Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door roland1973
#1884441
Het probleem gaat hier over onze 11 mnd oud teef Princess, het is een Amerikaanse Stafford, ze is super lief. Maar ons beesie heeft eigenlijk al van begin af aan problemen met de huid. Het is begonnen na een maand van aankoop, de brokjes die we van de eigenaar meekregen raakten op en omdat we niet wisten wat ie kreeg zijn we zelf op zoek gegaan naar een andere brok, het werd eukanuba. We dachten hier goed aan gedaan te hebben want ze vond het heerlijk, tenminste in begin later bleek dat mevrouw daar toch anders over dacht. Dus 10kg weggegeven en een andere brok gehaald, gewoon een thuis merk die je zelf uit een bak moest scheppen, deze luste ze en na een overwennings traject deed ze het er goed op, dachten we, maar na een tijdje begon ze zich te krabben en kreeg ze op de buik buljes, deze gingen stuk en bloede. We moesten toch naar DA voor een prikje en hebben de DA er meteen naar laten kijken. Hij dacht gelijk aan een voedsel allergie, dus een paar tabletten me gekregen om de jeuk te onderdrukken. Na een paar dagen ging het alweer een stuk beter met Princess. Ik had gesproken met iemand uit mijn buurt en dus ook de huid problemen van Princess en hij adviseerde me om eens KIVO te proberen, dit is vers vlees alles op natuurlijke basis en geen varkensvlees, hij vertelde me dat het bij veel honden vachtproblemen heeft opgelost. Ik naar KIVO in Veldhoven geweest en even de eigenaar gesproken, het probleem voorgelegd en ik kreeg om te proberen voor 1 week voer gratis en hij vertelde me het te proberen en als het goed beviel zou hij me natuurlijk graag terug zien. De volgende dag geprobeert en ze war er dol op haar voerbak was nog nooit zo snel leeg en schoon. Wij  die week daarna terug en meteen voor 2 mnd voer in geslagen. Princess was inmiddels de 6mnd gepaseert en haar vacht zag er weer goed uit, maar ja je raad het al dit was niet voor lang het hele feest begon weer van voor af aan. Weer jeuk, weer bultjes, weer haar uitval, weer naar de DA, daar weer met het verhaal van de voedsel allergie dus we konden weer uit op ander voer, hij raadde ons aan Hypoallergeen brok van Royal Canin, hij vertelde ons dat dit bijna voor 95% allergie vrij zou zijn, ook konden we zelf rijst met aardappelen en groente gaan koken. Dit laatste hebben we een tijdje gedaan maar omdat dit toch arbeids intensief en een tijdrovende klus was hebben we toch maar besloten om de brok van Royal Canin te gaan geven. Ik een zak van 14kg genomen omdat we dit voer alleen bij de DA konden krijgen en we toch al gauw een paar km moeten rijden.
Altijd gaat het na verwisseling van voer een tijdje goed maar daarna begint het toch weer zo ook met het dure hypoallergene brok van Royal canin, maar nu was het toch anders dachten we want Princess werd voor het eerst loops en wij dachten misschien hangt het een beetje samen met de hormoonhuishouding die bultjes. Dus ff een paar weken gewacht maar nee hoor het werd weer erger en erger. Ze krabt zich wezenloos en likt nu ook haar poten dit hebben we nog niet eerder gezien en het haar valt ook niet ui maar wordt alleen dunner waar ze zich vaak krabt.

