Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rem78
#1865858
Hallo iedereen,

Ik heb vorige week een bezoek gebracht aan mijn fokker - echt oude rotten in het vak - en ze complimenteerden mij met de goede conditie van mijn hond alsmede de enorme spieropbouw. Het zijn mensen die je helaas niet kunt overtuigen, maar goed, ze gingen wel veel vlees bijvoeren.

Het is echt waar dat mijn Duitse herder begint te lijken op een tijger (op de kleuren na dan). Hij heeft een ongekende dikke nek en zeer gespierde rug en poten. Ik train de hond natuurlijk wel met fieten (niet met dit weer). Nu probeer ik middels diep-sneeuwlopen/-rennen de conditie van de hond op peil te houden.

Wat constateer ik nu, is dat de vacht zacht en warmgekleurd is (komt ook door het weer), de hond een goede bespiering heeft, de tanden/tandvlees er beter uitzien, de ontlasting goed is (voer groente bij "zwaarde" vleesbotten, doch niet vaker dan 2x per week) en de dierlijke instincten scherper zijn.

Verder is hij ook lief voor ons  ;) Ik kan niet anders zeggen dat ik buitengewoon blij ben met deze site en goede adviezen en support. Het was niet makkelijk, voornamelijk omdat men in mijn omgeving laaiend was - uiteraard vanuit het oogpunt van bezorgdheid.
Door Anne in Zweden
#1866351
Klinkt goed joh! Zo zie je maar weer, het is geen fabeltje dat barfen goed is voor een hond! Wel vreemd dat een ervaren fokker niet eens aan zijn kin krabt als hij toch met eigen ogen ziet hoe goed een pup op barf functioneert, maar ja. Misschien is barfen over een jaar of tien wel regel in plaats van uitzondering, en gaan ze dan alsnog overstag.

Mijn ervaringen bij mijn honden zijn net zo positief (flinke spieren, glanzend vel, schone tanden, keurige keutels). We gaan dus gewoon door!
Door Lizzy
#1868527
Jeetje, wat goed zeg! Fijn, om een compliment van je fokker te krijgen (in plaats van dat ie gelijk begint te schreeuwen dat vlees gevaarlijk is). Het is toch altijd goed om te horen, dat je hond er top uit ziet. Ja toch?!!
Door _Sandra_
#1887602
Er is wel al wat met de hersens van de fokker gaande hoor, als hij zegt vlees bij te gaan voeren. Wellicht in de toekomst...

Fijn om te horen en ook ik ben benieuwd naar een foto!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door