Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elvira
#1890247
Een vriendin van me heeft een chihuahua van 13 jaar met beschadigde nieren door hartfalen. Voor de hartproblemen heeft ze medicijnen gekregen, maar ze eet heel slecht. Dit komt door de nierproblemen. De dierenarts heeft gezegd dat ze van alles mag geven om haar aan het eten te krijgen : Croissants,vet vlees,hard gekookt ei(wil ze toch niet)paté,kippewit,kip gekookt met rijst wortel in bouillon enz. Dit leek de eigenaar niet zo geweldig. Ze heeft Bandit dieetvoer gekocht, maar hier eet ze ook maar matig van. Pasta met gehakt,Pens ook matig.Als ze haar eten voor schotelen, spitst ze haar oren, ruikt er aan en draait vervolgens haar kop weg.  Verder is ze wel levendig. Heeft iemand tips om haar aan het eten te krijgen ? Andere tips die goed voor de nieren zijn ?
Door Elvira
#1890874
Hieronder het antwoord van de eigenares van Wolkje, de chihuhua :

Krijgt inderdaad hartmedicatie en die kan inderdaad invloed hebben op de eetlust maar volgens de dierenarts komen de symptomen van gebrekkige eetlust en soms andere dingen willen eten duidelijk van de nieren.Zij heeft teveel urea of ureum in het bloed.
s' Morgens krijgt zij 1/2 fortecor. (voor hart,doorbloeding v.d.nieren)                  s'Avonds
                            1 tabl prilactone
                            1/4 tabl furosemide (vochtafdrijving)                                  1/4 tabl furosemide
                            1/2 tabl vetmedin 1,25mg(hart)                                          1/2 tabl vetmedin

Wat ik nog bij geef omdat ik gelezen heb dat dit een goede ondersteuning is voor de nieren dat is Solidago complex van Dr Vogel.(hoop dat dat geen kwaad kan omdat ik al furosemide geef om vocht af te drijven)
s Morgens 3 druppels en s' avonds 3 druppels.De juiste dosering is moeilijk omdat dit normaal voor mensen is.Ik had ook gelezen dat ze aan een poes met nierproblemen die 5 kilo woog 2X5 druppels/dag gaven.Ons Wolkje weegt 2kg 850 à 2kg 900.
Tot hiertoe eet ze eigenlijk de Bandit 't beste.(vandaag toch)
Zou er dus nog moeten aangeraken.
Het is veel medicatie ik weet het maar daardoor is haar hartslag ook terug regelmatig,de dierenarts heeft het laten horen.Ze is ook nog levendig en zelfs speels.
Door Lizzy
#1890938
Elvira schreef: Hieronder het antwoord van de eigenares van Wolkje, de chihuhua :

Krijgt inderdaad hartmedicatie en die kan inderdaad invloed hebben op de eetlust maar volgens de dierenarts komen de symptomen van gebrekkige eetlust en soms andere dingen willen eten duidelijk van de nieren.Zij heeft teveel urea of ureum in het bloed.
s' Morgens krijgt zij 1/2 fortecor. (voor hart,doorbloeding v.d.nieren)                   s'Avonds
                             1 tabl prilactone
                             1/4 tabl furosemide (vochtafdrijving)                                   1/4 tabl furosemide
                             1/2 tabl vetmedin 1,25mg(hart)                                          1/2 tabl vetmedin

Wat ik nog bij geef omdat ik gelezen heb dat dit een goede ondersteuning is voor de nieren dat is Solidago complex van Dr Vogel.(hoop dat dat geen kwaad kan omdat ik al furosemide geef om vocht af te drijven)
s Morgens 3 druppels en s' avonds 3 druppels.De juiste dosering is moeilijk omdat dit normaal voor mensen is.Ik had ook gelezen dat ze aan een poes met nierproblemen die 5 kilo woog 2X5 druppels/dag gaven.Ons Wolkje weegt 2kg 850 à 2kg 900.
Tot hiertoe eet ze eigenlijk de Bandit 't beste.(vandaag toch)
Zou er dus nog moeten aangeraken.
Het is veel medicatie ik weet het maar daardoor is haar hartslag ook terug regelmatig,de dierenarts heeft het laten horen.Ze is ook nog levendig en zelfs speels.
Ik ben dan misschien heel eigenwijs, maar ik denk dat het van de hartmedicatie komt.

Wat is UREA en CREA waarde?

In mijn ogen heeft het geen zin om Solidago naast Furosemide te geven. Je doet dan twee keer hetzelfde, 1 keer op natuurlijke en 1 keer op onnatuurlijke wijze.
Door Elvira
#1893160
Het urea was 37,6 mmoi/L.Normaal is tussen 2.5 - 9.6 en creatine dat ze had die was  nog goed die was 157.Normaal is tussen 44 en 159.
Ze eet slecht sinds ze medicijnen krijgt, maar volgens de dierenarts komt het door de nierproblemen en die zijn onstaan door hartfalen waarvoor ze de medicijnen krijgt.
Door Elvira
#1915559
Ze geeft de hond nu Bandit en een blikvoer waar ik nog nooit van gehoord heb. Verder krijgt ze Renilon 04. Dit is aanvullende voeding van Nutricia voor nierpatienten (Mensen, maar je kan het ook aan een  hond geven)
Bij het laatste bezoek aan de dierenarts waren de waarden een stuk beter en was ze aangekomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door