Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Supermax
#189048
Hallo,
Heb ff een vraagje. Max onze Duitse Dog reu van vijf en een half jaar is sinds eind augustus gecastreerd en sinds ongeveer een maand (denk ik) is ie lek......Soms ligt er gewoon een hele grote natte plek op zijn deken :(. Ook zie ik af en toe wittige druppels aan zijn piemel hangen. Nu ben ik dus sinds vorige week begonnen met Vit. C combi (met cranberry) 2 tabletten per dag. Ik heb wel het idee dat het minder wordt maar het is nog steeds niet over. heeft iemand misschien nog meer ideeen? O ja, vanaf morgen wou ik 'm 1 tablet per dag gaan geven omdat de laatste paar dagen zijn ontlasting wat dunner werd.
Hij krijgt trouwens twee dagen CB en vijf dagen brokken (nog steeds niet aan het barfen wegens gebrek aan vleesmolen en vrieskist).
Alvast bedankt voor de eventuele tips.
Door Lizzy
#189053
Ik denk niet dat de vitamine C zal helpen tegen het urineverlies, tenzij het veroorzaakt wordt door een blaasontsteking. Ik zou er toch even mee naar de dierenarts gaan voor controle. Even de prostaat en het zaakje laten controleren en ook de urine even laten controleren op bacterieen en blaasgruis.
Groetjes en sterkte, Lizzy
Door Supermax
#189075
Prostaat zou ik toch raar vinden omdat ie gecastreerd is. Onze vorige hond was juist gecastreerd vanwege prostaat problemen...
Lijkt mij dus onlogisch dat een castratie dan juist voor prostaatproblemen zorgt...... Maar ik zal van de week wat urine opvangen en naar de DA brengen. Kijken wat die ervan zegt.
Door Lizzy
#189079
[quote="Supermax"]
Prostaat zou ik toch raar vinden omdat ie gecastreerd is. Onze vorige hond was juist gecastreerd vanwege prostaat problemen...
Lijkt mij dus onlogisch dat een castratie dan juist voor prostaatproblemen zorgt...... Maar ik zal van de week wat urine opvangen en naar de DA brengen. Kijken wat die ervan zegt.
[/quote]

Ik zeg ook niet dat dat het probleem is hoor. Dikke kans van niet. Maar het is nooit verkeerd om er toch even naar te laten 'kijken', als je toch bij de DA bent.
Door Ordell
#189253
[quote="Supermax"]
Prostaat zou ik toch raar vinden omdat ie gecastreerd is. Onze vorige hond was juist gecastreerd vanwege prostaat problemen...
Lijkt mij dus onlogisch dat een castratie dan juist voor prostaatproblemen zorgt...... Maar ik zal van de week wat urine opvangen en naar de DA brengen. Kijken wat die ervan zegt.
[/quote]

Even een vraag, die vorige hond met prostaatproblemen, kreeg die brokken??
Door oebaya
#189387
Denk dat de castratie de oorzaak is van het probleem. Bij teven komt incontinentie na castratie vaker voor, maar het is bij reuen niet uitgesloten als gevolg van.
gr.
Nicolette
Door Supermax
#190841
Hallo,
Vandaag dus urine naar de DA gebracht en de uitslag was positief, oftewel er zat niets raars in, gelukkig :).
Wel heb ik Enurace meegekregen tegen het lekken. Dus toch tegen incontinentie.
Had alleen nog nooit gehoord dat een reu ook door castratie incontinent kon worden....

Voor Ordell: Ja die hond stond op de brokken en hij is 16 jaar geworden (de laatste jaren wel op leverdieet van Hills). Zowel mijn ouders als ik hadden toen nog nooit van Barf en vers vlees gehoord....

Maarreh, als men tips heeft die misschien zouden lijden tot verbetering van de blaasspier? (want daar gaat het dan om lijkt mij bij incontinentie).
Weet niet of daar "natuurlijke" oplossingen voor zijn. Maar om hem voor de rest van zijn leven op de Enurace te houden.....
Door lekker kort
#191288
[quote="Supermax"]
Hallo,
Vandaag dus urine naar de DA gebracht en de uitslag was positief, oftewel er zat niets raars in, gelukkig :).
Wel heb ik Enurace meegekregen tegen het lekken. Dus toch tegen incontinentie.
Had alleen nog nooit gehoord dat een reu ook door castratie incontinent kon worden....

Voor Ordell: Ja die hond stond op de brokken en hij is 16 jaar geworden (de laatste jaren wel op leverdieet van Hills). Zowel mijn ouders als ik hadden toen nog nooit van Barf en vers vlees gehoord....

Maarreh, als men tips heeft die misschien zouden lijden tot verbetering van de blaasspier? (want daar gaat het dan om lijkt mij bij incontinentie).
Weet niet of daar "natuurlijke" oplossingen voor zijn. Maar om hem voor de rest van zijn leven op de Enurace te houden.....
[/quote]in continentie komt ook bij reuen voor maar wel in mindere mate dan bij teven
Gebruikersavatar
Door chooky
#191351
Ik ben met Chooky (teefje) bij een (klassiek) homeopathische dierenarts geweest. Zij heeft voor haar een constitutiemiddel uitgezocht (passend bij haar 'totaliteit' karakter, algeheel ziektebeeeld, eigenaardigheden) en dit heeft heel goed geholpen. Ik moet haar wel om de drie dagen wat drupels geven, maar aangezien zij een 'natrium muriaticum' hondje is, is dit eigenlijk op een speciale manier verdund zeezout, en daar heb ik iets minder moeite mee als levenslang reguliere medicijnen.
Door Supermax
#191409
Hallo,
Vanochtend was zijn kleed nog droog, maar ja, na twee tabletjes kan je natuurlijk nog niet zeggen dat het middel helpt ;). Ik had voor tien dagen meegekregen dus dat maken we netjes af en dan kijken we wel verder.
Sowieso als ie de enurace nodig blijft hebben wil ik het wel gaan afbouwen tot aan de minimum dosering. Zodat ie niet onnodig veel medicijnen binnen krijgt.
En misschien dat ik wel over ga op homeopathie, maar eerst effe dit afwachten.
Door Ordell
#191674
[quote="Supermax"]
Hallo,
Vandaag dus urine naar de DA gebracht en de uitslag was positief, oftewel er zat niets raars in, gelukkig :).
Wel heb ik Enurace meegekregen tegen het lekken. Dus toch tegen incontinentie.
Had alleen nog nooit gehoord dat een reu ook door castratie incontinent kon worden....

Voor Ordell: Ja die hond stond op de brokken en hij is 16 jaar geworden (de laatste jaren wel op leverdieet van Hills). Zowel mijn ouders als ik hadden toen nog nooit van Barf en vers vlees gehoord....

Maarreh, als men tips heeft die misschien zouden lijden tot verbetering van de blaasspier? (want daar gaat het dan om lijkt mij bij incontinentie).
Weet niet of daar "natuurlijke" oplossingen voor zijn. Maar om hem voor de rest van zijn leven op de Enurace te houden.....
[/quote]

Is ook geen probleem verder, maar ik was even benieuwd omdat ik zelf denk dat brokken eerder zorgen voor een vergrote prostaat en/of prostaatproblemen dan een hond die natuurlijk wordt gevoerd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door