Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#1887737
Tika is weer terug bij ons
vorige week donderdag ging het niet goed met haar, ze viel ineens om
diagnose( denken ze) vestibulaire syndroom

eigelijk een hele mooi woord om te zeggen, we weten niet precies wat het is
volgens de spoed kliniek zijn de gewichts organe die een opdonder gehad hebben

vrijdag ging 90% beter met haar
maar de verbetering tussen vandaag en vrijdag is maar 20%

haar ko staat schuin, ze loopt de eerste tijd dat ze opstaat waggel de waggel, daarna gaat het beter

ze gaat mee naar het bos, dat doe ik omdat ik het gevoel heb dat als het haar evenwichtorganen zijn, die gestimuleerd worden om weer normaal te doen, ze vind het bos heerlijk, blaf de blaf

we moet ik opletten bij sloten enzo, omval gevaar

dat is 1 probleem

2de probleem
ze is niet zindelijk meer
in haar slaap laat ze het lopen, dan wordt ze wakker en in alle heftigheid probeerze het op te ruimen

3de probleem
ze drinkt veel te veel en heel erg happerig, alsof ze haeerste water krijgt na een toch woestijn.

4de probleem
Tika is nooit echt een vrolijk hondje geweest,maar nu toonze helemaal depressief
eigelijk doet ze niks anders dan slapen, om af en toe even op te staan om te drinken en te plassen

(Pam vond haar erg zillieg, maar soms vinden we snel hondje zillig)

gisteren Manon gebeld(DA)
net urine opgevangen om toch te kijken suiker ziekte

als ze geen suiker ziekte heeft wil ze proberen toch met prednison iets te doen
als ze aan de prednison moet dan kunnen we ook haar niet helpen ivm de incontinentie

gisteren was ik op een punt om haar in te laten slapen
maar na het gesprek met Manon, toch maar even wachten

maar goed....ik weet het gewoon niet meer
Door lalabebe
#1887741
Gatver Do....wat een kl..zooi( excuus mijn taalgebruik.
Ik zou idd nog even afwachten ivm suikerziekte, hoe is ze verder zoiezo met andere honden? Misschien zou ze hier kunnen logeren of zou dat te druk zijn ivm Bikkel.
Ben een beetje aan het denken wat zou kunnen maar ik vind het lastig, wat zitten jullie nu in een rotperiode zeg.
In ieder geval vast een dikke knuffel van uit de pc  :-*
Door Do
#1887750
ja tis echt een hele rot periode(met alles erbij)
en Bizzy loops ook nog ::)

je wilt Tika niet thuis hebben, gelof me, in jou juis een incontinente hondje is niet fijn.
met de anderen gaat het redelijk, tis niet meer zo als het was
moet oppassen dat de triggers van ruzie niet voorkomen

kinderhek tussen de woonkamer en hal
ze loopt nu in de woonkamer, maar nu is het geen probleem, zou er aangebeld worden, dat zou een probleem worden.
Door Do
#1887910
Ike schreef: Ik zou ook het urine onderzoek even afwachten, maar het blijft moeilijk.
Wanneer verwacht je de uitslag?
Sterkte   :-*
vanmiddag
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1887920
Sita is heel erg incontinent en doet het momenteel echt super op de propalin. Ze is 100% droog.  :)
Maar als je prednison bij gaat geven dan gaat niks helpen denk ik, want daar gaan ze nog meer van plassen.
Waarom moet ze op de prednison? Ik zie echt geen indicatie daarvoor in relatie met de problemen die je beschrijft.
Door Do
#1887936
omdat haar toestand wat evenwicht betrefd niet verbeterd

wat zou je me aanraden?
iets voor de inkontinentie te doen?
en de prednison links laten liggen?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1887946
Flat schreef: omdat haar toestand wat evenwicht betrefd niet verbeterd
O zo, maar bij mijn weten helpt prednison niet bij geriatrisch vestibulair syndroom.
http://www.langhaarclub.nl/geriatrischsyndroom.html
wat zou je me aanraden?
iets voor de inkontinentie te doen?
en de prednison links laten liggen?
Hoeveel drinkt ze op een dag? Kijk als ze zoveel drinkt dat ze zich leegplast dan helpt niet één middel tegen incontinentie.
Is dat vele drinken begonnen met het vestibulair syndroom of had ze dat al eerder?
Door Do
#1887960
*Dorothea* schreef: O zo, maar bij mijn weten helpt prednison niet bij geriatrisch vestibulair syndroom.
http://www.langhaarclub.nl/geriatrischsyndroom.html