Ik zei nu is het genoeg dus wij met haar naar de DA en daar verteld dat we een allergie test wilden doen zodat we haar eindelijk uit haar lijden kunnen verlossen. Dus bloed laten prikken en nu maar afwachten. Na een weekje wachten belde de DA ons met het trieste verhaal voor ons dan en voor Princess dat ie totaal geen last heeft voor wat voor allergie dan ook. Geen voedsel allergie en geen huisstof of pollen allergie. Ik zeg nou dat is mooi maar wat is het dan wel waarop het erg stil wordt aan de andere kant van de lijn en na enige aarzeling wordt er gezegd, uh ja meneer dat weten wij ook niet wat het zou kunnen zijn, waarop ik weer vraag wat gaan we er dan aan doen want zo kan het ook niet het beesie wordt er gek van en ik vind het zielig. Hierop antwoord hij dat ze het wel kunnen onderdrukken met prednison, maar dat hij nog wel ff zou overleggen met wat collega's en hij op een later tijdstip zou terugbellen. Ik de telefoon opgehangen en meteen achter de laptop gedoken om het goedje "prednison" eens onder de loep te nemen. Ik kwam al snel tot de conclussie dat we dit ook niet wilde voor princess. Mijn DA belde daarna nog en uitvoerig besproken over hoe nu verder, ook gaf hij toe dat het zeker geen goed middel is die prednison en ook vertelde hij me nog ff doodleuk dat het ook nog wel een huidkanker kan zijn of een ander soort kanker.

Hier wordt ons gezin niet echt vrolijk van Princess is echt een lieve Amerikaanse Stafford van 11 mnd we waren al verliefd op haar toen we haar als pup de eerste keer zagen en we zijn van haar gaan houden als geen ander. Als ik heel eerlijk ben geloof ik dat van dat kanker niet zo maarja het kan ook ontkenning zijn omdat je dat natuurlijk helemaal niet wilt dat het zo is, maar van de andere kan zou zij dit al hebben gehad van 3/4 mnd tot nu, kan ik me gewoon niet voorstellen.
Is er misschien iemand die dit herkend of weet iemand raad laat het hier ff horen

Toch alvast bedankt dat ik ff mijn verhaal kwijt kant en wellicht is of komt er een oplossing voor Princess,

Baasje Roland
Door tt-tjes
#1884473
Allereerst welkom hier. Wat een ellende met je hondje.
Ik kan me echter niet voorstellen dat je via bloed kunt achterhalen of een hond een voedselallergie heeft. Dit kan wel met vlooien/mijten/grassen maar volgens mij niet voor een voedselallergie.
Ik zou om te beginnen de brokken de deur uit gooien want het kan goed zijn dat ze dus allergisch is voor granen. Dat je DA begint over kanker snap ik niet, heeft hij dat getest?

Lees je hier eens in over een eliminatie dieet. Gewoon intikken bij de zoekfunctie. Je geeft dan een vleessoort die je hond nog niet gehad heeft. Dit geef je 6 weken lang, verder niets er bij, ook geen koekjes oid. het kan dan best zijn dat je hond moet ontgiften en zich daardoor in het begin meer gaat krabben, maar daar moet je doorheen.
Vaak wordt hier carnibest eend voor gebruikt, als mensen nog niet barfen met hun hond.
Verder is visolie ook heel goed.

Er zijn hier ongetwijfeld mensen die je hier nog veel meer over kunnen vertellen.

Veel sterkte met je pup.
Door roland1973
#1884675
tt-tjes schreef: Allereerst welkom hier. Wat een ellende met je hondje.
Ik kan me echter niet voorstellen dat je via bloed kunt achterhalen of een hond een voedselallergie heeft. Dit kan wel met vlooien/mijten/grassen maar volgens mij niet voor een voedselallergie.
Ik zou om te beginnen de brokken de deur uit gooien want het kan goed zijn dat ze dus allergisch is voor granen. Dat je DA begint over kanker snap ik niet, heeft hij dat getest?

Lees je hier eens in over een eliminatie dieet. Gewoon intikken bij de zoekfunctie. Je geeft dan een vleessoort die je hond nog niet gehad heeft. Dit geef je 6 weken lang, verder niets er bij, ook geen koekjes oid. het kan dan best zijn dat je hond moet ontgiften en zich daardoor in het begin meer gaat krabben, maar daar moet je doorheen.
Vaak wordt hier carnibest eend voor gebruikt, als mensen nog niet barfen met hun hond.
Verder is visolie ook heel goed.

Er zijn hier ongetwijfeld mensen die je hier nog veel meer over kunnen vertellen.

