Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door siempie73
#1884091
Hoihoi,

Hier een praktische vraag over oa de bestelling bij SW.

Ik bestel mijn producten voor een periode van 8 weken. Waarom 8 weken? Nou eeh weet ik eigenlijk niet precies. Mss omdat ik er anders te veel en te snel achter elkaar meebezig moet zijn.

Ik heb hier 2 borders op barf staan. De een krijgt 4,5% en de ander 4%. Heb dus best veel nodig.

Als ik naar mijn bestelling bij SW kijk dan schrik ik een beetje.
Voor die 8 weken heb ik 3x8= 24 kg spiervlees nodig (heb nog lama en kang)
9 kg pens en 3x3 kg hart lever en nier
Vleesbot heb ik nog wat liggen maar toch nog 40 kilo nodig.

Er staan hier 2 vriezers, nu bommetje vol. 1 van 100 liter en 1 van 400 liter. Wat er nu inzit is voor de komende 7 weken nog.

Nou zou die bestelling mss wel passen al de vriezers bijna leeg zouden zijn, maar nu wordt het toch lastig.

Bestellen jullie pas als de vriezer leeg is of bestellen jullie tussendoor ook nog.

Als ik deze nieuwe bestelling bij SW nu doe dan ben ik wel klaar voor 8 weken(na de 7 weken wat ik nu nog heb, snappie nog??). Maar is dit nou een handige manier?

Je kunt natuurlijk zeggen bestel later maar dan loop ik starks SW mis en das toch lekker goedkoper enne nog een vriezer erbij is geen optie ;)

Beetje vaag stukje maar ik hoop dat jullie me begrijpen. Pff met kvv was het een stuk makkelijker...

Groetjes Simone
Door Lonaa
#1884098
Als ik heel eerlijk ben..  bestel ik gewoon..  :biggrin2:
Geen logica, geen ritme. De vriezer zitten hier eigenlijk altijd vol.

Toen we nog 1 vriezer hadden (en alleen maar een paar katten) deden we dat wel. Wachten tot ie bijna leeg was, en dan weer een volle vriezer bestellen. Maar ja, toen ging er 500 gram op een dag doorheen, nu 1 kilo..

Dus ik ben bang dat ik je in deze niet kan helpen, aangezien ik niet zo gestructureerd ben.

Kan je niet gewoon voor 4 weken bestellen ipv 8? Of klopt dan je systeem niet meer?
Door Anthraciet
#1884105
Ik bestel gewoon zodra er een leuke aanbieding voorbij komt.

Dan is de totaal inhoud van mijn 5 vriezers misschien niet helemaal in verhouding, maar aangezien ik per dag eruit pak wat ik wil geven, maakt dat niet zoveel uit. De vriezers protesteren niet als er in verhouding teveel vleesbot of teveel spiervlees in zit. De volgende keer kom je dan weer een aanbieding tegen van wat anders en is het weer opgelost :biggrin2:
Door Liz
#1884117
Ik bestel ook gewoon, zonder logica. Ik zie iets en dan begin ik al hebberig te worden :P Mijn vriezers zitten dan ook vaak erg vol, gelukkig ga ik dadelijk nog een erbij halen :biggrin2: Dus ik kan je ook niet helpen helaas.
Door Anne in Zweden
#1884145
Ik bestel steeds voor een maand, heb dan 32 kilo vleesbot, 16 kilo vlees en zo'n 15 kilo orgaan in één keer nodig. In het begin bestelde ik tussendoor wel eens wat als er iets werd aangeboden wat ik niet vaak kon krijgen (wildribbetjes bv.), en omdat er voor iedere 28 kilo 8,50 € leverkosten in rekening worden gebracht, vulde ik die 28 kilo natuurlijk zo goed mogelijk aan met nog andere barfproducten. Gevolg: vriezer te klein en geen overzicht meer.
Maar nieuw jaar, nieuwe kansen, dus nu ga ik het met systeem doen. Ik heb laatst de vriezer helemaal leeggehaald, geïnventariseerd wat er nog in zat en op basis daarvan een heus menu gemaakt. Daarmee kan ik tot 14 januari vooruit. Vervolgens heb ik een bestelling gedaan voor een maand, en die laat ik op 12 januari leveren (anders zou het deze week nog binnenkomen, en dat kan de vriezer niet trekken ::)). Ik ga dus steeds de vriezer bijna leeg voeren voordat ik weer nieuw spul bestel, en als ik daardoor af en toe een aanbieding misloop, dan zij dat zo. (Maar ik kan dan ook niet via bp meebestellen, gezien mijn ietwat decentrale locatie...)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1884176
Ik bestel op gevoel, zo heb ik nu vleesbot en vis nodig.
En daarbij probeer ik ongeveer het aantal kilo's te bestellen wat we nodig hebben per maand (90kg), maar dat wel in delen.
Dus bij die spiervlees en orgaan en bij die weer vleesbot.
Ik probeer ook veel gebruik te maken van leuke aanbiedingen en dan veel in te slaan.
De vriezer zitten hier bijna nooit helemaal vol, zodat ik overzicht kan houden.

Ik zou als het goedkoper is om nu wat meer in te slaan dat wel te doen, dat scheelt toch in de portomonee.
Zou dan gewoon kijken wat ik in de vriezers kwijt kan ongeveer en zoveel bestellen en dan ongeveer in verhouding van soorten producten.
Door mad_trapper
#1884276
Ik bestel ook telkens als m'n vriezer bijna leeg is, voor 2 a 3 maanden.
De reden hiervoor is dat ik het met een klein vriezertje en een frigo moet doen.
De frigo kan ik op-2°C zetten en daar bewaar ik dan vleesbot in. (strot, karkas, nek)
Ik woon in Belgie, dus moet zorgen dat ik de bestelliimiet haal.(ik kan niet zomaar wat bijbestellen)
Laatst gewijzigd door mad_trapper op di 04 jan 2011, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wijkje
#1884321
choopy schreef: Misschien dan een keertje voor 4 weken bestellen, ipv 8 weken??
Enne, je hebt nog een kleine maand om ruimte te maken.
Ik zou er ook naar neigen om deze logica te volgen..
Door tiny
#1884361
ik bestel met een aantal mensen tegelijk. De vriezer is nooit leeg, het is eigenlijk steeds maar aanvulling op aanvulling op aanvulling. Meestal is dit voor een bedrag van 40 eurootjes.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1884401
Senta schreef: Wat is SW?

Ik bestel het liefst elke maand of om de 6 weken, ik heb een menu dus kan het precies uitrekenen wat ik nodig heb.
Slagerij west ;)
Door Nynke
#1884486
*Marga* schreef: Ik zeg steeds ik bestel pas als mijn vriezer bijna leeg is maar dat gebeurd nooit ,ik zie altijd wel weer een aanbieding en hup dan bestel ik weer.
Ha, nog een zus van mij :D :D :D    ik doe inderdaad precies hetzelfde  ::) ::)

Het sreven is er om de staande vrieskast leeg te krijgen, zodat die uit kan  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door