Hoeveel drinkt ze op een dag? Kijk als ze zoveel drinkt dat ze zich leegplast dan helpt niet één middel tegen incontinentie.
Is dat vele drinken begonnen met het vestibulair syndroom of had ze dat al eerder?
het drinken is begonnen toen ze de hoormone preparaat gehad heeft ( niet door mij maar door de gene waar ze was)
daarna heeft ze een baarmoeder onsteking had, toen dat verwijderd was is een paar dagen later weer goed gekomen met het drinken
en nu weer met bakken naar binnen!!

normaal zou ze een paar likkje per dag nemen, nu is het zeker 4 bakken per dag(bakken zijn denk ik half liter per bak)
Door miik
#1888277
Pfff wat vervelend....
Geriatrisch vestibulair syndroom kan heel lang duren. Mickey heeft het zeer ws ook gehad en dat ging maar heel langzaam beter, maar het is nu helemaal weg en ze is weer happy.
(mickey liep alleen nog maar rondjes, hield haar kop mega scheef en als ze moest poepen viel ze om, ook traplopen kon ze niet meer en ze had de steun vd riem nodig om enigszins recht te kunnen lopen)
Dat ze zoveel drinkt hoort niet en daar zou ik toch ook een bloedonderzoek voor laten doen om te zien of de nieren en dergelijke wel nromaal functioneren.
Tegen de incontinentie zou je misschien tijdelijk een soort van broekje/luier aan kunnen doen
http://www.snuggease.nl/
Laatst gewijzigd door miik op vr 07 jan 2011, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1888338
Wat ontzettend moeilijk zeg. :'(
En als je haar zo op het filmpje ziet dan doet ze het toch best heel aardig, ze tippelt lekker mee.

Ik hoop dat je vanmiddag wat wijzer wordt van de uitslag van het urineonderzoek.
Hoe is het met haar nieren e.d. is er ook een bloedonderzoek geweest?

Sterkte ermee Do, het is niet makkelijk. :-*
En als je even wilt praten, je weet mij te vinden.
Door Do
#1888373
via de urine geen suiker gekonstadeerd, dat dachten we al omdat ongeveer 1 maand geleden bloed onderzoek gedaan werd
toen is er suiker en nieren bekeken en alles was goed
zelfs met de operatie is naar de nieren gekijken en die zagen er goed uit

zou mischin te maken hebben met de Milt? dis is namelijk toen verwijderd om er iets op zat wat de DA niet helemaal vertrouwde, en omdat ze al open was heb ik toestemming gegeven om weg te laten halen

we gaan er van uit dat het vestibulaire syndroom is, maar mischin is het wel een hersenbloeding geweest

heb de DA gesproken en ze wil toch graag tot dinsdag prednison uit proberen, en ik moest dan dinsdag haar weer filmen

als er geen verschil maakt dan weten we dat het niks uitmaakt
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1888387
Fijn dat er ook nu weer geen suiker is geconstatateerd.
Dat haar nieren ook al waren onderzocht heb ik even gemist, maar leek me dat dat al wel gedaan zou zijn.
Lastig hoor, want waarom drinkt ze dan zo enorm veel. :-\

Sterkte ermee Do. :-*
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1888393
Flat schreef:
heb de DA gesproken en ze wil toch graag tot dinsdag prednison uit proberen, en ik moest dan dinsdag haar weer filmen

als er geen verschil maakt dan weten we dat het niks uitmaakt
hou dan je dweil maar klaarstaan, ze zal nog meer gaan drinken, van pred gaan ze meer drinken en eten, dus ook meer plassen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door