Bedankt voor de snelle reactie, wilde ff reageren op de test naar de allergieen. Ik weet namelijk dat de test niet uit kan sluiten om wat soort voedsel het precies gaat maar volgens de DA zou er wel uit blijken of zij nu wel of niet een voedsel allergie  zou kunnen hebben. Wat de kanker betreft zei hij dat het weleens kanker zou kunnen zijn als hij naar de symptomen keek.
Ben trouwens bij het hele verhaal nog vergeten bij te schrijven dat zij ook last heeft van huidschilfers het is net een soort van roos.

Veel sterkte met je pup.

Door nienk
#1884692
Hallo, welkom hier!

inderdaad zeg, wat een ellende met Princess! ten eerste, inderdaad die brokken eruit, en weer vlees gaan geven via een eliminatie dieet.

mocht je toch wat meer willen ondernemen en zeker weten dat je juist bezig bent, dan zou ik je aanraden met Princess naar een holistische dierenarts te gaan. zoals in andere topics te lezen is heb ik dat met mijn Reus ook gedaan en dat wierp een heel ander licht op de zaak.

jeuk kan ook van andere dingen komen, dingen die een reguliere dierenarts niet erkent, maar een holistische wellicht wel. ik moest ook even wennen aan de manier van werken van mijn holistische DA, maar het ging zo snel al zoveel beter met Reus dat ik er nu erg tevreden over ben.

succes!
Door Lizzy
#1884907
roland1973 schreef: Het probleem gaat hier over onze 11 mnd oud teef Princess, het is een Amerikaanse Stafford, ze is super lief. Maar ons beesie heeft eigenlijk al van begin af aan problemen met de huid. Het is begonnen na een maand van aankoop, de brokjes die we van de eigenaar meekregen raakten op en omdat we niet wisten wat ie kreeg zijn we zelf op zoek gegaan naar een andere brok, het werd eukanuba. We dachten hier goed aan gedaan te hebben want ze vond het heerlijk, tenminste in begin later bleek dat mevrouw daar toch anders over dacht. Dus 10kg weggegeven en een andere brok gehaald, gewoon een thuis merk die je zelf uit een bak moest scheppen, deze luste ze en na een overwennings traject deed ze het er goed op, dachten we, maar na een tijdje begon ze zich te krabben en kreeg ze op de buik buljes, deze gingen stuk en bloede. We moesten toch naar DA voor een prikje en hebben de DA er meteen naar laten kijken. Hij dacht gelijk aan een voedsel allergie, dus een paar tabletten me gekregen om de jeuk te onderdrukken. Na een paar dagen ging het alweer een stuk beter met Princess. Ik had gesproken met iemand uit mijn buurt en dus ook de huid problemen van Princess en hij adviseerde me om eens KIVO te proberen, dit is vers vlees alles op natuurlijke basis en geen varkensvlees, hij vertelde me dat het bij veel honden vachtproblemen heeft opgelost. Ik naar KIVO in Veldhoven geweest en even de eigenaar gesproken, het probleem voorgelegd en ik kreeg om te proberen voor 1 week voer gratis en hij vertelde me het te proberen en als het goed beviel zou hij me natuurlijk graag terug zien. De volgende dag geprobeert en ze war er dol op haar voerbak was nog nooit zo snel leeg en schoon. Wij  die week daarna terug en meteen voor 2 mnd voer in geslagen. Princess was inmiddels de 6mnd gepaseert en haar vacht zag er weer goed uit, maar ja je raad het al dit was niet voor lang het hele feest begon weer van voor af aan. Weer jeuk, weer bultjes, weer haar uitval, weer naar de DA, daar weer met het verhaal van de voedsel allergie dus we konden weer uit op ander voer, hij raadde ons aan Hypoallergeen brok van Royal Canin, hij vertelde ons dat dit bijna voor 95% allergie vrij zou zijn, ook konden we zelf rijst met aardappelen en groente gaan koken. Dit laatste hebben we een tijdje gedaan maar omdat dit toch arbeids intensief en een tijdrovende klus was hebben we toch maar besloten om de brok van Royal Canin te gaan geven. Ik een zak van 14kg genomen omdat we dit voer alleen bij de DA konden krijgen en we toch al gauw een paar km moeten rijden.
Altijd gaat het na verwisseling van voer een tijdje goed maar daarna begint het toch weer zo ook met het dure hypoallergene brok van Royal canin, maar nu was het toch anders dachten we want Princess werd voor het eerst loops en wij dachten misschien hangt het een beetje samen met de hormoonhuishouding die bultjes. Dus ff een paar weken gewacht maar nee hoor het werd weer erger en erger. Ze krabt zich wezenloos en likt nu ook haar poten dit hebben we nog niet eerder gezien en het haar valt ook niet ui maar wordt alleen dunner waar ze zich vaak krabt.

