Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Myrna_87
#1887272
Onze pup van 7 maanden poept ineens in zijn bench als hij 's morgen wakker wordt.
Hij heeft het in de 4 maanden dat ie bij ons was 1 keer gedaan (in de eerste week) en nu ineens 3 dagen achter elkaar. Tussendoor nog een keer toen hij ziek was en erg aan de diarree was maar daarna ging het weer een paar weken goed. Nu is zijn ontlasting ook wel wat dunner dan normaal...
We hebben de bench de eerste maanden gehalveerd zodat hij alleen een ligplekje had en daar niet zo poepen ed.
Dat ging super dus toen ie wat groter werd hebben we een mandje gekocht die precies in de bench past.
Hij had dus meer ruimte en we dachten dat ie daarom weer erin poepte. Maar gisterenavond hebben we de bench weer gehalveerd, hij kon er mooi in liggen en vanochtend er meteen uitgegaan toen hij piepte maar weer had ie gepoept, precies in het uiterste hoekje bij het deurtje...

Verder geeft ie het uitstekend aan wanneer ie moet en hebben we alleen een ongelukje dat onze schuld is, als wij te lang wachten met uitlaten terwijl ie het wel heeft aangegeven.

We weten het even niet meer...

Wie heeft er tips en trucs...en het liefst een oorzaak...
Door nienk
#1887419
zijn er dingen veranderd in zijn eten? ander voer, diersoorten, samenstellingen, hoeveelheid, tijdstip? kan denk ik zijn dat ie gewoon zo nodig moet dat hij het niet meer op kan houden, Reus heeft dit ook een paar keer gehad als hij niet bij mij in de kamer sliep, en als avond eten een groot vleesbot had gehad, dan poepte hij s ochtends in de gang waar hij dan slaapt.

is zijn ontlasting zo dun dat je denkt dat hij misschien weer  niet helemaal lekker is, of is het gewoon iets dunner dan normaal? ik hanteer zelf een beetje de regel dat binnen plassen/poepen niet 'telt' als de hond ziek is.. (reus vorig jaar chocoladevergiftiging gehad, dus infuus met vocht, toen pieste ie zich zo suf dat hij alweer moest als we net binnen waren, als ik even niet keek, lag er ineens ergens een plasje.) zou denk ik even afwachten of zijn ontlasting zo blijft, (en hij niet ziek wordt) zo ja misschien iets geven om hem wat steviger te laten poepen en kijken of hij dan nog steeds in de bench poept. dan misschien de bench zo inrichten dat er simpelweg geen plek is om te gaan zitten poepen?
Door Myrna_87
#1887430
In principe is er niks veranderd aan zijn eten.
Hij krijgt al die tijd Carnibest en we hebben geen andere smaak geprobeerd (nouja niet voordat zijn ontlasting veranderde, dat was al toen al aan de gang, er is een nieuwe smaak gekomen)
We kunnen zijn plekje niet nog kleiner maken want dan heeft ie geen ruimte meer om te liggen...
Ik ga inderdaad maar even wat geven tegen de dunne ontlasting en hopelijk kan ie het dan wel ophouden...
Ik las iets over probiotica en okugest...
Zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen proberen?
Door nienk
#1887443
poept hij dan op zijn eigen kleed/kussen!? wat ik ook wel eens gehoord heb wat helpt tegen behoeften doen op plaatsen waar het niet hoort, is iets neerleggen wat naar de baasjes ruikt, dus een het hele bodemoppervlak bedekken met een recent gedragen shirt ofzo van jou.

qua diaree middeltjes is er denk ik wel het een en ander te vinden via de zoekfunctie.
Door Myrna_87
#1887493
Ik heb er twee plaids in gelegd die op de bank lagen. Die zouden naar ons moeten ruiken...
Maar ik ga het shirt eens proberen wie weet... Bedankt.

Misschien iemand anders nog tips?
Door _Sandra_
#1887607
Hoe laat voer je? Wellicht kun je wat later of juist eerder gaan voeren.
Als je 2 x daags voert, dan bijvoorbeeld de avondmaaltijd naar 22 uur zetten om te beginnen. Als dat goed gaat kun je het evt met beetjes vervroegen.
Laatst gewijzigd door _Sandra_ op vr 07 jan 2011, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Myrna_87
#1887893
We hebben het advies gekregen om een pup 3 keer per dag te voeren. We voeren om een uur of 8/9 dan rond een uur of 1/2 en dan nog eens rond een uur of 6/7.
Is het voor de hond al goed om naar 2 keer per dag te gaan? Hij is nu 7 maanden.
En kan ik dan de ochtendmaaltijd groter doen dan de avondmaaltijd? Dan hoeft ie misschien ook minder nodig 's morgens...

Overigens hebben we vandaag de hond om 7 uur wakker gemaakt om te gaan poepen en toen was de bench wel schoon. ook was de ontlasting wat vaster dus misschien heeft er gewoon iets dwars gezeten...

Morgen proberen we om hem wat later uit te laten, een uur of 8...
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1888082
Myrna_87 schreef: Is het voor de hond al goed om naar 2 keer per dag te gaan? Hij is nu 7 maanden.
En kan ik dan de ochtendmaaltijd groter doen dan de avondmaaltijd? Dan hoeft ie misschien ook minder nodig 's morgens...
Een jonge hond van 7 maanden kan makkelijk naar 2 maaltijden per dag.  :)
Dat de ochtend maaltijd wat groter is dan de avond maaltijd is ook geen probleem.

Ik denk hij het gewoon echt niet meer op kon houden, zeker omdat de ontlasting wat zachter was.
Hopelijk gaat het nu beter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door