Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lolpugz
#1893340
hallo

1 hond krijgt nu barf en de andere nog carnibest nu kan ik de carnibest 2 dagen bewaren in de koelkast maar hij eet 250 gram per dag. hoe kan ik een bevroren rol het beste doormidden krijgen?

groetjes Carola
Door Siggy
#1893356
Of je laat de rol iets ontdooien, snijdt hem door en legt de helft terug in de vriezer.

Of je pakt een hakbijl (denk om je vingers  :o) en hakt een inkeping in de bevroren rol, meestal kun je de rol daarna redelijk makkelijk ombuigen/doorbreken.
Door lolpugz
#1893362
dus het is niet erg dat hij dan iets ontdooit is? want dan doe ik dat gewoon hakbijl lijkt me niets voor mij aangezien ik dan waarschijnlijk binnen een week naar de EH moet met mn vinger in een zakje ijs  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1893372
Die hakbijl zou ik ook niet durven, dat kost me meer dan alleen een vinger vrees ik :-[. Idd beetje laten ontdooien en dan doorsnijden.

Ik laat voor Max een rol volledig ontdooien, doe er precies 2 dagen mee.
Door charmed
#1893394
Wij delen de rol altijd in drieen. Eerst een zaagsnede er in maken met een fijne zaag, daarna even met een schroevendraaier en een hamer aantikken, dan kan je de stukken zo op het aanrecht van elkaar halen.
Door lolpugz
#1893401
das ook wel een goeie met die schroevendraaier. eerst aten ze met zn tweeen ook een rol in twee dagen maar nu dus eentje. en vind het teveel in prijs schelen om dan de 500 gr verpakkingen te nemen
Door Limpy
#1893415
Met een goed mes kan je het ook makkelijk snijden als het eventjes gelegen heeft, wel zo veiliger voor de vingers ipv een hakbijltje (zou bij mij ook niet goed gaan)
Door inni
#1893826
Iedere 5 dagen gaat hier een rol op 't aanrecht, en na een uurtje gaan de stukken in een zakje weer de vriezer in, met een gekarteld (brood)mes gaat 't prima.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door