Ik zei nu is het genoeg dus wij met haar naar de DA en daar verteld dat we een allergie test wilden doen zodat we haar eindelijk uit haar lijden kunnen verlossen. Dus bloed laten prikken en nu maar afwachten. Na een weekje wachten belde de DA ons met het trieste verhaal voor ons dan en voor Princess dat ie totaal geen last heeft voor wat voor allergie dan ook. Geen voedsel allergie en geen huisstof of pollen allergie. Ik zeg nou dat is mooi maar wat is het dan wel waarop het erg stil wordt aan de andere kant van de lijn en na enige aarzeling wordt er gezegd, uh ja meneer dat weten wij ook niet wat het zou kunnen zijn, waarop ik weer vraag wat gaan we er dan aan doen want zo kan het ook niet het beesie wordt er gek van en ik vind het zielig. Hierop antwoord hij dat ze het wel kunnen onderdrukken met prednison, maar dat hij nog wel ff zou overleggen met wat collega's en hij op een later tijdstip zou terugbellen. Ik de telefoon opgehangen en meteen achter de laptop gedoken om het goedje "prednison" eens onder de loep te nemen. Ik kwam al snel tot de conclussie dat we dit ook niet wilde voor princess. Mijn DA belde daarna nog en uitvoerig besproken over hoe nu verder, ook gaf hij toe dat het zeker geen goed middel is die prednison en ook vertelde hij me nog ff doodleuk dat het ook nog wel een huidkanker kan zijn of een ander soort kanker.

Hier wordt ons gezin niet echt vrolijk van Princess is echt een lieve Amerikaanse Stafford van 11 mnd we waren al verliefd op haar toen we haar als pup de eerste keer zagen en we zijn van haar gaan houden als geen ander. Als ik heel eerlijk ben geloof ik dat van dat kanker niet zo maarja het kan ook ontkenning zijn omdat je dat natuurlijk helemaal niet wilt dat het zo is, maar van de andere kan zou zij dit al hebben gehad van 3/4 mnd tot nu, kan ik me gewoon niet voorstellen.
Is er misschien iemand die dit herkend of weet iemand raad laat het hier ff horen

Toch alvast bedankt dat ik ff mijn verhaal kwijt kant en wellicht is of komt er een oplossing voor Princess,

Baasje Roland
Hoi baasje Roland,
Jeetje, wat een verhaal :o. Maar huidkanker? Daar geloof ik dus eerlijk gezegd helemaal niks van. Waarom zou huidkanker komen en gaan? En op die leeftijd? Nou, eerlijk gezegd, nee, geloof ik daar op dit moment niks van en vind ik dat je dit niet zomaar kunt roepen, zonder dat er fatsoenlijk onderzoek is gedaan (biopten zijn genomen).

Ik denk eerlijk gezegd dat jouw hond al eerder prednison heeft gekregen van de dierenarts. En dat het daarna een tijdje goed is gegaan. En meestal als je met prednison stopt, komen de klachten in alle hevigheid terug.

Wat mij betreft kun je nu ook nog niet zeggen of jullie hond lijdt aan een voedselallergie of niet. Want wel frappant is dat de klachten in eerste instantie over zijn gegaan op die hypoallergene brok van RC. Je zou toch haast denken dat ze reageert, op verandering van voedsel :g:.

Overigens ben ik van mening dat huidproblemen meer dan gemiddeld voorkomen bij jullie ras. Ze zijn gevoelig op huidproblemen. Iets waar fokkers meer rekening mee moeten gaan houden.

