Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stephanie777
#1887563
Tja, het kan er ook net haar eerste loopsheid een kleine maand geleden te maken hebben, maar Boedha is zo rustig de laatste tijd! Vanaf haar loopsheid ben ik ook over op vers: eerst alleen KVV, nu 's ochtends KVV en 's avonds barf. Weet dus niet of één van beide gebeurtenissen er iets te maken heeft en zo ja, welke. Maar is het bij anderen misschien een bekend verschijnsel, je hond veel rustiger sinds barf?

Voorheen kon ze als ene idioot over de bank rennen, was echt ondeugend. Rustig liggen en knuffelen was er niet bij en ze wilde het liefst voortdurend spelen. Nu kan ze een hele avond rustig naast me liggen, komt serieus knuffelen! Wil minder spelen, ligt meer. Tijdens wandelingen is ze trouwens wel nog lekker aktief en ook als we spelen, zit er nog genoeg aktie in. Ze lijkt me dan ook niet echt ziek. Maar wel erg bedeesd dus.
Door _Sandra_
#1887611
Kan zijn dat ze nu ook haar bezigheid heeft met eten wat haar wat rustiger maakt.

Maar het kan ook het volwassen worden zijn. Wolven spelen niet meer als ze volwassen zijn, alleen honden blijven speels en blijven dus op een bepaald nivo hangen in hun pup zijn. Hier kan het dus ook mee te maken hebben.

Houdt wel rekening met een eventuele terugval als ze gaat puberen.
Door Lizzy
#1887794
Ik vermoed dat het de schijnzwangerschap is. Maar het kan natuurlijk ook komen door de voeding. Veel slome honden worden actiever en veel hyperactieve honden worden rustiger. En dat puur omdat ze krijgen wat ze nodig hebben, zonder ballastzooi die in brokken zit.
Door Stephanie777
#1887813
Eens even gegoogeld op schijnzwangerschap (leek me aanvankelijk nogal onwaarschijnlijk), maar het zou inderdaad zomaar kunnen. Het begon na haar eerste loopsheid, ze piept ontzettend zielig, is veel aanhankelijker, heeft nog steeds opgezette tepels (produceert echter geen melk). Sleept met dekentjes die niet van haar zijn. En is zoooooo rustig. Dus wie weet!
Maar eens even afwachten.
Door Lizzy
#1887904
Stephanie777 schreef: Eens even gegoogeld op schijnzwangerschap (leek me aanvankelijk nogal onwaarschijnlijk), maar het zou inderdaad zomaar kunnen. Het begon na haar eerste loopsheid, ze piept ontzettend zielig, is veel aanhankelijker, heeft nog steeds opgezette tepels (produceert echter geen melk). Sleept met dekentjes die niet van haar zijn. En is zoooooo rustig. Dus wie weet!
Maar eens even afwachten.
Als ik dit zo lees? 200% zeker schijnzwanger.
Door Lizzy
#1887906
Ik zou wel haar temperatuur en gezondheid goed in de gaten houden. En de hoeveelheid die ze drinkt. Je weet met teven maar nooit, qua baarmoederontsteking.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door