zeg maar ;)
Hij is 16 jaar.
Bij de meeste oude honden werken de nieren niet geweldig meer dus ik denk dat dat bij hem ook wel zo zal zijn;ik heb het nooit laten onderzoeken maar neem gewoon aan dat het zo is.
Weet iemand hoe het zit met het eiwitgehalte?Ik weet vrij zeker dat als ik het aan een dierenarts zou vragen hij meteen op een eiwitbeperkt brokkendieet gezet zou worden maar dat wil ik niet.
Ik ga dus gewoon lekker door met vlees voeren,maar hoe zit dat met die eiwitten waar het zo'n oudje betreft?
Hij is nog hartstikke vief trouwens.
#1893018
Niet eiwitten an sich zijn het probleem maar wel de kwaliteit van de eiwitten. Hoe hoger de kwaliteit, hoe beter de verwerking en hoe minder afvalstoffen die door de nieren verwerkt moeten worden. De beste kwaliteit eiwit zit in vers vlees.
Voor honden en katten die echt nierproblemen hebben wordt geadviseerd om het fosforgehalte laag te houden. Dat betekent gevogelte/wit vlees en geen grote grazers/rood vlees.
#1893129
Mevroi Kruim schreef: Niet eiwitten an sich zijn het probleem maar wel de kwaliteit van de eiwitten. Hoe hoger de kwaliteit, hoe beter de verwerking en hoe minder afvalstoffen die door de nieren verwerkt moeten worden. De beste kwaliteit eiwit zit in vers vlees.
Voor honden en katten die echt nierproblemen hebben wordt geadviseerd om het fosforgehalte laag te houden. Dat betekent gevogelte/wit vlees en geen grote grazers/rood vlees.
Ik had even niet gedacht aan de kwaliteit ::)
Maar je hebt gelijk dus en ik maak me er maar verder niet druk om.Hij heeft geen problemen (niet zichtbaar voor mij) maar is gewoon oud en dus zal zijn nierfunctie minder goed zijn dan die van een jonkie.
#1894689
Toevallig zat ik met een soort gelijke vraag, mijn (ook nog fieke) rottweiler Bobby van 11 jaar begint wat ouderdomsverschijnselen te vertonen. Zijn er bepaalde diersoorten of toevoegingen e.d. wat juist voor de oudjes erg goed is om te voeren?

Bobby doet het prima op zijn huidige menu, maar vroeg me dat toch af.

Groet,

Ralph
#1894709
ralph78 schreef: Toevallig zat ik met een soort gelijke vraag, mijn (ook nog fieke) rottweiler Bobby van 11 jaar begint wat ouderdomsverschijnselen te vertonen. Zijn er bepaalde diersoorten of toevoegingen e.d. wat juist voor de oudjes erg goed is om te voeren?

Bobby doet het prima op zijn huidige menu, maar vroeg me dat toch af.

Groet,

Ralph
Vienna van bijna 14 jaar, eet alles nog mee wat de jongsten ook krijgen alleen begin ik te merken dat ze wat moeite begint te krijgen met de ribben, eenderuggen en runderstrotten. Die geef ik haar dan ook minder en krijgt ze een stuk kip o.i.d.
Ik heb haar sinds een jaar op multivitamine en mineralencomplex staan van de groene os, en daar doet ze eigenlijk best wel wel goed op ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door