Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Alba
#1894381
Ik heb een flesje zilverwater, maar ik weet niet goed hoe ik het op de beste manier kan bewaren. Er staat op dat je het niet bij stralingsbronnen moet bewaren, zoals de magnetron en halogeenlampen. Maar radio/tv/laptop etc zijn toch ook stralingsbronnen? Kunnen deze ook kwaad en hoe vind je in hemelsnaam een plekje wat hier niet bij in de buurt is? Wat is ver genoeg weg?
Hoe bewaren jullie het? Ik vind het een beetje te duur om te laten 'vergaan' door verkeerd bewaren!
Door nienk
#1894460
hmm wat ik zo kan bedenken, terwijl ik mijn middelbare school natuurkunde op probeer te rakelen.. radiogolven zijn sowieso anders dan magnetron en halogeenlicht. ik denk dat tv ook eerder bij radio hoort dan bij magnetron. denk dat je van de laptop draadloos internet e.d bedoeld? ook dat is een ander soort dan wat de magnetron uitstraalt. dus zo beredeneerd, denk ik dat die zaken niet kwaad kunnen. zou het er niet boven op zetten voor de zekerheid. wellicht is in de badkamer (tenzij je daar halogeen licht hebt) een goede plaats?
Door Alba
#1894473
nienk schreef: hmm wat ik zo kan bedenken, terwijl ik mijn middelbare school natuurkunde op probeer te rakelen.. radiogolven zijn sowieso anders dan magnetron en halogeenlicht. ik denk dat tv ook eerder bij radio hoort dan bij magnetron. denk dat je van de laptop draadloos internet e.d bedoeld? ook dat is een ander soort dan wat de magnetron uitstraalt. dus zo beredeneerd, denk ik dat die zaken niet kwaad kunnen. zou het er niet boven op zetten voor de zekerheid. wellicht is in de badkamer (tenzij je daar halogeen licht hebt) een goede plaats?
Mijn natuurkunde docent was vaker ziek dan dat hij beter was, dus na VWO3 heb ik dat maar opgegeven :biggrin2:. Ik had idd ook de badkamer bedacht, maar helaas: halogeenlampjes! Ik zal nog eens een rondje door huis doen...
Door Lizzy
#1894589
Alba schreef: Ik heb een flesje zilverwater, maar ik weet niet goed hoe ik het op de beste manier kan bewaren. Er staat op dat je het niet bij stralingsbronnen moet bewaren, zoals de magnetron en halogeenlampen. Maar radio/tv/laptop etc zijn toch ook stralingsbronnen? Kunnen deze ook kwaad en hoe vind je in hemelsnaam een plekje wat hier niet bij in de buurt is? Wat is ver genoeg weg?
Hoe bewaren jullie het? Ik vind het een beetje te duur om te laten 'vergaan' door verkeerd bewaren!
Bij mij staat het in een donkere fles (bruin) in een houten ladenkastje. In de woonkamer. Kan me niet voorstellen dat dit niet goed genoeg is?!
Door nienk
#1894603
denk inderdaad dat ver weg van de magnetron het belangrijkst is, dat is (wat dit soort dingen betreft) de meeste invloedrijke straling die je in een gewoon huishouden tegen komt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door