Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ulrike
#1882432
Helaas krijgt ons oude ventje bij erg veel supplementen al in zeer kleine hoeveelheden last van zijn maag  :-\. Graag zou ik hem echter weer iets gaan geven voor zijn gewrichten, ik heb het idee dat hij weer meer last heeft  :'(. Sinds hij barft gaat het gelukkig beter, maar hij is inmiddels toch weer wat ouder en gaat weer achteruit. Helaas gaf hij bij eerdere medicatie altijd over als ik iets aan zijn eten toevoegde en zeker nu hij bot eet, vind ik dat toch eng..

Heeft iemand hier wellicht goede ervaring met een vloeibaar supplement? Ik hoop dat dat wat minder maagproblemen / misselijkheid veroorzaakt..

Liefst iets zonder sterke geur, net als de meeste katten is hij erg kieskeurig wat zijn eten betreft en als het niet lekker ruikt laat hij het zonder meer staan  ::).
Door *Flip*
#1882591
het probleem bij vloeibaar is dat alcohol vaak het oplosmiddel is, meeste katten houden daar nietzo van ;D Voor gewrichten helpt gluosamine, dat is ook verkrijgbaar in tablet vorm. Als je dat verpulvert zou je het door een portie gemalen vlees kunnen mengen. Glucosamine zit ook veel in kraakbeen, dat zou je ook extra kunnen voeren. De natuurlijke variant is natuurlijk altijd beter.
De hond van mijn ouders had ook last van zijn gewrichten en heeft haar hele leven Rhus tabeltjes van reformhuis gehad. Werkte beter dan de pijnstillers die DA had voorgeschreven. De overbuurvrouw gebruikte het voor haar reuma, zodoende dat we dat ondekt hebben.  Volgens mij zijn er er ook van VSM.

Succes!

Edit:

"Over Rhus:

Algemeen
De Rhus toxicodendron (Gifsumak) is een kleine struik welke in de natuur voorkomt in Noord-Amerika en Oost-Azië. Zoals de naam al doet vermoeden is de plant enorm giftig. Voor de bereiding van het homeopathische geneesmiddel worden de jonge verse ranken geoogst. Bij Klachten van het bewegingsapparaat, zoals verrekking, verstuiking, verdraaiing, spit en ischias; bij reumatische gewrichtsklachten; bij onrust, bij klachten tengevolge van koud en vochtig weer en tocht, vooral na zweten.

Dosering
2x daags 1-2 tabletten"

een bijsluiter kan ik zo snel niet vinden. De tabletjes zijn heel klein en wij gaven er de eerste (groei)jaren 2 later 1 per dag aan een hond van ruim 50kg, dus voor een kat zal het zo weinig zijn dat het bijna niet te merken is in het eten ;)
Laatst gewijzigd door *Flip* op ma 03 jan 2011, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#1883026
Met vloeibaar spul geen ervaring (behalve catsoils maar dat meurt een uur in de wind naar vis en is hier ook geen succes).

Limpy liep een poos geleden ook te mutsen met z´n suplementen voor arthrose, i.o.m. de holistische da heb ik toen seraquin kat geprobeert, dit zijn welliswaar tabletten maar volgens limpy errug lekker - ik zei snoepje? en hij at ze zo uit mn hand! Halve dosis proberen (= 1 pil) verdeelt over 2 momenten p/dag?
Door Ulrike
#1886742
Bedankt voor de reacties  :). Ik vind de middelen waar giftige planten in zitten vaak gevoelsmatig nogal eng, maar het zijn natuurlijk zo'n kleine hoeveelheden... Ik ga er eens over nadenken  ;).

Limpy's aai-assistente  merk je ook echt verschil bij je kat? Ik ben wel heel benieuwd en ga de pilletjes eens opzoeken  :).
Door Limpy
#1886781
Pammie schreef: volgens mij is homeopathie gebaseerd op sterk verdunde giftige planten... 
Vaak omdat die kleine hoeveelheden idd dan een genezende werking hebben.

@Ukrike: voor Limpy had ik eerst ander supplement waar hij het goed op deed maar die vond hij erg vies qua smaak (heb ´t geproefd en tis idd bah) dus toen heb ik een maand die seraquin geprobeerd. Voor mijn gevoel deed hij het daar ook wel goed op maar is makkelijk toe te dienen omdat hij het aannam als snoepje, ik vond ´m ook lekkerder ruiken dan dat poeder.
Ik merk aan Limp dat als ik hem niets geef voor z´n arthrose z´n heupen en achterpoot erg snel stram en pijnlijk worden, maar ja - hij heeft dan ook maar 1 achterpoot waarmee hij alles op moet vangen.
Door Loeka
#1889605
Limpy´s aai-assistente schreef: Limpy liep een poos geleden ook te mutsen met z´n suplementen voor arthrose, i.o.m. de holistische da heb ik toen seraquin kat geprobeert, dit zijn welliswaar tabletten maar volgens limpy errug lekker - ik zei snoepje? en hij at ze zo uit mn hand! Halve dosis proberen (= 1 pil) verdeelt over 2 momenten p/dag?
Ligt er aan de kat. Mijn ouwetje weigert zeer volhardend de seraquin. :(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door