Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#188891
Sinds een paar dagen plast en poept Yindra behoorlijk veel. Ze jankte de laatste tijd snachts in de bench, maar als we haar dan naar buiten lieten, deed ze niets. De laatste paar dagen doet ze snachts wel steeds wat. Ze heeft vannacht drie hele grote plassen gedaan en twee keer gepoept. Eerder hield ze het snachts wel droog en sliep ze ook door. Volgens mij is er niets veranderd waardoor ze ineens zo veel moet, ik heb haar ook niet meer eten gegeven ofzo.. Waar kan dit dan door komen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#189018
Ik weet niet waardoor dit komt, maar misschien is het een idee om haar wat vroeger de laatste maaltijd te geven en eventueel de waterbak op tijd weghalen, zodat ze misschien 's nachts er niet meer uit hoeft :-\. Je bent niet toevallig kruidenmix of fytomix gaan geven? want daar poept mijn hond ook altijd wat meer van.
Door Lizzy
#189040
Evelyn schreef: Sinds een paar dagen plast en poept Yindra behoorlijk veel. Ze jankte de laatste tijd snachts in de bench, maar als we haar dan naar buiten lieten, deed ze niets. De laatste paar dagen doet ze snachts wel steeds wat. Ze heeft vannacht drie hele grote plassen gedaan en twee keer gepoept. Eerder hield ze het snachts wel droog en sliep ze ook door. Volgens mij is er niets veranderd waardoor ze ineens zo veel moet, ik heb haar ook niet meer eten gegeven ofzo.. Waar kan dit dan door komen?
Heeft ze iets van straat gegeten? Heeft ze misschien blaasontsteking? Gek...!
Door Eef+Stippels
#189083
Nou, als het goed is heeft ze geen blaasontsteking meer, ze doet ook geen kleine plasjes en ze gaat ook niet steeds zitten terwijl ze niets moet.

Drie grote plassen op 1 nacht is toch best veel, toch?

Ik heb haar verder niets bijzonders gegeven, ook geen fytomix ofzo. Ze krijgt Duck compleet. Daarnaast geef ik haar regelmatig yoghurt of karnemelk, dus daar is ze wel aan gewend. Ze krijgt af en toe een kuiken, maar de laatste tijd niet meer omdat ze aan de AB-kuur was en dat leek me geen goede combinatie. Ze krijgt trouwens wel probiotica en cranberry met vit c ivm de blaasontsteking en AB die ze heeft gehad.

Ik heb ook niet gezien dat ze iets van de straat heeft gegeten, ze nam gisteren in het bos wel een hap ganzenpoep, maar ze plast al ongeveer een week zo veel.
Door gonny
#189102
van karnemelk moet je toch veel plassen????
ik lust t niet maar mn hubbie wel!!!!! ;)
Door Eef+Stippels
#189195
Moet je van karnemelk veel plassen? Dat wist ik niet. Wij drinken het zelf ook niet, we kopen het alleen voor onze hondjes. Die vinden het heerlijk! Maar ze krijgt altijd al karnemelk. Dan zal ze daardoor nu toch niet ineens meer plassen?
Door gonny
#189203
weet t ook niet???? maar ik heb altijd "geleerd" dat je van karnemelk goed kan plassen..... ???
Door Audrina
#189218
Rare opmerking van mij misschien, maar het begint nu kouder te worden dus heb je misschien je verwarming aangedraaid? Sommige honden gaan dan meer drinken en moeten dan dus ook automatisch meer plassen.
Door Lizzy
#189232
Pff, vreemd zeg! Er is ook niets aan de samenstelling van het voer veranderd? Misschien moet je anders even bloed laten prikken bij de DA?
Door Eef+Stippels
#189696
Vind ik geen rare opmerking hoor ;D, maar de verwarming staat al een tijdje weer hoger.

Vannacht heeft ze trouwens maar 1 keer geplast, dat lijkt me meer een normale hoeveelheid. Wel een grote plas. Ik heb haar gisteren de laatste maaltijd eerder gegeven. Ze krijgt normaal de laatste maaltijd om 21.30 uur, een uur voor bedtijd. Dat is dan misschien ook te laat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door