Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dhjali
#1886931
Ik heb verschillende dingen in de zoekmachine gegooid, maar kreeg niet het juiste tevoorschijn. Daarom toch maar een nieuw topic.

In wat voor soort verpakking kan ik producten het beste zo geurloos mogelijk laten ontdooien?

Ik wil binnekort pens geven, maar dan graag zonder dat mijn hele koelkast naar pens stinkt.  ::) Buiten neerzetten is met die koude temperaturen ook niet echt een optie.

Hoe doen jullie dit? Zijn de oorspronkelijke verpakkingen, de zip-lock zakjes, Aldi zakjes etc (ja dat heb ik wel gevonden met de zoekmachine  :biggrin2:) voldoende? Of moet ik op zoek naar iets luchtdichts? Op de site van tupperware staan alleen kleine dozen.  :-\

Ik zou graag horen wat het beste werkt om zo geurloos mogelijk de producten in de koelkast te ontdooien. Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1886942
Ik heb gewoon van die bakjes die je bij de blokker kan kopen als ontdooi bakjes.
En dat gaat goed.

Maar moet ik ook wel zeggen dat ik pens niet zo heel erg vindt stinken  :P
Door Lizzy
#1886959
Ik heb pens die sowieso niet stinkt maar ja, al dat hondenvlees moet ik niet in mijn koelkast. Bleh. Teveel vegetarier :biggrin2:
Door Dhjali
#1886967
Een aparte koelkast, wat een luxe! Dat zit er voor ons helaas voorlopig niet in.

@Vanaalst, dit soort bakken bedoel je?
Afbeelding

@Sammy, ik vind het ook wel meevallen, maar dat vind niet iedereen hier :D en in de ochtend ben ik ook blij als de geur me niet direct tegemoet komt hoor!  :) Daarnaast ligt het bij de gewone spulletjes in, dus wil je het wel enigzins afscheiden. Tenminste, dat vind ik prettig.
Door Mevroi Kruim
#1886970
Ik heb emmers met hermetisch sluitende deksels, en ook een paar hele grote goed sluitende koelkastbakken voor het ontdooien.
Pens bewaar ik nooit in de koelkast, ik ontdooi alles buiten de koelkast en vleesbotten en spiervlees e.d. gaat in een speciale bak in de koelkast nadat het ontdooid is.
Door netteke4
#1887000
Heb een paar weken terug goede afsluitbare bakken gekocht bij de blokker.
Hoeft niet zoveel per dag te ontdooien dus heb 2 bakken van 3 liter gekocht.
'S avonds haal ik het uit de vriezer voor de volgende dag en zet de bak dan bovenop de koelkast om te laten ontdooien.
Heb ik toch wat over gaat het wel in die bak in de koelkast voor de volgende dag.
Ruikt er helemaal niks van zo in de koelkast.Zelfs de pens niet hahahaha
Iedere avond gaat er een van de twee bakken in de vaatwasser zodat alles weer schoon is voor de volgende ronde.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1887015
om pens te ontdooien is de bak niet zo heel erg van belang. daar kan je wel een ander hulpmiddel bij gebruiken:
Afbeelding
Om op eigen neus te zetten.
Door spickenstef
#1887571
HannekeKjell schreef: Ik heb 2 van deze bakken bij Blokker gehaald waar ik alles in ontdooi in onze eigen koelkast.
Geen last van geurtjes.

Afbeelding
zo heb ik ook 3 bakken
Door tieneke
#1887616
Hier ook meerdere grote bakken met deksel om alles geurloos te ontdooien....in de koelkast blijft het te koud of half bevroren.
Door spickenstef
#1887620
tieneke schreef: Hier ook meerdere grote bakken met deksel om alles geurloos te ontdooien....in de koelkast blijft het te koud of half bevroren.
ik ontdooi in de kelder , wel 24 uur
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door