Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marjet
#1891395
We hebben afgelopen week in Zeeland zeewier verzameld om te gebruiken als bemesting voor onze moestuin, en nu vroeg ik mij af of ik dit voor Luna zou kunnen gebruiken in de groentemix. Het is voornamelijk blaasjeswier, in ieder geval eetbaar (voor mensen) zag ik op google.
Weet iemand hier iets over?
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1892176
Wat je in de winkel koopt komt ook uit de zee hoor.  ;) Ook de mosselen en andere schelpdieren uit Zeeland komen gewoon uit de zee daar.

Maar wat je wel kunt doen eerst even checken of je een eetbare zeewier hebt en dat dan een tijdje goed spoelen in zout water. Dan drogen en de hoeveelheid aanhouden van de toediening dat Zoowiera  aanhoudt. Te veel is niet goed omdat in Zeewier van nature Jodium ziet. Geef je teveel dan kan dat de schildklier beinvloeden ;)
Laatst gewijzigd door Aquillo op zo 09 jan 2011, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marjet
#1892343
Ja hihi, ik vroeg me ook al af waar Senta dacht dat zeewier uit de winkel vandaan kwam, uit de zeewierfabriek?  ;D
Heb inmiddels wat zeewier gedroogd in de droogmachine en ga dit inderdaad maar met kleine beetjes geven.
Na heel goed spoelen proefde de zeewier iig niet meer zout, dus dat zal het probleem niet zo zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door