Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Stephanie777
#1888256
Vraagje: bij slagerij West krijg je mixen van schaap, lam en geit geloof ik. Dat zijn gemalen botten en vlees. Als ik daar zelf (met de juiste percentages uiteraard) nog orgaan/vis/groente bijvoeg, dan heb ik toch een goed menu, niet?  :) (als KVV-maaltijd)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1888691
Euh ja en voornamelijk nee.
Want je weet niet exact wat er in die mixen zit. Ja 30% bot en 70% vlees, ervan uitgaande dat dit aardig klopt.
Kom je nooit op een hoger botpercentage dan 30% en dan heb je nog niet eens orgaan en ander spiervlees toegevoegd.

Wel kun je natuurlijk je eigen kvv malen, als je het toch in eigen hand wil houden.
Wat wel mijn voorkeur zou zijn. Ik doe dat bv voor de katten hier, maar die eten 160gr per en dat is prima te doen als ik 1x per 2 maanden maal.
Ben dan wel een uur of 3-4 druk ermee.
Waarom geen barf voor je hond zou ik zeggen dan?
Door frenkie
#1889422
Ik kan je geen antwoord geven. Maar reageer eigenlijk omdat ik zie dat je een hovawart hebt, hier ook een hovawartdametje  :)
Door Stephanie777
#1889487
Waarom bestellen anderen dan die (bot)mixen?  :confused1:
Ik geef 's ochtends KVV (van Naturis) en 's avonds krijgt ze barf.

@Frenkie: leuk, nog een wartje! Foto?  :)
Door Hanny
#1889514
Andere mensen bestellen het, omdat ze het wel goed vinden. Zo gaat het toch met veel, ieder heeft zijn eigen keuze.
Als jij dit wilt voeren, dan ga je aan het rekenen om te kijken, of het naar jouw idee klopt. Eigen vrijheid om zo te voeren.
Ik verwacht, dat je de verhoudingen niet kloppend kunt krijgen.
Hier wordt het niet gevoerd, omdat ik graag zie, wat er gegeven wordt.

Hanny
Door TMG1961
#1889615
Ik geef de mixen niet omdat Pixie nogal gevoelig is wat betreft de hoeveelheid bot. Ze heeft al heel gauw keiharde ontlasting.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#1889635
Je zou het kunnen geven en dan meeberekenen in je complete menu, zodat je ervoor zorgt dat je menu per week (of 2 weken) compleet is. Waarom zou je er een complete kvv van willen maken?
Door Stephanie777
#1890767
[quote="Meike en Daisy"]
Je zou het kunnen geven en dan meeberekenen in je complete menu, zodat je ervoor zorgt dat je menu per week (of 2 weken) compleet is. Waarom zou je er een complete kvv van willen maken?
[/quote]

Dat heb ik iets anders bedoeld: bedoelde eigenlijk i.p.v. een KVV-maaltijd ('s ochtends, wanneer ik geen bot wil geven want na klein uurtje wandelen geen tijd om nog kwartier naast smikkelende hond te zitten), zo'n mix (met gemalen botten->gaat sneller), aangevuld met wat orgaan en evt. vis/ei. Dus eigenlijk een snelle variant van barf, zeg maar!

Maar ook eigenlijk onzin. Kan dan net zo goed volledig KVV geven 's ochtends. En 's avonds lekker uitgebreid dineren met wat botten!  ;)
Door TMG1961
#1890779
Je kunt ook 's ochtends spiervlees geven een 's avonds bot. Je kan dan 's ochtends eventueel groentenmix erbij geven en 's avonds orgaan.
Door Stephanie777
#1890920
Klopt, je hebt gelijk. Misschien dat er nog iets van onzekerheid (bang om niet alles te geven wat ze nodig heeft?) meespeelt, dat ik vasthoud aan die KVV  's ochtends?
Vanmiddag zelf groentemix staan maken, vermengd met (gemalen) pens voor de eerste keer. Wat doet mevrouw: ze lepelt de pens ertussenuit en laat de groente liggen!  :D
Laatst gewijzigd door Stephanie777 op zo 09 jan 2011, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door henneke
#1890967
[quote="Stephanie777"]
Klopt, je hebt gelijk. Misschien dat er nog iets van onzekerheid (bang om niet alles te geven wat ze nodig heeft?) meespeelt, dat ik vasthoud aan die KVV 's ochtends?
Vanmiddag zeld groentemix staan maken, vermegd met (gemalen) pens voor de eerste keer. Wat doet mevrouw: ze lepelt de pens ertussenuit en laat de groente liggen!  :D
[/quote]

tip , probeer je groenten zo fijn mogelijk te krijgen ik vroeg me eerder altijd af waarom de honden van Lizzy wel groenten aten en die van mij noet en toen kocht ik een juicer en bleek dat het om de smeuigheid gaat en nu eten die van mij het zonder dat ik er iets door doe van vlees iod.
Door TMG1961
#1891091
Ik maak de mijne ook heel fijn. Eerst in de keukenmachine en dan nog met de staafmixer er doorheen, het is kwa fijnheid zoiets als grove brinta  :biggrin2: Pixie eet het zo op , ze hoeft er zelfs niet bij te hebben.

Welke groenten had je er in gedaan ?
Door Stephanie777
#1891269
Hmm... was toch best al fijn dacht ik! Eerst in de blender (maar dat werkte niet zo goed), toen in een kom gedaan en met de staafmixer erdoorheen. Leek een beetje op babyvoeding!

Wat had ik erin gedaan: broccoli, tomaat, courgette, komkommer, sla, wortel, gember, takje rozemarijn en takje tijm, witlof, andijvie. Dat was het geloof ik.
Door TMG1961
#1891288
Dan zal ie zeker fijn genoeg zijn. Zelf doe ik er nooit gemalen pens doorheen. Weet niet hoe het met gember zit, zou kunnen dat ze dat te sterk vindt. Misschien iemand anders enig idee?
Door Stephanie777
#1891346
Nou had ik wel meteen de volledige weekportie (ruim 200 g) in haar bakje gedaan. Misschien opbouwen, elke dag een theelepel of zo?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door