Mijn advies zou zijn om jouw hond toch over te schakelen op een verse/rauwe voeding. Aangezien je zelf koken te tijd rovend vindt, denk ik dat het weinig zin heeft om je te adviseren zelf te gaan samenstellen.... Hoewel ik dat wel het beste vind. Eerlijk gezegd. Ik denk dat jij het best 6 tot 9 weken lang een dieet kunt geven van een rauw/vers diersoort dat jouw hond nog nooit eerder heeft gehad, waar vrij makkelijk aan te komen is en waar je niet teveel werk aan hebt. En ik denk dan bijv. aan konijn. Gewoon 6 tot 9 weken lang alleen konijn voeren. Rauw. Met vlees, met bot, met orgaan. Of eend.

Mocht je daar niks voor voelen, raad ik je aan een KVV te kiezen zoals bijvoorbeeld Carnibest Eend & Rijst (ik ben daar zelf niet zo kapot van doordat ze wat veel toevoegingen doen maar er zijn toch wel zat honden die er enorm van op zijn geknapt) of All Animal Konijn. Dat bevat gemalen konijn, in z'n geheel. Wanneer jouw hond na 6 tot 9 weken klachtenvrij is, mag je toch wel gaan concluderen dat het te maken heeft met de voeding.

En nou komt de crux. Je kunt nu dus niet denken "oh, ze doet het goed op konijn, ik blijf haar levenslang konijn voeren". Want, jouw hond gaat daar opnieuw een allergie tegen opbouwen. Met als gevolg dat de klachten weer terug komen en mensen vaak denken "ze kan ook niet tegen konijn". Nee, ze kon wel tegen konijn, ze had daar nog geen allergie voor opgebouwd maar dat heeft ze ondertussen dus wel gedaan. Die kant moet je dus niet op!

Dus, na 6 a 9 weken moet je eens per 2 weken iets nieuws gaan toevoegen. En dan is zelf samenstellen dus gewoon handiger. Want dan kun je makkelijker 1 nieuw ding toevoegen. Geef je KVV, dan bevat dat meestal een mengsel van meerdere dingen tegelijkertijd. En mocht ze dan allergisch reageren, weet jij niet op wat ze heeft gereageerd.... Maar, met een merk als AllAnimal kom je ook wel een heel end hoor. Want ze hebben ook All Kip. All Kwartel. All Haring. All Eend. Dus, na die weken zou je bijv. kunnen beginnen met All Kip toe te gaan voegen. Dus voer je dan All Kip en All Konijn. En dat twee weken lang. Mocht ze bultjes of jeuk krijgen, kun je er gevoegelijk vanuit gaan dat kip niet ideaal is. En dus schrap je die weer. Laat je de boel tot rust komen. En ga je All Eend geven. En voer je dus All Konijn en All Eend. En wacht je de reactie af. Twee weken lang. Maar met een beetje mazzel reageert ze niet op All Kip. En dan ga je na twee weken All Eend toevoegen. En dan voer je dus Konijn, Kip en Eend. En na 2 weken ga je er Kwartel bij geven. En weer twee weken later ga je er Haring bij geven.

En zo verder. Want zo kun je dus op een gegeven moment ook andere merken erbij gaan geven. Let er dan wel op dat je zo "schoon mogelijk" voert. Dus zo weinig mogelijk toevoegingen en liefst geen granen en ook geen rijst. Want dat zijn allemaal beruchte voedingsstoffen waar de hond allergisch op kan reageren. Maar je kunt bijv. wel een merk nemen waar ze bijv. kippenbot (als ze daar goed op reageert) met rund gebruiken. Bijv. CarniVoer. Die stoppen er verder niks in, behalve een beetje groenten.

