Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Stephanie777
#1892204
Vandaag stond o.a. duif op het menu, maar Boedha vond er maar niks aan. Ze sleepte het door de keuken, likte er eens aan, maar that's it. Heb het 2x terug in haar bak gelegd, vrolijk gedaan, maar niks. Gister moest ze ook even wennen aan haar eerste zalmkop, maar toen ik erbij ben gaan zitten en het ding vasthield, zodat zij lekker kon peuzelen, was ze opeens helemaal om! Gesmuld heeft ze.
Maar die duif, die gaat er dus niet in. Heb uiteindelijk haar bak weggenomen. En haar niks anders gegeven.

Morgen staat het weer op het menu. Moet ik het gewoon nog eens proberen en als ze het weer niet eet, weer wegpakken? En daarna: blijven proberen of gewoon niet meer geven? Kip, eend, konijn en rund en kwartel heeft ze tot nu toe wel goed gegeten.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1892210
Er zijn echt heel veel honden die geen duif lusten. Daarom heb ik het eigenlijk nog nooit geporbeerd om aan Raiko te geven. Ik denk dus niet dat ze morgen over stag zal gaan.. :biggrin2:
Maar goed, je kan het proberen natuurlijk! Honger maakt rauwe bonen zoet. Maar als ze het ook na een paar keer proberen echt niet wil zou ik het er lekker bij laten.
Door Stephanie777
#1892217
Ah ok! Eerlijk gezegd vond ik er ook wel een vreemd luchtje aan zitten! 
Morgen nog maar eens proberen en als het wederom genegeerd wordt, dan geen duif meer in huis.
Door TMG1961
#1892219
Morgen nog eens proberen en indien ze het niet eet dan gewoon niet meer geven. Heb niets raars geroken aan de duif, ruikt volgens mij wat meer naar wild. Zal zeker de eerste tijd uit proberen zijn wat ze wel en niet eet.
Door Stephanie777
#1892246
Bedoelde ook meer een 'specifiek' geurtje. Niet in de zin van bedorven.
Nou heb ik sowieso al snel last van geurtjes  :-\ Mezelf ook voorgenomen vandaag om niet meer bezig te zijn met het eten van de hond, voordat ik zelf gegeten heb!  :)

Maar als ik jullie dus geloof, 'mogen' honden dus ook hun voorkeuren hebban qua smaakjes.....?!
Door TMG1961
#1892251
Ja, je hebt er die eten alles wat los en vast zit en je hebt er ook tussen die wat kieskeuriger zijn  :biggrin2:
Maar zoals al gezegd, veel honden eten geen duif, dus gewoon morgen nog eens proberen en als ze het dan niet wil neem ik het wel van je over.
Door Stephanie777
#1892264
Een kieskeurig dametje, zou zomaar kunnen! Tuttebol. Al geloof ik ook dat je best moet wennen aan karkassen, organen en glibberige runderlippen, als je gewend bent om simpele brokjes te eten!  ;D

Heb nog een halve zalmkop liggen van je Theo, dan zal ik haar die maar erbij geven als ze de duif weer laat staan.

En nu ga ik slaaaaaapen.....  :sleeping:
Door TMG1961
#1892266
Stephanie777 schreef: Een kieskeurig dametje, zou zomaar kunnen! Tuttebol. Al geloof ik ook dat je best moet wennen aan karkassen, organen en glibberige runderlippen, als je gewend bent om simpele brokjes te eten!  ;D

Heb nog een halve zalmkop liggen van je Theo, dan zal ik haar die maar erbij geven als ze de duif weer laat staan.

En nu ga ik slaaaaaapen.....  :sleeping:
truste
Door Daphne&Jayden
#1892443
Ja hoor, honden kunnen ook hun voorkeuren hebben.  ;D Jayden vindt duif ook niet om te eten, daar moet je gewoon lekker mee spelen en overheen rollen!  :o Dat laatste heb ik natuurlijk voorkomen, want de geur van duif vind ik ook niet echt lekker.  :P
Van mij hoeft hij het niet te eten, als ik iets echt niet lekker vind, dan eet ik het ook niet. Overigens heb ik hem niet laten vasten of zo. Ik heb hem een klein stukje gegeven, wat hij wel aanpakte, maar vervolgens mee wilde spelen. Zal dan denk ik toch niet zo smakelijk zijn, anders was het wel naar binnen gegleden.  :D
Maar ja, Jayden is dan ook een makkelijke eter en doet nergens echt moeilijk mee, dus dan gewoon geen duif op het menu. Het is niet dat ik geen afwisseling in de vriezer heb liggen.... ::)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1892450
Sommige dingen vinden honden idd erg vies, leuke kop trekken ze er ook altijd bij  :biggrin2:
Hier eet er maar 1 van de 6 honden duif, dus voor hun haal ik het niet. Ze hebben zoveel variatie dat ik het ook niet nodig vind.
Ook fazant en gans word hier maar door 3 gegeten, dus dat komt matig in huis. Voor de rest eten ze maar gewoon wat de pot schaft.
Een beetje voorkeur mag, maar het moet niet te gek worden.
Door Stephanie777
#1892520
May Linn schreef: Sommige dingen vinden honden idd erg vies, leuke kop trekken ze er ook altijd bij  :biggrin2: Boedha trok nog net haar neus niet op!
Een beetje voorkeur mag, maar het moet niet te gek worden. Ja, mee eens.
Door **Jolanda**
#1892665
Zoals al veel gezegt is word duif niet door veel honden gewaardeerd.
Hier eet Kyra het alleen als er geen veren aan zitten.

Voorkeur, ja, mijn honden mogen een voorkeur hebben en ik houd daar rekening mee. Ik vind ook niet alles lekker, dus waarom zouden mijn honden (en/of kinderen) alles móeten eten?
Je moet het nu nog allemaal uitproberen en en kijken waarom er iets niet gegeten word. Het is in ieder geval niet gek wanneer Boedha iets niet lust. ;)
Door TMG1961
#1892788
Heb al laten weten dat indien Boedha duif toch niet eetbaar vindt ik het omruil tegen parelhoen.
Door Stephanie777
#1892877
@ Jolanda: tussen gedrag en opvoeding van hond en zoon zitten hier sowieso de nodige overeenkomsten!  ;D

@ Theo: aardig van jou! Was al eens in de vriezer gedoken, weet alleen niet meer in welk zakje de duif zit..! Zal straks na het wandelen nog eens een grondiger inspectie doen.. en morgen etiketten kopen  :angel:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door