Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#1882628
Ik weet niet of het hier goed staat, anders moet het maar verplaatst worden
Urine opvangen bij mijn teven ging altijd vrij gemakkelijk (gelijk met een spuitje erbij om urine op te zuigen).
Hoe doe ik dit bij een reu? Ik weet dat ik vroeger als er urine opgevangen moest worden bij de hond (reu) van mijn vader, ik er met een steelpannetje onder moest gaan hangen. Dat ging altijd redelijk goed, ondanks vreemde blikken van medemensen :D
Is er een gemakkelijkere manier?
Gebruikersavatar
Door kira
#1882632
Ik nam ook altijd een pan. Ging heel gemakkelijk. Bij teven hanteer ik de soeplepel. Bij reuen die als teef plassen ook de soeplepel. Succes met vangen.
Door nienk
#1883293
gewoon een bakje. wel lastig door poot op tillen, maar met een laag, breed bakje (van ijs ofzo) lukte het wel.  laatst nog, ik met mn moeder Reus uitlaten, vrolijk met bakje achter de hond aan lopen, natuurlijk moet ie per se plassen bij een bushalte waar meerdere mensen staan te wachten. dus ik dat bakje er onder houden, al die mensen kijken dus mijn moeder heel droog: ja want wij vinden het ongepast als onze hond zomaar ergens plast, dus wij ruimen dat op. :D
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1883628
nou ik denk dat Didge denkt dat ik hartstikke gek geworden ben hoor :biggrin2:
Vannacht moest er een koe kalven, dus eruit. Didge stond voor de deur en ik dacht 2 vliegen in 1 klap.......nou mooi niet :-[. Hij zag mij met mijn bakkie staan, en mooi niet plassen. Aangelijnd geprobeerd, los........niet plassen. Hij stond me alleen maar heeeeel erg vreemd aan te kijken en haalde zijn speeltje maar op >:(
Om 06.00 uur weer geprobeerd, en ik dacht dat het eindelijk lukte, maar zodra ik met het bakje kwam, hield hij op :(
Net weer geprobeerd, maar ook weer niets.
Hopelijk straks onderweg nog even proberen bij heel veel lekkere en nieuwe geurtjes
Door Borke
#1883668
Met een soeplepel en de hond aan de lijn.
Met een bakje hoef ik er niet bij te staan, dan plast Borke echt niet, met een soep(opschep)lepel lukte het wel, al was het niet gemakkelijk.

Hou hem even wat langer binnen, zodat hij nodiger moet, dan is hij hopelijk minder kritisch  ::)
Door margreet
#1885090
nienk schreef: gewoon een bakje. wel lastig door poot op tillen, maar met een laag, breed bakje (van ijs ofzo) lukte het wel.  laatst nog, ik met mn moeder Reus uitlaten, vrolijk met bakje achter de hond aan lopen, natuurlijk moet ie per se plassen bij een bushalte waar meerdere mensen staan te wachten. dus ik dat bakje er onder houden, al die mensen kijken dus mijn moeder heel droog: ja want wij vinden het ongepast als onze hond zomaar ergens plast, dus wij ruimen dat op. :D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door