Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Siggy
#1893243
Tot nu toe heb ik onze 9 maanden oude australian shepherd KVV van HaaksBarf gevoerd, is het enige merk hier in de omgeving (Duitsland) te krijgen en ik was tot nu toe erg tevreden hiermee. Helaas heeft de winkel nu alleen nog maar de 500gr. worsten en dat gaat toch aardig in de portemonnee werken in vergelijking met de kilo verpakkingen. Nu heb ik een website (HappyPets) gevonden, die ook KVV aanbieden, prijs iets gunstiger, heb al een proefpakket gehad, zag er heel goed uit en onze hond was er ook zeer over te spreken  ;)
Nu adviseren ze via die website vrij dringend om het vlees vooral snel te ontdooien, in een tijdsbestek van ongeveer 1 uur met behulp van een pannetje heet water. Dit zou iets te maken hebben met de groenten die erin verwerkt zijn ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat snelle ontdooien ietwat lastig vindt, normaal gesproken nam ik altijd 's ochtends een kilo vlees uit de vriezer, hakte het in 4 stukken zodra dat mogelijk was, liet dan 3 stukken verder langzaam in de koelkast ontdooien voor de volgende dag, en liet het 4e stuk op het aanrecht ontdooien voor diezelfde avond.

Wie weet de zin en onzin van snel cq langzaam ontdooien ?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1893277
Ik ontdooi 's nachts. Na de maaltijd haal ik de nieuwe maaltijd uit de vriezer, doe het in een afgesloten bak (Labrador in huis :biggrin2:) en laat het de hele nacht ontdooien.
Zeker pens gaat stinken als ik het snel ontdooi, bijv als ik vergeet om vlees eruit te leggen.

"s zomers ontdooi ik in de koelkast, ook in luchtdichte afgesloten bak, anders gaat vriendje klagen.
Door Siggy
#1893367
http://www.happypets-much.de/cms/index. ... =3#wiegebe en dan bij de vraag ' Wie gebe ich meinem Hund das Happypets-Futter?' Op de rekening van het proefpakket stond het ook nog eens expliciet genoemd, daar stond ook bij dat het iets te maken had met de groenten (ik kan helaas de rekening niet meer vinden, dus kan niet de letterlijke tekst weergeven).
Ik had dit nog niet eerder gehoord, vandaar mijn vraag hier.
Door Pedro98
#1893422
Ik zie ook niet in waarom het zo snel mogelijk zou moeten gebeuren ook niet voor de groenten die er in zou zitten. S'morgens als hij eten krijgt haal ik het voor de volgende dag er al uit en dat leg ik dan in de koelkast. Heb wel allemaal bakjes met het juiste gewicht voor die dag.
Laatst gewijzigd door Pedro98 op di 11 jan 2011, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#1894036
In de winterdagen gewoon voor naar bed gaan uitleggen in een dichte plastic bak op het aanrecht. Bij hoogzomer 's avonds een paar uurtjes voordooien op het aanrecht (2 uurtjes) en daarna verder ontdooien in de koelkast.
#1942190
Als ik vergeten ben om een rol in de koelkast te leggen, ontdooi ik het in een grote bak met koud water. Koud water gaat doorgaans sneller dan dat je warm water gebruikt. Hoe het kan, ik weet het niet, maar het werkt en blijft het toch ook nog koel.
Door nienk
#1942286
ik leg ook voor Reus uit de vriezer in de koelkast of afgesloten in de badkamer, als ik te laat ben leg ik het in koud water. dat gaat inderdaad sneller dan heet water, en als je het in heet water doet, heb je dan niet dat de buitenkant zo'n beetje gaat garen?

welke groente zitten er in?

het enige wat ik kan bedenken is dat er in de groente iets veranderd als het te lang tijd zit tussen bevroren toestand en dat de hond het op eet. dat zou ik zelf geen prettig idee vinden. staat er alleen dat het snel mogelijk moet ontdooien, of dat de hond het dan ook zo snel mogelijk moet krijgen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door