Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Thekla
#1893150
Hoi allemaal,

Ik ben vandaag bij de dierenarts geweest met mijn oudje van 10 jaar.
Ik Barf sinds October 2009 en mijn oudje heeft dus haar hele leven brok gehad.
Zaterdag heeft ze een vreselijke uitbraak van HOTSPOT gekregen, dit is de eerste keer in haar leven de hotspot zit aan de linkerkant van haar hoofd, de oren zijn schoon.

Mijn dierenarts weet niet dat ik Barf, het eerste wat ze vroeg is of ik haar iets te eten heb gegeven wat ze niet gewend is, ik heb toen gezegd dat ze vlees krijgt.
Volgens haar kunnen de hoge Proteïnen HOTSPOT veroorzaken.
De honden hebben geen vlooien en natuurlijk ook geen teken in Januari.

Hoe denken jullie over dit verhaal?????
Hebben jullie wel eens gehoord over eiwitten en HOTSPOT ?????

Alvast bedankt voor jullie raad,

Thekla
Door claudiaB
#1893162
Ik denk eerder dat het lichaam rotzooi aan het opruimen is.
Het is een bekend gegeven dat honden gaan ontgiften als ze van brok overgaan op vlees.
Alle opgeslagen afval stoffen worden dan geloosd en dat kan ook via de huid gebeuren d.m.v. een hotspot.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1893164
Een echte hotspot wordt in de regel door een bacterie veroorzaakt. Een allergische reactie op iets in het voer kan natuurlijk altijd, maar de stelling dat eiwitten hotspots zouden veroorzaken gaat bij mij mank.
Door Mevroi Kruim
#1893183
Barf bevat niet te veel eiwitten dus dat argument gaat al niet op. Da moet eens bijleren over voeding  ::)
Verder zou heel Barfplaats met hotspots rond moeten lopen als eiwitten die zouden veroorzaken, oftewel kletskoek en kul.
Een vlooienbeet kan de trigger zijn. Een vlo heeft maar 5 minuten meeliften nodig om te bijten, daarna kan 'ie weer afstappen en weet je nooit dat hij langs geweest is. Een teek heb ik een paar weken geleden nog van Logi afgepeuterd  :-X dus die hobbelen kennelijk ook nog rond.
Verder wordt een beet idd pas een hotspot als er vervolgens bacterien in gaan woekeren.
Door Lizzy
#1893195
BARF bevat niet teveel eiwit. Het bevat voldoende eiwitten, van de enige echte juiste soort. Dierlijk. Maar als je zegt "vlees" dan denkt jouw DA vast dat je elke dat een lapje vlees geeft, hetgeen natuurlijk niet het geval is.

Heb je AB gekregen? Als dat het geval is: ja, jammer want dan heeft je hond na de kuur nog meer rotzooi op te ruimen. Ik zou in ieder geval probiotica capsules gaan geven (nu al) en dat voorlopig blijven geven. En na de AB kuur zou ik een goede ontgiftingskuur doen. Bijv. Drainage compositum. En als je daar een kuur mee hebt gedaan, dan ook nog een 2 weekse kuur groene leem (1 dessertlepel "oplossen" in wat lauw water en vermengen met het voer voor een middelgrote hond). En daarna verder gaan bouwen aan het opbouwen van het immuunsysteem. Reken maar dat een hond voor ieder jaar dat hij brok heeft gegeten 1 maand moet ontgiften.
Door Thekla
#1893265
Hoi Allemaal,


Nee, ze heeft geen AB gekregen, kan ik dan toch de Probiotica, de groene leem en de Drainage C. geven.
Ik reinig met Betadine en ze heeft 2 tubetjes creme gegeven waar prednison in zit, ik heb het er nog niet opgedaan

haar hele linkerkant is rood van de Hotspot, echt zielig, het doet haar ook erg pijn, en mij ook natuurlijk. :'(

Alvast bedankt voor jullie adviezen. :-*

Thekla
Door Lizzy
#1893841
Ik denk dat groene leem en drainage compositum wat heftig kan zijn om nu te geven. Dus begin heel voorzichtig. Ik zou zelf niet met de volle dosering beginnen maar met de helft. En dan 1 van de 2, niet beide, dat is teveel van het goede. Ik zou zeker probiotica geven.

Sterkte!
Door Nynke
#1893919
Goed dat je geen AB-tabletten hebt gekregen !! De kunst is nu om de plek van de hotspot zo droog mogelijk te houden, dus na het wassen met de betadine de plek kurkdroog maken en daarna kun je er wat propolis wondspray op spuiten, dat geneest en droogt uit  :) :)

Het ontgiften zal inderdaad nog wel even duren  :-X , goed idee om daar Drainagecompositum of groene leem voor te geven  als ondersteuning :)
Door evenstar
#1896171
Ik sluit me bij Nynke aan alleen droog ik de plek met de fohn knip of scheer ik de plek kaal. Daarna smeer ik er groene leem op de plek.
Schoon en droog houden is het beste het wondvocht tast namelijk de gezonde huid er om heen.
Door Thekla
#1897343
Bedankt, ClaudiaB,Angelique,Mevroi Kruim, Lizzy, NynkeF, Evenstar,

Voor jullie geweldige hulp, het gaat alweer uitstekend met mijn oudje (jolie),
Ik heb sinds 1980 honden dus altijd meer dan 3, kun je nagaan, heb nog nooit HOTSPOT gehad en als je het niet hebt meegemaakt weet je ook niet wat je er mee aanmoet.
Natuurlijk hebben we het liever niet, maar heb wel weer enorm veel geleerd.

Lizzy, heb haar nu op de Probiotica staan  en de rest van de middellen die ik hier in Frankrijk niet kan krijgen heb ik in Nederland besteld, zoals groene Leem.

Meisjes en Jongens een dikke lik en poot van Jolly :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door