Hoe bewaar je zilverwater het beste?
Moderator: Lizzy
- Barfplaats
- Gesponsord bericht
Hoe bewaar je zilverwater het beste?
Ik heb een flesje zilverwater, maar ik weet niet goed hoe ik het op de beste manier kan bewaren. Er staat op dat je het niet bij stralingsbronnen moet bewaren, zoals de magnetron en halogeenlampen. Maar radio/tv/laptop etc zijn toch ook stralingsbronnen? Kunnen deze ook kwaad en hoe vind je in hemelsnaam een plekje wat hier niet bij in de buurt is? Wat is ver genoeg weg?
Hoe bewaren jullie het? Ik vind het een beetje te duur om te laten 'vergaan' door verkeerd bewaren!
Hoe bewaren jullie het? Ik vind het een beetje te duur om te laten 'vergaan' door verkeerd bewaren!
Re: Hoe bewaar je zilverwater het beste?
hmm wat ik zo kan bedenken, terwijl ik mijn middelbare school natuurkunde op probeer te rakelen.. radiogolven zijn sowieso anders dan magnetron en halogeenlicht. ik denk dat tv ook eerder bij radio hoort dan bij magnetron. denk dat je van de laptop draadloos internet e.d bedoeld? ook dat is een ander soort dan wat de magnetron uitstraalt. dus zo beredeneerd, denk ik dat die zaken niet kwaad kunnen. zou het er niet boven op zetten voor de zekerheid. wellicht is in de badkamer (tenzij je daar halogeen licht hebt) een goede plaats?
nienk schreef:hmm wat ik zo kan bedenken, terwijl ik mijn middelbare school natuurkunde op probeer te rakelen.. radiogolven zijn sowieso anders dan magnetron en halogeenlicht. ik denk dat tv ook eerder bij radio hoort dan bij magnetron. denk dat je van de laptop draadloos internet e.d bedoeld? ook dat is een ander soort dan wat de magnetron uitstraalt. dus zo beredeneerd, denk ik dat die zaken niet kwaad kunnen. zou het er niet boven op zetten voor de zekerheid. wellicht is in de badkamer (tenzij je daar halogeen licht hebt) een goede plaats?
Mijn natuurkunde docent was vaker ziek dan dat hij beter was, dus na VWO3 heb ik dat maar opgegeven

Alba schreef:Ik heb een flesje zilverwater, maar ik weet niet goed hoe ik het op de beste manier kan bewaren. Er staat op dat je het niet bij stralingsbronnen moet bewaren, zoals de magnetron en halogeenlampen. Maar radio/tv/laptop etc zijn toch ook stralingsbronnen? Kunnen deze ook kwaad en hoe vind je in hemelsnaam een plekje wat hier niet bij in de buurt is? Wat is ver genoeg weg?
Bij mij staat het in een donkere fles (bruin) in een houten ladenkastje. In de woonkamer. Kan me niet voorstellen dat dit niet goed genoeg is?!
Bij mij staat het in het keukenkastje wat het verste weg is bij de magnetron vandaan.
denk inderdaad dat ver weg van de magnetron het belangrijkst is, dat is (wat dit soort dingen betreft) de meeste invloedrijke straling die je in een gewoon huishouden tegen komt.
Hier staat die in een keukenkastje. Uit de buurt van stralingsbronnen is net zoveel als...zet 'm er niet op, voor of naast.
Dank jullie wel, ik dacht gewoon te moeilijk geloof ik
.

- Barfplaats
- Gesponsord bericht
Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”