Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#189035
Gisteren hebben Max en Gizmo een wormpil van mij gekregen, Gizmo heeft het binnengehouden, Max heeft het er weer uitgekotst.
De vorige keer had er ook al eentje gekotst, maar toen wisten we niet wie, maar dat zal dan ook wel Max geweest zijn.

Wat doen jullie dan?
Het zo laten of opnieuw er eentje voeren?
Door tieneke
#189041
Als je zeker weet wie de pil meteen weer heeft uitgekots zou ik een nieuwe geven.
Zelf laat ik de hondjes hun ontlasting eerdaags onderzoeken bij de Da.
Misschien ook een idee....
Zo voorkom je dat je wormkuren toedient wat misschien niet nodig is.
Een hond die op versvlees staat heeft maagzuren waarin een worm moeilijk of niet overleefd.
Door danielle1980
#189047
wij geven een nieuwe wormpil dan.

maar eigenlijk ontwormen we ze bijna nooit want essie spuugt ze altijd uit en eigenlijk hebben ze nooit wormen dus zijn we er maar mee gestopt.

alleen als we zeker weten dat ze wormen hebben ontwormen we ze,
dat is tot nu toe nooit ;)
Door gonny
#189064
ik heb Boris vorige week weer moeten ontwormen!! zaten weer wormen in zn ontlasting!!! hij poepte ook flatserig!!! nu zijn zn keutels weer keutels!!!
maar ik vroeg me dus wel af of er misschien honden zijn die wat gevoeliger zijn voor worminfecties? Mientje en Sindy hebben ze dus niet!! ???
Door Lizzy
#189118
[quote="gonny"]
ik heb Boris vorige week weer moeten ontwormen!! zaten weer wormen in zn ontlasting!!! hij poepte ook flatserig!!! nu zijn zn keutels weer keutels!!!
maar ik vroeg me dus wel af of er misschien honden zijn die wat gevoeliger zijn voor worminfecties? Mientje en Sindy hebben ze dus niet!! ???
[/quote]

Ja, dat kan. Hoe sterker de darmflora, hoe minder kans op wormen. Je zou Boris probiotica kunnen gaan geven om de darmflora te boosten. En eens per week een paar rauwe pompoenpitten (verpulvert tot poeder). En knoflook. Een paar maal per week een half teentje ofzo.
Door gonny
#189132
[quote="Lizzy"]
[quote="gonny"]
ik heb Boris vorige week weer moeten ontwormen!! zaten weer wormen in zn ontlasting!!! hij poepte ook flatserig!!! nu zijn zn keutels weer keutels!!!
maar ik vroeg me dus wel af of er misschien honden zijn die wat gevoeliger zijn voor worminfecties? Mientje en Sindy hebben ze dus niet!! ???
[/quote]

Ja, dat kan. Hoe sterker de darmflora, hoe minder kans op wormen. Je zou Boris probiotica kunnen gaan geven om de darmflora te boosten. En eens per week een paar rauwe pompoenpitten (verpulvert tot poeder). En knoflook. Een paar maal per week een half teentje ofzo.
[/quote]oke!!! ga ik zeker doen!! wormen BAH!!!!
Door MarijeJoanne
#192466
Ik had een poging gedaan om hier knoflook te voeren, maar dan eet Gizmo het niet.
Kleine hoeveelheid in grote bak met voer, hij laat het staan.
Ook als je het de ochtend erna weer voor zet.
En ook als je de avond erna de rest met het nieuwe voer vermengt (uiteindelijk was Max me te snel af en had hij het op voor ik ook maar boe of bah kon zeggen ;) ).

Hij vret het gwoon nich ;D .

Huttenkase krijgt hij wel (probiotica?), af en toe een lepeltje yoghurt oid (ook niet teveel, anders laat hij het weer staan).
Hoe kom je aan pompoenpitten?
Alleen als je een hele pompoen koopt toch?
En dan dus de rest vd pompoen ook opvoeren, maar dat zal hier ook wel moeilijk worden.

Wij ontwormen niet regelmatig, dat niet, maar ik wou het voor de zekerheid een keer doen.
Want alle wormen zie je ook niet, maar dan kunnen ze er nog wel zijn.
Door 202spots
#192495
Hoe kom je aan pompoenpitten?
Alleen als je een hele pompoen koopt toch?
Nou nee hoor...Om zelf de pompoenpitten uit de schilletjes te peuteren is 'n berewerk....en om ze MET de schil te malen vind ik ook niet gezond,dus wat ik doe is de "pepitas",de groene rauwe pumpkin pitten bij de reformhuis te kopen.
Zien er zo uit.
Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door