Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Breezer
#188773
In de prijslijst van Carnibest zie ik dat de light versie net zo duur is als de natuur.
Maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen die twee??
En kan ik Breezer als afwisseling gewoon de light versie een keer geven?
Hij is niet te dik maar ook weer niet dun, dus eigenlijk precies goed.
Door Audrina
#188796
In light zit minder vet (en volgens mij magerder vlees) en als ik natuurvoer en light naast elkaar leg, lijkt het alsof er in light meer pens zit.
Ik gebruik light zelf alleen voor de honden die af moeten vallen en als ze op een goed gewicht zitten stap ik weer over op natuur.
Ik had 1 van mijn teefjes op light staan omdat die veel te dik was (echt heel erg veel te dik). Ze is toen iets van 9 of 10 kilo afgevallen. Toen ze op een goed gewicht zat wilde ik haar ook op light houden zodat ze niet meer dikker zou worden, want daar had ze echt aanleg voor. Maar op light werd ze als maar schraler, zelfs als ik haar meer gaf. Nu staat ze op natuur en blijft ze mooi op gewicht.

Je kan het dus af en toe wel een keertje geven, maar als je het vaker gaat geven heb je dus kans dat je hond er van af gaat vallen.
Laatst gewijzigd door Audrina op di 19 okt 2004, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#188814
Je kunt CB Light wel eens als afwisseling geven, er zitten meer groentes in als de natuur, geen kip en ook geen botten. En zoals Audrina al zei, veel pens.
Ik heb Gitte ook een paar maand op Light gehad omdat ze te dik was, ze is nu mooi op gewicht (haast te mager) en ik ga nu de laatste kilootjes Light opmaken, afgewisseld met Natuur om haar straks helemaal op de Natuur te zetten.
Maar als je de Light voor de afwisseling wilt geven kun je dat rustig doen volgens mij, je kan van de Light trouwens vanwege de caloriën ongeveer 10% meer geven.
Laatst gewijzigd door Nitus op di 19 okt 2004, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#188850
De light is ook goed voor honden met gevoelige darmen die voor het eerst kvv krijgen.
Ze zullen iets minder snel aan de spuiterij gaan dan van de natuurmix die vetter is.
Ook honden die slecht eten lusten dit vaak wel omdat er veel pens inzit.
Door Breezer
#188951
Okay bedankt voor de tips.
Ga ik zo ff een kilo light mee nemen, eens kijken hoe meneer het vindt.
Door qyan
#188993
Qyan krijgt ook 1 x per week light, gewoon omdat hij de light versie heel erg lekker vind ;)
Door Breezer
#189164
Nou ik ben net geweest, hoefde maar 4 kilo te hebben. Wilde een beetje de vriezer leeg maken voordat ik volgende week op vakantie ga. Hadden ze geen natuur, geen lam&rijst en geen kip&rijst meer. En ook geen kilo verpakkingen meer. Hij had nog wel eend&rijst en de light. Maar dan wel 500 grams verpakkingen. Dus ik zeg ja maar de eend&rijst vindt ik zo duur. En ik kom speciaal vanuit Nieuwegein naar Zeist voor de Carnibest.
Nou heb ik dus 2 kilo eend&rijst voor de prijs van kip&rijst meegekregen en 2 kilo light voor de prijs van natuur. Ze hadden net ´s ochtends iemand gehad die 18 kilo mee had genomen en zodoende was ie er doorheen. En vanavond zou de voorraad weer aangevuld worden.
Dus de volgende keer bel ik wel weer even van te voren!!
Door danielle1980
#189169
[quote="Breezer"]
Nou ik ben net geweest, hoefde maar 4 kilo te hebben. Wilde een beetje de vriezer leeg maken voordat ik volgende week op vakantie ga. Hadden ze geen natuur, geen lam&rijst en geen kip&rijst meer. En ook geen kilo verpakkingen meer. Hij had nog wel eend&rijst en de light. Maar dan wel 500 grams verpakkingen. Dus ik zeg ja maar de eend&rijst vindt ik zo duur. En ik kom speciaal vanuit Nieuwegein naar Zeist voor de Carnibest.
Nou heb ik dus 2 kilo eend&rijst voor de prijs van kip&rijst meegekregen en 2 kilo light voor de prijs van natuur. Ze hadden net ´s ochtends iemand gehad die 18 kilo mee had genomen en zodoende was ie er doorheen. En vanavond zou de voorraad weer aangevuld worden.
Dus de volgende keer bel ik wel weer even van te voren!!
[/quote]

wel netje opgelost vind ik,
maar bellen is idd wel handig ;)
Door diana
#193093
ja zou altijd eerst ff bellen .
nou ik heb de light nog nooit gehad
ik voer gewoon wat minder wanneer ik denk dat lady weer wat aangekomen is
maar ik moet ff zeggen dat mijn d.a stond te kijken dat ze eigenlijk al zo snel na haar zware operatie weer normale ontlasting had
heb haar gewoon c.b gegeven na eerst 2 dagen gekookte kip.
het enige wat ik wel gedaan heb is het de eerste 2 weken over meerdere porties verdelen .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door