De reden waarom je niet 1 diersoort kunt blijven voeren is dus omdat ze dan wederom een allergie op gaat bouwen. En je voert dus zoveel mogelijk diersoorten, juist om te voorkomen dat ze er een allergie tegen op bouwt. Dat is namelijk moeilijker, wanneer je meerdere diersoorten voert, om tegen een van deze een allergie op te bouwen. Vandaar dat je zoveel mogelijk diersoorten moet gaan geven. Maar omdat ze voor het ene diersoort al gevoeliger kan zijn dan voor de ander, is het raadzaam om 1 voor 1 iets langzaam toe te gaan voegen, zodat je kunt kijken of ze reageert.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 05 jan 2011, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1884910
Stel nou dat bovenstaande allemaal niet zou werken en het toch niet aan de voeding ligt, dan heb je dat in ieder geval op een goede manier uitgesloten. En dan kan ik je echt aanbevelen om met je hond naar een goede holistisch dierenarts te gaan. Liefst eentje die ook pro-vers is. Want anders ga je met een homeopathisch middel + een zak brokken naar huis en daar ga je niet wijzer van worden.
Door roland1973
#1887096
ff een update over Princess. Gisteren bij een andere DA geweest we hadden telefonisch contact gehad en konden diezelfde dag nog komen. Bij deze DA zit alles zo'n beetje onder 1 dak. Ze hebben haar helemaal onderzocht en wat we daar te horen kregen deed ons toch wel een beetje shockeren wat betreft de andere DA waar we eerst naar toe waren/gingen met Princess. Weet gewoon niet waar ik moet beginnen want ze waren zo nalatig geweest, gewoon triest :'(.

Ik ben vorige week nog bij die andere DA geweest omdat wij vonden dat het zo slecht ging met princess, alles werd uit de wind geslagen. Princess was laatst voor de eerste maal loops geweest, daarna vonden wij dat haar tepels wel wat aan de lange kant waren en haar vulva nog behoorlijk opgezwolle, dit heb ik tegen de DA gezegd en de arts vertelde me dat ze schijnzwanger was en dat dit vanzelf  weer weg zou trekken, het zou na een enkel weken wel weggaan. Wij vonden het zeer vreemd, maar als hij het zegt zal het toch wel waar zijn. Nou de Andere DA dacht daar heel anders over en vertelde ons dat dit toch wel een vreemde gang van zaken is. Jullie raden het al Princess heeft bovenop de huid klachten nu ook licht ontstoken tepels en heeft daar nu Galastop voor gekregen. Ook heeft de nieuwe DA ons een anti biotica keur voorgeschreven voor de ontstoken voetbedden die Princess heeft, Cefaral 500mg. De nieuwe DA vertelde ons dat de aandoening die Princess heeft veel weg heeft van een Mijt allergie, ze heeft op 3 plekken de huid weggeschraapt (ogen, rug, en bij de poten) dit even onder de loep genomen maar daaruit bleek niet gelijk dat ze mijt had. Maar dit zou als nog het geval kunnen zijn zij ze omdat princess ook bloed doorlopen ogen heeft. Ze heeft toch een middeltje voorgeschreven om de mijt tegen te gaan, spot-on oplossing van Advocate. Ook heeft ze nog een champoo voor geschreven voor de jeuk en irritatie die Princess heeft, we moeten haar om de dag wassen, wat ze overigens heerlijk vind, om haar huid te laten rusten, de shampoo heet Malaseb. De DA schrok zelf een beetje van de kosten en vond het echt schandalig dat de andere DA zo nalatend heeft gereageerd, zeg maar gerust niet gereageerd, de arts vertelde ons dat ze er persoonlijk een brief naartoe zou gaan schrijven zo erg vond ze het.

Het ergste vind ik nog dat ik met Princess naar die andere arts ben geweest alles verteld heb alles laten zien heb en dat er niets aan gedaan is geweest. En dit is zeker niet de eerste keer dat we er waren geweest met deze klachten voor Princess. Die bloed doorlopen ogen hebben we al we een keer of vier aangegeven, ons werd verteld dat dit een kenmerk was voor de Amerikaanse Stafford en dat als ie opgewonde raakte het nog een beetje erger werd. Dus laatst ben ik in mijn ogen alleen een bloedtest afgetroggeld plus de onkosten,want Princess werd in slaap gebracht want ze hadden geen zin in een worstelwedstrijd die de arts toch niet ging winnen. Maar de onkosten kwamen wel voor mijn rekening. Dit ging bij de nieuwe DA wel anders daar werden gewoon al het personeel bij elkaar getrommeld om princess vast te houden zodat de arts bij Princess der oog huid kon afschrapen. De arts vertelde ons dat een hond of kat een verdoving pas krijgt als hij bijterig zou zijn of agressie zou vertonen. De rekening van de bloedtest heb ik nog niet ontvangen van mijn voormalige DA maar ik kan je wel garanderen dat ze die op der buik mogen schrijven. Ben zeer telleurgesteld en dat is nog maar zachtjes uitgedrukt.

