Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wijkje
#1892763
Ik heb net runderstrottten ontvangen en eens geinspecteerd..Nu zit er soms bij enkele strotten naast de runderstrot nog gedeelte van de kaak eraan.
Kun je dit gewoon geven of is het te hard en moet ik dit gedeelte eraf snijden. Het lijkt me toch redelijk hard.
Door Nynke
#1892832
de kaak? kunnen het niet botten van de nek zijn? Hoe groot zijn ze? Ik denk altijd; bij twijfel niet doen  :) :)
Door wijkje
#1892920
Afbeelding

Eerlijk gezegd dacht ik dat het van de kaak is...Maar kan me ook heel goed vergisssen..Het gaat om de 2 botjes aan de linkerkant waar ze zijn gezaagd..
Ik ben ook wel beetje miepert met botwerk..Maar ik wilde even weten of het wel safe is...
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1892981
Deze strot ziet er normaal uit.
Ik denk ook niet dat het kaakbeen is.
Het lijkt mij kraakbeen die 2 witte uiteindes, heb je al getest met de snoeischaar?
Door Nadia
#1893004
Dat is idd het strottenhoofd of iets dergelijks. Niks om je zorgen om te maken. Deze strotten zijn iets royaler uitgesneden dan die van herby oid. Dus niks aan het handje ;) gewoon geven.

Dit is van een hele tijd terug, maar zie je links ook die 'hoorntjes'. Tis gewoon zacht, kunnen ze gewoon eten..

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1893007
wijkje schreef: Afbeelding

Eerlijk gezegd dacht ik dat het van de kaak is...Maar kan me ook heel goed vergisssen..Het gaat om de 2 botjes aan de linkerkant waar ze zijn gezaagd..
Ik ben ook wel beetje miepert met botwerk..Maar ik wilde even weten of het wel safe is...
Als dat botje hoefijzervorming is dan zou ik die eruit snijden. Bij wat oudere runderen kan dat nog wel eens een knap hart botje zijn, met een ook nog wat ongunstige vorm.
Door wijkje
#1893025
Ok..Het gaat om hoefvormig botjes die uitsteken..Ik wilde toch even vragen hoe of wat....Met snoeischaaar kom ik er wel doorheen.
De voorgaande keer heb ik het eraf gesneden.. Ik vind altijd lastig om goed te beoordelen wat wel/niet kan...
Door Ulrike
#1893088
Wijkje ik heb eergisteren een strottehoofd voor die twee van ons gedeeld. Daarna zat in iedere helft inderdaad een stukje echt bot, maar omdat het zo klein was heb ik het gewoon gegeven. Ze hebben er ook geen moeite mee gehad. Ik ben zelf ook nogal angstig aangelegd wat botten betreft, maar dit heb ik maar geprobeerd omdat het zo klein was.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door