Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1893921
Ik heb altijd geleerd dat je 14 dagen kunt geven. Maar waarom dat is, weet ik eigenlijk niet. Ik weet niet wat er gebeurd wanneer je het langer geeft. Dit zeggen ze bij Chi (een van de groene leem leveranciers):

Vraag 40: Kan ik de Vertargil groene leem ook als voedingssupplement langdurig innemen?
Vertagil groene leem is als voedingssupplement uitstekend te gebruiken voor reinigingskuren. Langdurig innemen is meestal niet noodzakelijk. Ons advies is om na 3 maanden een half jaar te stoppen, mits een geneeskundig arts anders oordeelt.
Door Marchje
#1895488
Gemiddeld een week of twee dus. Meende dit ook al bij verschillende mensen gelezen te hebben. Maar ik meende ook ergens in de bijsluiter gelezen te hebben iets over 6 weken voordat je danig resultaat kunt zien? Ik ga het even opzoeken..
Door Marchje
#1895493
Ik citeer uit de bijsluiter:

'Aangezien het positieve effect van 'Schindele's Mineralen' zich gestaag opbouwt, wordt een dagelijkse inname van minimaal 6 weken geadviseerd'.

Nou vind ik zes weken wel een behoorlijke poos eigenlijk...
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1895516
Ik zou het geen 6 weken willen geven. 2 weken is hier echt de grens. Misschien wel als je hond een zware operatie heeft ondergaan of veel medicatie heeft binnen gekregen, maar niet voor onderhoud.
Gewoon gevoelsmatig overgens, ik heb geen bewijs dat het niet kan.
Door Qwertu
#1896121
Mukkus schreef: Ik citeer uit de bijsluiter:

'Aangezien het positieve effect van 'Schindele's Mineralen' zich gestaag opbouwt, wordt een dagelijkse inname van minimaal 6 weken geadviseerd'.

Nou vind ik zes weken wel een behoorlijke poos eigenlijk...
Schindele's mineralen is wat anders dan groene leem. Over het algemeen wordt Schindele's als "zachter" gezien. Deze kun je makkelijk 6 weken geven.
Voor de echte groene leem houd je 2 weken aan.
Door Qwertu
#1897028
Ja, die is anders dan de "normale" groene leem. Schindele's kun je echt makkelijk 6 weken geven.
Laatst gewijzigd door Qwertu op do 13 jan 2011, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1897034
Schindele's mineralen is geen groene leem. En Schindele's mineralen kun je bij wijze van spreken altijd innemen. Het werkt ook niet contra reguliere medicijnen. En zelfs nier-patienten mogen deze mineralen, in tegenstelling tot groene leem.
Door sella
#1910582
Schindeles mineralen geef ik het hele jaar door 1 keer per week.
Ik neem het zelf ook en het is veel zachter en geeft wat meer draagvlak in je lijf en groene leem gebruik ik uitwendig voor mezelf en de dieren, en als je ziet wat dat uit een gesloten huid weet te trekken :o, dan is het voor mij te sterk inwendig.

Maar omdat ik vanaf pup ondersteun, heb ik het idee dat het bij Buffel ook niet zo ophoopt.
Diego had zoveel medicijnen en hevige problemen met zijn pancreas, die kon ook niet zomaar met groene leem ontgiften, die werd doodziek van 1 likje groene leem uit een bakje dat ik aangemaakt had.
Hevige diaree en spugen en de boel stonk :o Dus vanaf toen was ik veel voorzichtiger.

Bij dieren die gewoon gezond zijn en die je af en toe eens wil ondersteunen met de ontgifting dan zal het wel veel minder heftig binnen komen denk ik.
Door Veerle-scrappyToo
#1910846
misschien stom vraagje...in de gezondheidswinkel die ik gisteren binnen stapte zag ik groene klei.  Is dat het zelfde als groene leem of zit daar toch nog verschil in ( wetende dat veel mensende termen klei en leem voor hetzelfde gebruiken).
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door