Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#1887604
Ik zie in het ziekenhuis veel foto's.

Op het eerste oog lijken de heupen goed, maar de foto is wel klein!
Gladde heupkommen en gladde heupkoppen lijken het en de koppen liggen goed diep in de kommen.
Maar ik kan foto's niet in detail lezen hoor.

Heb je zelf geen uitslag gekregen dan?
Laatst gewijzigd door _Sandra_ op vr 07 jan 2011, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#1887964
Het stukje naast de heupkop (zeg maar je ziet die witte streep lopen op het bot en dan wat daar naar binnen toe ziet, is bij mij duidelijk een figuur, hier mn links heel vlak) loopt niet zo als het op de foto's van mijn honden (allemaal hd a met norberg 38/40). M.n. aan de linkerkant. Ook is de bolling van de kom (beetje lastig uit te leggen wat ik bedoel), de schaduw die je dan op de foto achter de kop ziet lopen, niet zoals op de heupfoto's die ik in mijn bestanden heb. Aan de buitenzijde van de kop sluit bij de foto's die ik heb de kom naadloos aan op de kop, hier zie ik een klein spleetje.
Uitgaande van het verschil zou ik dan zeggen dat er wel iets is met deze heupen. Maar ik ben een leek en zit alleen maar te vergelijken. Ik neem echter aan dat je uitleg bij deze foto's gekregen hebt, cq gaat krijgen? Ben nl. wel benieuwd.
Door Erna
#1888004
De foto is voor mij te klein om te zien of er botafwijkingen te zien zijn. Die kunnen namelijk heel erg klein zijn. Wat ik wel zie is dat de foto scheef is wat voor mij reden zou zijn om aan de uitslag te twijfelen. Verder vind ik dat de kommen de koppen nog redelijk omsluiten en ga ik met Angelique mee dat ik de bijbehorende uitslag hier niet in gezien had.
Door K@rin
#1888059
ik vind het ook altijd moeilijk te zien, maar had niet gedacht dat deze foto's het door jou vertelde resultaat zouden geven.
ik weet niet of ik het goed heb, maar ik heb er wat bijgeschreven.
Ik denk dat de uitslag te maken heeft met de botafwijking/arthrose ?

Afbeelding
Door Ine
#1888073
Zou het zin hebben om deze foto eens door te mailen naar Nico Dijkshoorn?

Even de volledige uitslag voor degene, die die niet kennen.
HD-D, NW 20, Botafw. 3, Slechte aansluiting, Ondiepe kom. (even uit m'n hoofd)
We zijn er beiden, Margreet en ik, van geschrokken. We waren voorbereid op een B of misschien een C.

Mede door deze uitslag stopt de lijn, waar ik mee fokte.
Met Kaat stond een nest gepland voor mei dit jaar, maar dat gebeurt dus niet meer. Deze lijn geeft teveel ellende.

Guusje heeft er zo te zien geen last van en is enorm bespierd.
Maar het is een teleurstelling en het baart je zorgen.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1888109
Jeetje  :-\ wat ongelofelijk balen zeg.
Ik zie wel verschil tussen de foto's zo langs elkaar, maar deze uitslag zou ik toch ook niet gedacht hebben.
Hopelijk krijgt ze er geen last van.
Sterkte met deze enorme tegenvaller  :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1888123
Ine schreef: Zou het zin hebben om deze foto eens door te mailen naar Nico Dijkshoorn?

Even de volledige uitslag voor degene, die die niet kennen.
HD-D, NW 20, Botafw. 3, Slechte aansluiting, Ondiepe kom. (even uit m'n hoofd)
We zijn er beiden, Margreet en ik, van geschrokken. We waren voorbereid op een B of misschien een C.

Mede door deze uitslag stopt de lijn, waar ik mee fokte.
Met Kaat stond een nest gepland voor mei dit jaar, maar dat gebeurt dus niet meer. Deze lijn geeft teveel ellende.

Guusje heeft er zo te zien geen last van en is enorm bespierd.
Maar het is een teleurstelling en het baart je zorgen.
Ik denk het niet. Hoewel het zo op de foto er niet 123 desastreus uitziet denk ik dat de gegeven waarden wel kloppen. De koppen zijn niet mooi glad en rond, op rechts zie je amper een komvorming en veel diepte zit er ook niet in :(.

Stel....stel, dat een ander een iets geliktere foto zou kunnen maken, dan blijf je nog met waarden zitten die bovenop de andere dingen in dit nest/lijn het allemaal teveel van het "goede " maken.

Neemt niet weg natuurlijk, dat ik dit uitermate ruk voor je vind, en dan druk ik mij netjes uit. Dit moet zeer doen :'(
Door Ine
#1888150
Angelique schreef: Ik denk het niet. Hoewel het zo op de foto er niet 123 desastreus uitziet denk ik dat de gegeven waarden wel kloppen. De koppen zijn niet mooi glad en rond, op rechts zie je amper een komvorming en veel diepte zit er ook niet in :(.

Stel....stel, dat een ander een iets geliktere foto zou kunnen maken, dan blijf je nog met waarden zitten die bovenop de andere dingen in dit nest/lijn het allemaal teveel van het "goede " maken.

Neemt niet weg natuurlijk, dat ik dit uitermate ruk voor je vind, en dan druk ik mij netjes uit. Dit moet zeer doen :'(
Het meeste zeer doet me dit voor Margreet en Guusje!
We hadden destijds zoveel toekomstplannen .... :'(
Ook voor Jolly, die een teefje zou krijgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door