Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1886251
Voor dat geld kan je nooit kwaliteitsmessen krijgen.
Ze zullen ongetwijfeld prima zijn om een stukje vlees mee te snijden, maar ze gaan niet lang mee ben ik bang.

Ik heb voor mijn koksopleiding 8 jaar terug een messenset van "sabatier" aan moeten schaffen, inkoop 200euro.
En dat is dan de goedkope versie.
Een vriend van ons is kok in een sterrenrestaurant, die heeft messen van 1200euro per stuk.
Dat is natuurlijk voor thuisgebruik veeeeeeeeeeeeeeeeeel te duur, maar geeft misschien wel een beeld van het kwaliteits- en prijsverschil tussen messen.

En...
Veel producten van de teleshopping komen na een jaar ofzo in de gewone verkoop, vaak bij de blokker en kijkshop, voor de helft van het geld.
#1886431
Dat is inderdaad veel geld, €1200 per mes!  :o Ik ben al een tijdje op zoek naar een echt scherp mes. Ik heb een hakbijltje van Wusthof wat het ook heel goed doet maar scherper kan het nog steeds.

Een teleshopping mes gaat het zeker niet worden, zoals mijn vader altijd zei "goedkoop is duurkoop".
Wanneer iemand een echt scherp mes weet dan hoor ik het graag!  ::)
Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op do 06 jan 2011, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#1886537
Benjy en Misty schreef: Wanneer iemand een echt scherp mes weet dan hoor ik het graag!  ::)
http://www.herdermolenmes.nl/webwinkel/ ... _74-1.html

Dit mes, de Lignum 3 HCR 60 is vlijmscherp !!!!  Maar niet roestvrij, dus hij moet na gebruik meteen schoon en nog sneller droog gemaakt worden. Hij is ook behoorlijk kwetsbaar, ik had laatst een miniscuul kiezeltje in mijn te snijden koriander en er is meteen een stukje uit.  Maar een scherper mes heb ik nog nooit gezien en ik ben zelf ooit leerlingkok geweest  ::) :P

Hij is alleen bedoeld voor groenten, niet voor vlees.
#1887080
dat is echt te goedkoop. goede mes zijn ook duur omdat het duur materiaal is, dure bewerking (dubbel gesmeed enzo) en een beetje het merk natuurlijk (wat staat voor jarenlange ervaring en feedback van gebruikers). heb laatst een office mesje gekocht voor 60 euro. dus dan gaat dit echt niet. voor Reus zijn vlees gebruik ik IKEA en hema messen, diepvries vlees is funest voor ieder mes denk ik, dus dan beter een goedkoop verpesten. (komt ook omdat ik te onhandig ben om aan te zetten, dus dan werkt dat dubbel)

echt scherp zijn alle messen van de 'merken' zoals je in een kookwinkel vind, wusthof, global, sabatier, etc. alleen, ieder mes wordt minder scherp, dus je zal ze èn zelf moeten aanzetten, en regelmatig professioneel laten snijden. daarbij is het afhankelijk van welk type mes je koopt, sommige messen zijn niet bedoeld om vlijmscherp te zijn, andere wel. maar, als je al 1 mes hebt van 1 merk, zou ik lekker bij dat merk blijven!
Laatst gewijzigd door nienk op do 06 jan 2011, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
#1887126
Ik ben dus op zoek naar een scherp vleesmes, zeker omdat mijn spierkracht te wensen over laat. Over het hakbijltje van Wusthof ben ik zeker tevreden. Dat is inderdaad kwaliteit zoals ik het graag zie.

Ooit eens een messenset gekocht in de tijd dat ik nog maar net zelfstandig ging wonen. Het waren 5 messen en 1 schaar. Het vleesmes en de schaar waren als enige echt scherp maar nu aan vervanging toe naar 15, bijna 16, jaar!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door