Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lolpugz
#1892134
hallo

met het barfen bij odie gaat het eigenlijk heel goed maar heb toch nog een paar vraagjes.

1
ik blijf nog steeds btje angstig als ik hem bot geef ondanks dat hij het eigenlijk heel netjes doet hadden jullie dit in het begin ook en zoja hoelang ongeveer.

2
hij krijgt nu eigenlijk alleen kippen nekken en karkas en eendennekken en rugstukken heb nog een aantal andere dingen maar durf ze dus nog nie echt te geven. zou het erg zijn als hij alleen dit als bot krijgt als hij bij het orgaan en spier dan wel andere dierensoorten krijgt?

3
ik geef eigenlijk nog geen groente of ei wil dit wel gaan toevoegen. en had ergens begrepen ongeveer 2 a 3 eieren in de week geldt dit ook voor een hondje van 11 kilo?

4
verder krijgt hij ook regelmatig geitenmelk moet ik dan alsnog iets van jogurt en of honing geven? of is dit gewoon meer extra? en zoja is dit dan gewoon uit de supermakt?

5
ik lees ook dat runderstrot meer als extra gezien wordt maar aangezien zo'n ding ongeveer 700 graam weegt kan ik hem dit dan gewoon in de zomer eens lekker geven buiten om lekker aan te knabbelen en dan geen eten verder of toch wel?

6
en als laatste de eendenrugstukken zijn ongeveer 220 gram dus meer dan zijn daglijkse portie als ik hem deze geef doe ik vaak de dag erna een klein kipkarkasje zodat hij over twee dagen wel goed uitkomt heeft hier verder ook geen last van is dat goed? of moet ik toch stukjes erafhakken van die rug?


sorry voor al mn vragen hoor maar ik blijf geloof ik btje onzeker en ben bang dat ik het verkeerd doe.

groetjes Carola
Laatst gewijzigd door lolpugz op ma 10 jan 2011, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ulla
#1893381
1. echt angstig ben ik nooit geweest, wel voorzichtig.

2.In principe moet het kunnen,maar je zou met een gerust hart kwartel en konijn toe kunnen voegen. ;)

3. 2 eieren is genoeg voor dit gewicht.

4. ik zou i.p.v. geitenmelk , geitenyogurt geven, en daar zo,n 2 x per week wat rauwe honing doorheen.

5. Ik zou die strot door 4 ren doen, en als extra geven.

6.Als dit goed gaat qua ontlasting, kan je het gewoon zo blijven doen.
Door lolpugz
#1893397
dankje voor je antwoord elke keer als ik hem zie genieten van zn botjes neemt wel iets weg

de geitenmelk is trouwens vers van de boer dus niet bewerkt of iets

morgen krijgt odie dan een lekker ei erbij ben benieuwt wat tie ermee doet. want moet met schaal en al he?
Door lolpugz
#1893435
nou weer wat zorgen minder van de week toch die kwartel eens proberen ben namelijk wel benieuwd want dan kan ik er daar nog wat van bestellen. en gewoon langzaam aan opbouwen gaat helemaal goed komen met die kleine knul van me  :biggrin2:
Door jara
#1893598
Hoelang ben je nu bezig met het geven van Barf?
Een kwartel of parelhoen of konijnkarkas moet na een tijdje zeker wel al kunnen.
Ik geef (ongeveer) 1 ei per 5 kg lichaamsgewicht in de week... hier wordt de eierschaal niet gegeten, mits deze helemaal fijgeknepen/gestampt wordt.

Je kunt runderstrot ook als spiervlees meetellen in het menu (kraakbeen is erg zacht dus vandaar spiervlees). Bij mij is het momenteel gewoon onderdeel van het week-menu omdat k op dit moment vrij veel runderstrot heb liggen.

Hier hen ik geen moment getwijfeld og angst gehad over het geven van botvlees. Het plezier van Jara tijdens het eten zegt genoeg voor mij om geen twijfels/angst te hebben.
Ik ben wel altijd in de buurt als ze eet...is voor mij ff een rustmomentje in de dag, zit er vaak met een koel drankje (in de winter met iets warms) bij in de buurt.
Door lolpugz
#1893607
ik zit er ook altijd naast en het gaat heel goed we zijn voor de vakantie begonnen en dan iets van 3 dagen in de week dit werd toen iets langer toen even 3 weken carnibest vanwege vakantie en dergelijke en nu weer zo'n 4 dagen bezig. doordat hij de eerste dag bijna stikte in een dun draadje vlees wat aan de kippennek hing was ik btje angstig

ook omdat hij soms wat rare stapjes maakte mar ben er achter dat dat kwam omdat hij niet genoeg grip had op de vloer dus ligt er nu een antislipmatje en gaat al een stuk beter

moet eerlijk zeggen bij de kippennekjes van vandaag had ik er nie zoveel last van en had ze niet geplet dus gaat de goede kant op. Ik denk omdat het allemaal toch nog nieuw is en er niemand in mn buurt het doet en eigenlijk alleen maar kritiek geeft, dat ik daardoor wat angstig ben of eigenlijk meer bang ben dat ik het niet goed doe

maar gelukkig is er barfplaats! :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door