Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#1890603
hallo!

het volgende punt, Reus eet op het moment alleen konijn, konijn en nog eens konijn (eliminatiedieet met ehm, konijn dus). nou vond ik al een week ofzo dat hij een beetje anders ruikt, maar dacht dat dat aan alle (homeopathische)middeltjes lag die hij krijgt. totdat ik net tot de conclusie kom dat hij naar konijn begint te ruiken. dat klinkt gek, ik weet het. als je heel goed ruikt aan zijn vacht, en bijvoorbeeld mijn handen als ik hem een tijdje geaaid/masseerd heb, ruikt precies hetzelfde als het konijn dat ik hem geef. niet de gemalen kvv, maar de stukken heel konijn, zoals dat ruikt wanneer je het zegmaar net in de etensbak legt. haal ik me iets in mijn hoofd, of kan het kloppen?
Door Parelridder
#1890645
Ik moest nav jouw berichtje denken aan de geru in de metro tgv het zweet en adem van de reizigers: knoflook en kruiden, schapenvlees..
In mijn spreekkamer soms de geru van alcohol terwijl er de vórige avond gedronken is.
Wij ruiken naar hetgeen we eten, dus ik denk niet dat jij je vergist en jouw maatje idd ook best zal ruiken naar wat hij eet. En nu dat een poos alleen konijn is, zal het geen mengeling en dus een veel herkenbaarder geur zijn.
Door *Flip*
#1890656
oosterse mensen vinden dat wij west Europeanen ruiken (stinken) naar zuivel, schijnt een zurige lucht te zijn. Denk dus idd dat jouw hond naar nijn is gaan ruiken, zal hij vriendjes maken op 't speelveld ;)
Door nienk
#1890660
haha ja, ok. ik vond het zelf ook wel logisch dat hij anders ging ruiken van ander eten, maar dat ie echt naar konijn zou gaan ruiken... hij heeft wel een paar jachthond vriendjes ja, dus straks vangen ze m nog! dankjewel voor de reacties
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1890919
Grappig.. geen idee eigenlijk mijn honden ruiken niet specifiek naar vlees oid. Een ruikt naar slagroom en Estrella ruikt naar een soort peperkoekje
;D
Door Nynke
#1893380
Wat grappig Nienke  :) :) :)

Het kan eventueel ook nog de geur van ontgiften zijn ??
Door nienk
#1893642
ja dat was mijn idee ook, dat hij wat raar ging stinken door het ontgiften, maar toen werd het wat sterker, en gaf ik hem van het weekend een konijnenbout, deed ik dat zakje open.. HEE! dat is hetzelfde!! hoop niet dat het nog veel erger wordt, het ruikt namelijk niet bepaald lekker. maar goed, hij moet nog 2 weken konijn en dan mogen we andere dingen gaan proberen, dus heb goede hoop dat het dan weer minder wordt. Douchen hielp wel iets, is vooral lekker voor de jeuk en hij rook er ook iets minder van, maar heb het idee dat het echt in zijn huid zit. op de plekken waar zn huid wat droger/geirriteerder is lijkt het wel erger te zijn namelijk.
Door nienk
#1894191
hm ja dat valt nog mee, heb wel het idee dat zn staart iets korter is..
Door miik
#1899931
nienk schreef: hm ja dat valt nog mee, heb wel het idee dat zn staart iets korter is..
Dat wordt gras kweken en worteltjes voeren ;)
Door nienk
#1900665
jep, moestuintje op de binnenplaats en gras genoeg hier. wel makkelijker dan dat gedoe met vriezers e.d.!
Door Molllie
#1903469
nou ik ben ook redelijk buitenlands hoor en ik vind jullie echt niet stinken hoor ;D
Door nienk
#1907365
denk dat de geur wat Reus had toch ontgiften is geweest, het rook wel echt naar konijn maar nu hij 2 weken de probiotica+immuno boost heeft gehad is het over. alleen nog als je echt in zijn vacht ruikt, ruikt het anders dan voorheen, maar tis niet meer zo dat ik thuis kom en denk : hee, ik had toch een hond als huisdier, niet een konijn?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door