Over een tien dagen moet ik terug komen met Princess en dan wordt er samen met een dermatoloog hoe nu verder met Princess.
Ik houdt jullie op de hoogte en bedankt voor jullie reacties, groetjes baasje Roland
Door *Flip*
#1887131
als artsen (in het algemeen) nou eens de tijd nemen om te luisteren ipv enkel aan horen wat je te zeggen hebt :rant: Misschien is er een DA-vereniging waar je met je klachten heen kan, bij zo'n lakse DA zal jij wel niet de eerste gedupeerde zijn en al zeker niet de laatste!!

Wel fijn dat jullie nu eindelijk duidelijkheid hebben en dat er iets gaat gebeuren. Het klinkt wel alsof Princess nu chemisch opgevoerde hond is ;D Hopelijk helpt het en is het allemaal snel over!
Door nienk
#1887409
ai ai ai, wat een gedoe allemaal!

fijn dat jullie nu een DA hebben gevonden waar je een beter gevoel bij hebt, en zou inderdaad onderzoeken of je ergens een formele klacht in kan dienen, want het klinkt inderdaad als nalatigheid. (al weet ik niet of dat een term is waar je wat mee kan in dierenartsen land)

over alle middeltjes e.d, hopelijk helpt dat! vind zelf (nu ik met Reus bij een holistische arts kom), dat het naar is om je hond zo vol te stoppen met allerlei chemische spullen, maar als het nodig is dan is het nodig.

wat eet princess nu?

Reus heeft ongeveer 7 maanden terug ook demodex gehad, gewone DA  stelde dat op die hele plek vrijwel geen haar meer terug zou komen, maar je ziet het nu nog maar een beetje!  sinds Reus vers krijgt is ook zijn buik meer behaard (net als veel jackrussels had hij een enorm blote onderbuik).
Door roland1973
#1890140
Princess eet op dit moment gewoon brok, die van Royal Canin. Ikzelf ben grote voorstander van vers vlees maar de vrouw vind het maar niks. Wel wil ik op dit moment het eetpatroon niet te veel verstoren, we hebben samen met DA overlegt om eerst de medicijnen zijn werk te laten doen en de oorzaak van het probleem vinden. Daarna ga ik mijn vrouw weer proberen te overtuigen dat vers toch echt wel vele malen beter is.
Door nienk
#1890229
hmm daar heb je opzich wel een punt, hoewel de brok wellicht voor haar niet het beste is, zou nu iets veranderen misschien ook wel veel voor dr (op het moment niet zo sterke) lijfje zijn. denk dat je er wel rekening mee moet houden dat het goed zou kunnen dat de brok bij draagt aan het probleem. wat vind je DA van vers voeren? gaat het inmiddels trouwens al iets beter, heb je het idee dat de medicijnen iets doen?
Door roland1973
#1891179
[quote="nienk"]
hmm daar heb je opzich wel een punt, hoewel de brok wellicht voor haar niet het beste is, zou nu iets veranderen misschien ook wel veel voor dr (op het moment niet zo sterke) lijfje zijn. denk dat je er wel rekening mee moet houden dat het goed zou kunnen dat de brok bij draagt aan het probleem. wat vind je DA van vers voeren? gaat het inmiddels trouwens al iets beter, heb je het idee dat de medicijnen iets doen?
[/quote]

De DA heeft niets tegen vers vlees, maar omdat we al eerder versvlees hebben geprobeerd van KIVO, eerst de kompleet en  daarna de vis, maar de problomen hetzelfde bleven, hebben tesamen met DA overlegt om op de brok teblijven en eerst het probleem aan te pakken. DA was overigens best wel overtuigt dat het geen voedsel overgevoeligheid is. De medicijnen hebben zeker baat, de rode plekjes worden beduidend minder en krabben doet ze niet meer de hele dag door.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door