Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door amber2
#188925
Zou het veel kwaad kunnen om een goed versvleesvoer (carnibest, energique) om de paar dagen af te wisselen met iets goedkopers..(om de kosten een beetje te drukken)? Ik zat te denken aan smuldier kompleet: ik heb informatie aangevraagd en de ingredientenlijst ( spiervlees, organen, rundvlees, pens, schapenvet, plantaardige olien, vitamines/mineralen) en de analyse ( r.e. 14 %; r.v. 13,5 %; r.c. 2 %; r.a. 2,2 %; vocht 65%) vond ik er eigenlijk helemaal niet zo slecht uitzien... Ik weet wel dat je er zo'n 50 % meer van moet voeren dan de betere merken maar dan nog is het vrij goedkoop (1 euro per kilo). En de grondstoffen zijn volgens de folder wel goedgekeurd voor menselijke comsumptie, dus zo slecht kan de kwaliteit van het vlees toch niet zijn..? :-\ Of is bv. AHV een beter alternatief (wie weet wat de prijs hiervan per kg is bij een grotere afname?)?
Door danielle1980
#188928
[quote="amber2"]
Zou het veel kwaad kunnen om een goed versvleesvoer (carnibest, energique) om de paar dagen af te wisselen met iets goedkopers..(om de kosten een beetje te drukken)? Ik zat te denken aan smuldier kompleet: ik heb informatie aangevraagd en de ingredientenlijst ( spiervlees, organen, rundvlees, pens, schapenvet, plantaardige olien, vitamines/mineralen) en de analyse ( r.e. 14 %; r.v. 13,5 %; r.c. 2 %; r.a. 2,2 %; vocht 65%) vond ik er eigenlijk helemaal niet zo slecht uitzien... Ik weet wel dat je er zo'n 50 % meer van moet voeren dan de betere merken maar dan nog is het vrij goedkoop (1 euro per kilo). En de grondstoffen zijn volgens de folder wel goedgekeurd voor menselijke comsumptie, dus zo slecht kan de kwaliteit van het vlees toch niet zijn..? :-\ Of is bv. AHV een beter alternatief (wie weet wat de prijs hiervan per kg is bij een grotere afname?)?

[/quote]

wij combineren met AHV,
daar ben ik erg tevreden over,
heb t ook een tijd alleen gegeven.

dat is een stuk goedloper ook.
Door Peet
#188932
Smuldier wordt hier wel eens vergeleken met het Opeltje onder de kvv's ( ;) CB en Bibi zijn dan de Mercedukken, denk ik))...maar ik voer het ook hoor, als de bodem van de beurs in zicht is. Ik voer dan als ontbijt smuldier en als diner CB, scheelt weer een kilo cb per dag... :P...
Door Lizzy
#188933
Persoonlijk vind ik dat dat geen kwaad kan. Je zou ook kunnen kiezen om op een goedkope (doch verantwoorde wijze) een paar dagen zelf samen te stellen! Eventueel met behulp van de enkelvoudige Smuldiersoorten.
Door Peet
#188952
er is nog een topic in deze rubriek "prijslijst AHV", kijk daar maar even. Ik voer het niet, kan het hier niet krijgen. Smuldier kost mij 0,69 ct voor 400 gr, dat is de complete versie.
Door tieneke
#189791
[quote="Peet"]
er is nog een topic in deze rubriek "prijslijst AHV", kijk daar maar even. Ik voer het niet, kan het hier niet krijgen.


[/quote]
Je kan het ook bestellen ;)
Door diana
#193094
ik denk ook dat dat geen kwaad kan hoor
heb ook een keer gedacht dat als ik ze ahv tussendoor geef wat 1.50 per kilo kost ipv 1 kilo c.b ik dan bespaar
hahaa, nou ieder 1 pond ahv dan verreken ze van de honger
dus hebben ze daar 1 kilo p.p van nodig
dus ,
is het nog duurder!!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door