Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door anamcara13
#1890167
Hallo allemaal,
sinds een paar jaar hebben we een Basset Hound, genaamd Socrates. We hebben hem uit een asiel, waar hij in terecht was gekomen omdat hij een kind had gebeten. Bij ons hebben we hem laten castreren.
Het is onze 3e Basset en we hadden dan ook geen gedragsproblemen verwacht en namen het bijtincident niet zo serieus. Hij is echter zeer agressief. En zeer onvoorspelbaar. Het ene moment kan ik hem borstelen om het volgende moment aangevallen te worden. Zo kan ik hem aaien om vervolgens vanuit het niets gebeten te worden. We hebben therapieën geprobeerd, werkte niet. Bach bloesem werkte niet. Verandering van voeding, werkte niet. Inmiddels ben ik ten einde raad. Zit zelfs te overwegen hem te herplaatsen :'(. We hebben contact gehad met de vorige eigenaren. Zij hebben hem weliswaar enigszins verwend als pup, maar waren ervaren met het ras. Het kind bleek 3x te zijn gebeten. De vrouw was inmiddels bang voor hem geworden.
We hebben ervaring met Bassets, Bouviers en diverse andere rassen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ook ik word bang van hem.
Volgens de DA is hij buiten de ED waarvoor hij medicijnen krijgt, kerngezond.
Ik heb wel eens gelezen dat er met homeopathie veel winst valt te halen. De middelen worden er helaas nooit bij vermeld. Weten jullie daar meer over? Met name welke middelen ik zou kunnen gebruiken? Er moet toch iets zijn wat kan helpen :-\
#1890461
Sorry hoor, maar een zeer agressieve hond herplaatsen???
Als er geen reden wordt gevonden voor zijn agressie vind ik het zeer onverantwoord om hem te herplaatsen!!
Wil je ander met dit probleem opzadelen??
Hele lastige situatie!!
Hopen dat je een verklaring kunt vinden voor zijn gedrag!!
Heel veel succes!!
Door nienk
#1890615
ik neem aan dat je herplaatsen bedoeld naar een omgeving die ingesteld is op agressieve honden?

er zijn praktijken waar holistische dierartsen, of vet homeopatisch therapeuten samenwerken met gedragstherapeuten/hondentrainers, denk ook dat dat het beste idee voor Socrates is. om een homeopatisch middel in te zetten moet je namelijk denk ik eerst weten waar de agressie vandaan komt, wat voorn 'soort' agressie het is. (dominant/angst/onzekerheid/etc.) succes!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1890680
Ik zou een goede gedragstherapeut opzoeken, om te kijken wat deze agressie kan veroorzaken.
Een goed gedragstherapeut wil eerst uitsluiten of het gedrag niet wordt veroorzaakt door lichamelijke problemen en heeft ook kennis welke medicatie eventueel naast gedragstherapie ingezet zou kunnen worden.
#1890687
Ik ken het van onze Rakker, die had zoals later bleek syringo.
Dan lag hij in de bench druk te kwispelen dat ie aangehaald wilde worden en zo in het niets kon hij dan bijten.
Nu weet ik dat die aanraking niet prettig voor hem was of een bepaalde plek niet prettig.

Kan het niet zijn dat jouw hond ergens last van heeft ?
#2195920
Hier is een update over Socrates. Na uitgebreid met hem gewerkt te hebben, heeft Socrates mij in Februari flink gebeten. We hadden gespeeld en hij kwam daarna gezellig tegen me aanhangen. Toen ik hem een knuffel gaf, haalde hij naar me uit. Ik schrok me wild. We hebben contact opgenomen met de vorige eigenaar. Bleek dat hij daar de vrouw des huizes ook al eens te pakken had genomen. Dat hadden ze ons eerder niet verteld om ons niet ongerust te maken. Fraai is dat!
We hebben de www.bassetherplaatsen.nl ingeschakeld. Ons hele verhaal zo uitgebreid mogelijk neer gezet. Niets achterwege gelaten. Gewoon helemaal eerlijk geweest. Zo eerlijk, dat we niet verwachten dat er iemand zou reageren. Maar niets bleek minder waar.
Na 2 weken is onze Socrates geplaatst bij een (homo)echtpaar, die altijd Bassets hebben gehad. Hij heeft er zelfs een Basset vriendje bij. Een van de heren is hondenfysiotherapeut en zeer goed bevriend met de DA, die Bassets als specialiteit heeft.
We zijn dolgelukkig voor hem en we jankten onbedaarlijk om z'n vertrek. Voor hem is het leven weer mooi. We hebben nu en dan mailcontact met de nieuwe eigenaren. Wanneer er nieuwe foto's zijn, moeten we altijd een traantje wegpinken. Hij geeft daar geen problemen. Hij houdt gewoon niet van vrouwen. Op de foto's ziet hij er super gelukkig uit. Dat maakt veel goed.
#2201925
Wat fijn dat Socrates nu een fijn leven heeft. Soms werkt de combi gewoon niet. En ook dieren kunnen inderdaad hun voorkeur hebben voor een bepaald geslacht. Heb het hier ooit met een fret meegemaakt. HIj moest niks van mij hebben en was helemaal gek op mijn man. Terwijl ik hem wilde hebben.Dat is met heel veel aandacht wel weer wat goedgekomen maar ik ben nooit zijn grote liefde geweest.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door