Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Hinto
#1887828
Hallo allemaal, mijn naam is Maria, ik woon in Zoetermeer en ik heb een 16 weken jonge Chihuahua genaamd Hinto. Hinto kreeg RC mini junior maar ik wilde dolgraag overstappen naar KVV. Nu heb ik diverse smaken Haaksbarf en DARF gekocht maar meneer vertikt het om te eten :-[ hij lust het gewoon niet :'(
Heeft iemand misschien tips voor me hoe ik hem toch aan de KVV krijg? thanks  :)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1888045
Welkom op Barfplaats Maria  :)

Is het goed op kamertemperatuur als je het geeft en welke smaken heb je geprobeerd?
Je kan in het begin ook een scheutje heet water over de kvv gieten (wel even af laten koelen voordat je het geeft).
Of mengen met iets wat hij wel lust en langzaam steeds meer kvv en minder van dat andere.
Door Hinto
#1888087
Ja het is op kamertemperatuur, heb er ook al wat gekookt water over gedaan en laten afkoelen. Ik heb DARF, HB rund en HB lam/kip geprobeerd :)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1888118
Misschien kan je eens proberen om er bijvoorbeeld wat Smuldier pens doorheen te mengen (bij de supermarkt te krijgen).
Als dat goed gaat de extra pens afbouwen.
Door Hinto
#1890323
Hij heeft het nog niet gekregen want het was nog niet ontdooit :-\ ik heb nu een klein beetje samen met een beetje kippenlever en zijn brokjes op de aanrecht staan om op temperatuur te komen. Honger? ik vind hem wat te jong om geen eten te geven tot hij honger heeft.
Door ramoontje79
#1890351
Wat leuk!! ik heb ook chihuahua's...

Met een chihuahua moet je wel voorzichtig zijn met overstappen omdat ze gemakkelijk in een hypo kunnen komen... Ik weet zo niet wat zn postuur is...
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt maar blijkbaar kan het wel... heb je al eens carnibest geprobeerd...??? Als ik dat neerzet lijkt het wel alsof ik een roedel wolven heb...

royal canin is echt best wel troep.... dan liever iets van Markus muhle of farmfood bijvoeren..
Door Hinto
#1890373
Hinto weegt 2.02kg en ik heb een half kippenlevertje en een heel klein beetje pens door zijn brokken gedaan, ik wilde ook al overstappen op farmfood he brokken maar die kan je ook niet mengen met rc :( de ene drijft en de ander zakt in de maag.
Nee carnibest heb ik nog niet geprobeerd, wel hb en darf en dan nu een beetje smuldier pens en een half kippenlevertje door zijn brokjes, hij vind het wel lekker geloof ik want hij likt de bodem uit zijn bakje ;D nu maar hopen dat hij geen diarree krijgt  :-[
Door ramoontje79
#1890429
16 weken en 2.02 kilo... dat is wel heel erg flink... weet je zeker dat ie raszuiver is...??
Als ie raszuiver is dan hoef je jezelf sowieso niet druk te maken om een hypo, dan issie eerder wat euhm... te dik..
Ter vergelijking... het gemiddelde gewicht rond die leeftijd is 1 kilo...

royal canin voer ik nog niet al kreeg ik er geld bij... wij zijn met behulp van farmfood over gestapt... maar farmfood bestaat voor de helft uit rijst daarom heeft het ook een extreem hoge voedingswaarde... naja zonde van het geld dus... maar alsnog beter dan royal canin...

Wij willen dit jaar volledig overstappen op BARF.. ze krijgen hier wel gewoon kluiven en zoveel mogelijk vers rauw vlees, maar bij gebrek aan extra vriezer ook soms nog Markus Mühle.. 
Door Hinto
#1890596
Nee dik is tie niet, ik hoorde dat een blue merle over het algemeen wat groter is dan de "standaard" Chihuahua.
Door ramoontje79
#1890646
Owkee... dus normaal postuur... sjee wel een lastige... want merle in chihuahua komt voort uit een kruising... en dan is het net de vraag welke, want dat bepaald mede de gevoeligheid voor een hypo... nou moet ik zeggen ik heb 4 raszuivere chi's en echt nog nooit een hypo gezien.. maar een andere zoon van mijn chihuahua na een paar dagen vasten had dus wel een hypo en bijna in coma... die van mij zijn aardig bespierd...het zijn net bakstenen als je ze op pakt... dus absoluut niet fijntjes... :biggrin2:

Ik zou voorzichtig zijn met het wachten tot ie honger heeft... en eerder wat carnibest enzo proberen... als je bang bent dat ie afvalt... kun je beter op farmfood over stappen... (voedingswaarde is echt heel erg hoog...) en farmfood kun je met kvv mengen... Royal canin met kvv is eigenlijk niet goed...
In royal canin zit BHA... is niet zo goed voor je hondje...
Door Hinto
#1890963
Ja ik heb er ook van gehoord, maar gelukkig niet meegemaakt :) Hinto is ook zeker geen iel mannetje, zo'n minimodegril :P Hij heeft het gisteren met smaak opgegeten, vandaag ga ik proberen kvv compleet pens van smuldier, het is niet het beste voer maar ik wil als hij dit lust langzaam overgaan, steeds wat meer hb of darf erbij :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door