Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#1886611
Even in de bar een klein medisch vraagje ;)

Ziggy heeft aan haar achterpoot een wondje. Ze gleed weg met in de auto springen, gevolg; winkelhaak in haar achterpoot.
Betadine opgedaan en verbonden. Meedere keren per dag verband eraf en haar zelf de boel schoon laten likken en dan gewoon open gelaten. Om het dan voor de nacht weer te verbinden.
Wond ziet er mooi en rustig uit...

Inmiddels heb ik honingzalf in huis en dit heb ik erop gedaan, dan moet ik het wel verbinden want anders likt ze het spul eraf of smeert ze de bank eronder. Maar wat zou ik nu het best kunnen doen? Konstant in verband houden, dus wel elke keer nieuwe zalf en schoon verband of overdag de boel lekker open houden en haar het zelf laten wassen?
Door zurca
#1886618
*Dorothea* schreef: hoe hoog zit die wond, kun je er geen sok omdoen?
Het zit net boven haar voetje zeg maar, een sok zou de wond kunnen bedekken ;)
Zou een sok, met zalf, beter zijn dan een verbandje?
Heb het idee als ik er zalf op doe en dan een sok, dat de zalf niet op de wond blijft zitten maar in de sok gesmeert word...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1886621
zurca schreef: Het zit net boven haar voetje zeg maar, een sok zou de wond kunnen bedekken ;)
Zou een sok, met zalf, beter zijn dan een verbandje?
Heb het idee als ik er zalf op doe en dan een sok, dat de zalf niet op de wond blijft zitten maar in de sok gesmeert word...
een sok is vaak wat luchtiger dan een verbandje.
Is het nog wel nodig om er iets op te doen, vaak is aan de lucht drogen toch wel beter dan er een verbandje om te doen.
Of iets heel vies er op smeren, zoals de 3 in 1 woundcream van Espree.
Door Nynke
#1886622
heb je een metallinegaasje  in huis ?  Als je de zalf erop smeert en dan dit gaasje erop, trekt de zalf niet in de wond  :) :)
Door zurca
#1886624
*Dorothea* schreef: een sok is vaak wat luchtiger dan een verbandje.
Is het nog wel nodig om er iets op te doen, vaak is aan de lucht drogen toch wel beter dan er een verbandje om te doen.
Of iets heel vies er op smeren, zoals de 3 in 1 woundcream van Espree.
Met een sok had ik ook het probleem dat de sok aan het wondje ging kleven en als dan de sok uitging....autsssss :-X
Als aan de lucht drogen beter is dan ga ik er gewoon niets om doen! Ze likt het schoon en blijft er niet eindeloos aan likken...
Mocht ik denken dat het vuil is, dan kan ik er gewoon voor even een gaasje met zalf op doen....
Door zurca
#1886627
Nynke F schreef: heb je een metallinegaasje  in huis ?  Als je de zalf erop smeert en dan dit gaasje erop, trekt de zalf niet in de wond  :) :)
Maar de zalf moet toch juist in de wond...of niet?

Ik gebruik nu speciale wondgaasjes die niet aan de wond hechten.
Door Nynke
#1886630
zurca schreef: Maar de zalf moet toch juist in de wond...of niet?

Ik gebruik nu speciale wondgaasjes die niet aan de wond hechten.
sorry  :-[ :-[  , ik bedoelde dan trekt de zalf niet in het gaasje  :P :P
Door zurca
#1886643
Nynke F schreef: sorry  :-[ :-[  , ik bedoelde dan trekt de zalf niet in het gaasje  :P :P
Ah oke! Ik dacht al ;)
De gaasjes die ik nu gebruik, daar trekt het idd. niet in en hechten niet aan de huid....erg prettig als het gaasje eraf moet.
Door nienk
#1887087
zou inderdaad overdag lekker bloot laten, en opletten dat ze er niet teveel aan likt, zolang dingen niet ontstoken zijn is aan de lucht genezen toch het beste (of je nou hond of mens bent) is mijn ervaring.
Door zurca
#1888255
De wond is droog en ziet er verder netjes uit...
Ik heb er gisteren overdag niets meer aan gedaan en gisterenavond heb ik er weer wat zalf en een gaasje opgedaan.
Zo (overdag niets en dan 's avonds/'s nachs zalf erop) ga ik even door en kijken of het zo goed blijft gaan ;)

Bedankt voor de tips :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door