Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rosmin
#1892274
Heeft iemand ervaring met onderstaande antivlo?
Wil in plaats van de pipet in de nek liever iets natuurlijks gaan gebruiken,
Rosmin


Aromatherapie: Gebruik 10 ml zoete amandelolie als basis, voeg 10 druppels lavendel en 5 druppels cederhout toe. Goed schudden en gebruik 1 of 2 druppels verspreid over de huid. Tenminste 2 keer per week gebruiken om de vlooien weg te houden.
of
Een vlooienband kan gemaakt worden door een paar druppeltjes van de volgende middelen op een halsbandje of halsdoekje aan te brengen:
eucalyptusolie, teatree-olie, citronella, lavendel of geranium. Vergeet niet om dit wekelijks te doen.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1893192
Max krijgt knoflook door zn voer en nooit van die chemische pipetten. ALS ik al een dappere vlo spot, gaat ie op een knoflookkuurtje (ook goed tegen de wormen) en de vlooien blijven weg.
Door Pedro98
#1893399
Onze vorige hond ook nooit een vlo bij gevonden ook nooit iets tegen gedaan, wel zo nu en dan een teek maar die even weg halen en plekje in de gaten houden.

Maar waar krijgen ze eigenlijk de vlooien van, als ze in de buurt komen van een hond die slecht verzorgt word of kunnen ze deze ook in het bos oplopen?
#1893625
99% van de vlooien zit niet op een hond of kat maar als larve of ei of pop ergens in de omgeving. De poppen komen uit als er een gastheer langskomt (trilling) en de jonge vlooitjes springen er op. Dus als je hond ergens loopt waar vlooien zitten, ook buiten, kan 'ie er zo een paar een lift geven.
#1894259
Ooit gehad dat ik op de markt ( stenen ondergrond)  hier liep en iets voelde opspringen op mijn been: een vlo...
Ik ben zelf nogal gevoelig voor die beestjes  >:( en kijk, Nena is er ook allergisch aan.  Dus hier gaan er ook altijd pipetjes in de nek ook al is het winter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door