Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#1889507
http://www.wormbestrijding.nl/hond_index.html =
Ondanks alle kennis en de vele goede antiparasitaire middelen voor de verschillende inwendige- en uitwendige parasieten, zijn nog steeds een groot aantal honden besmet met wormen. Wormen ondermijnen niet alleen de gezondheid van uw hond, maar deze parasieten vormen ook een gezondheidsrisico voor uzelf. Slechts weinig mensen zijn zich er bewust van dat sommige hondenparasieten een direct gevaar vormen voor de mens zelf. In Nederland heeft tot 10% van de kinderen een larvae migrans infectie (honden spoelworm) doorlopen. Deze infecties kunnen bij de mens veel vormen aannemen een van de bekendste is de infectie die met blindheid gaat gepaard!


Mijn vraag:
Ben je als volwassenen dan niet meer vatbaar als je je hond niet regelmatig ontwormt of mestonderzoek laat doen? EN kan je dit ook bij jezelf preventief laten onderzoeken en/of bv 1x per jaar een tabletje nemen?
Mijn huisarts wuift mijn zoonoise vragen weg en ik heb al jaren wisselende darmklachten... :-\
Door vagebond
#1890001
Ik heb wel al 2x een mebendazolkuurtje gedaan (in 2 jaar tijd), op advies van natuurgeneeskundig therapeut. Zij meet je door, heel af en toe komt er toch een wormbesmetting uit. Onze zoon had een lintworm, ook met mebendazol verholpen.
Als je het zelf vermoedt, kun je toch ook je drol laten testen bij de huisarts?
Gr. Ingrid
Door Limpy
#1890295
Claudia N schreef: [Ben je als volwassenen dan niet meer vatbaar als je je hond niet regelmatig ontwormt of mestonderzoek laat doen? EN kan je dit ook bij jezelf preventief laten onderzoeken en/of bv 1x per jaar een tabletje nemen?
Mijn huisarts wuift mijn zoonoise vragen weg en ik heb al jaren wisselende darmklachten... :-\
Zou ik toch drolletje gaan inleveren, zoönoses komen vaker voor dan je denkt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door