Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1882169
Vannacht hoorde ik een hond piepen. Ik was bang dat het Theemuts was, maar het blijkt Grote Beer te zijn. Er zit iets fout in haar rug, ze kon vanochtend ook de auto niet inkomen. Ik ben redelijk zeker over haar rug omdat ze daar vaker een wervel scheef heeft gehad, ze niet kreupel loopt en ze steeds haar lendewervels komt aanbieden voor Reiki. Maar goed we zitten lastig met vervoer en kunnen niet eerder als vrijdag iets aan de rug laten doen (en dan moet er ook nog plek zijn bij de da, heb al ingesproken). Zal ik haar tot die tijd op pijnstillers zetten? Of is dat juist onverstandig? Vannacht piepte ze bij het gaan verliggen/draaien steeds, springen in de auto gaat niet, ze is wel meegeweest wandelen doordat Theemuts haar plek in de auto heeft afgestaan (die zit op een springloze plek).
Ik heb op voorraad staan Rymadil, (hoe spel je dat?), geen dosering, weet iemand die? Ze weegt iets tussen de 55-60 kg.
Laatst gewijzigd door kira op vr 07 jan 2011, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1882201
Ik zou dit overleggen met de DA waar je vrijdag of na vrijdag heen gaat. Ik weet niet wat die DA gaat doen maar als dat bijv. een osteopaat is, dan houden die ze meestal het liefst van de pijnstillers af.
Gebruikersavatar
Door kira
#1882223
Heb overleg gehad, ze mag pijnstillers hebben, de da vindt het niet verstandig haar pijn te laten lijden, ze ligt te piepen bij iedere beweging die ze maakt. Vrijdag 10 uur wordt ze behandeld.

Iemand een dosering bekend?
Gebruikersavatar
Door kira
#1882297
We gaan altijd naar een hol da die osteopathie en manuele behandelingen geeft. En accupunctuur. Maar dit wordt denk ik (of ik zit er heel erg naast) een kwestie van duimpjes ernaast en ze is hersteld (je merkt nauwelijks iets als ze behandeld). Het zit goed scheef denk ik, stille hoop dat Grote Beer nog iets beweegt en het wat terugschiet. Het klinkt nu net trouwens alsof grote beer dit wekelijks heeft, dat is niet zo, ik denk eens per jaar, maar niet eerder zo heftig als nu. Ze is wel wat zieligjes dit keer.
Gebruikersavatar
Door kira
#1882557
Grote beer dankt voor de knuffels.

Ze is echt zielig vind ik, als ze op wil staan of zich wil kriebelen is het piep, bij draaien is het piep. Het is net alsof ze spit heeft. Ik denk eerlijk gezegd dat ze gisteren aan het eind van de dag is uitgegleden in de kennel. Voordat ze naar de kennel vertrok was er niets aan de hand. Ze is in de avond naar binnen gekomen en op het biabed gaan liggen. Vanaf dat moment horen we haar piepen. Hoop dat het na vrijdag weer goed zit. Helaas voor de grote beer kunnen we nu even niet a la minute naar de dokter rijden.
#1888024
Daf belde net. Grote Beer blijkt zich niet aangesteld te hebben. Er stond iets helemaal niet goed, zat al in de richting van een hernia. Kon alleen aan de telefoon niet verstaan waar in de rug het nu zat. En ik, dombo, heb haar omdat ze vanaf woensdag dus niet meer piepte, mijn rhymadil op was en je dat niet via internet kunt bestellen, geen pijnstiller meer gegeven. Arme grote beer. Ze heeft nog druppels enz meegekregen en dit weekend moet ze even rusten (niet dat ze dat erg vindt).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door