Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Pedro98
#1881114
Is het een probleem als ik wat verschillenden merken door elkaar voer. Voor nu carnivoer maar wil graag ook Hert en konijn bij geven maar dit zal dan van het merk Barfmenu zijn wat ik hier ook in de buurt kan kopen.

Maar is het vlees van Barfmenu gelijk aan Carnivoer neem aan dat er weinig kwaliteit verschil in zit.
Door M@rina
#1881140
Verschillende merken afwisselen is geen enkel probleem. Tinlo barfmenu bij  een andere complete kvv is prima, juist omdat het andere diersoorten in het menu aanbrengt.
Door Pedro98
#1881610
Oke dat is mooi doe ik dat bij de volgende bestelling, voor morgen al een bestelling staan. Maar denk dat ik dat nog wel kan veranderen had ook kip-mix besteld maar even vragen of ik daar wat van kan om wisselen voor een ander soort.

Alleen zal het dan zeker geen glutenvrij zijn, maar weet ook niet of hij er last van heeft maar denk dat je dat wel weer snel zult merken.
Laatst gewijzigd door Pedro98 op zo 02 jan 2011, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Monoxxide
#1881740
Wij voeren ook voornamelijk kvv met nu en dan een beetje barf.Nemen altijd een pakket met verschillende merken/diersoorten, verkoper stelt dit zelf samen en dan blijft dit voor 2 maanden in een actie.Indy doet het daar goed op en volgens mij heeft zij graag die afwisseling erin.De eerste maanden hebben wij alleen energique gegeven en viel soms op dat ze met lange tanden aan het eten was.
December/Januarie was het bvb dit pakket.

2 kg energique nr 1
1 bandit geit 500g
1 bandit lam 500g
2 kip/pens degomeat
2 bibi kip-mix
1 kivo kip/rund
1 kivo kip/vis
1 naturis hert
1 kg MP-mix + 1 bakje naturediet
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1881754
Ik barf vier dagen met Raiko en drie dagen kvv. Op de kvv dagen geef ik echt van allerlei verschillende kvv merken: carnibest, haaksbarf, energique, tinlo, bandit, bibi etc. Kortom, geen enkel probleem! ;)
Door Pedro98
#1882153
[quote="Senna99"]
Ik barf vier dagen met Raiko en drie dagen kvv. Op de kvv dagen geef ik echt van allerlei verschillende kvv merken: carnibest, haaksbarf, energique, tinlo, bandit, bibi etc. Kortom, geen enkel probleem! ;)
[/quote]

Hoe doe je dat met barf omdat je dan ook kvv voert, let je dan op de verhouding bot/vlees. Ben nog steeds aan het kijken hoe ik dat wil gaan doen maar ben er nog steeds niet uit. Dit ook om de kosten een beetje te drukken van de kvv zal straks ook wel minder worden als hij wat ouder is. Hij is nu bijna 5 maanden en meen dat je rond de 6/7maanden wat minder kan gaan voeren en natuurlijk wel opletten hoe hij er uit blijft zien.
Door Eranthe
#1882280
[quote="Pedro98"]
Hoe doe je dat met barf omdat je dan ook kvv voert, let je dan op de verhouding bot/vlees. Ben nog steeds aan het kijken hoe ik dat wil gaan doen maar ben er nog steeds niet uit. Dit ook om de kosten een beetje te drukken van de kvv zal straks ook wel minder worden als hij wat ouder is. Hij is nu bijna 5 maanden en meen dat je rond de 6/7maanden wat minder kan gaan voeren en natuurlijk wel opletten hoe hij er uit blijft zien.
[/quote]
Als je een menu samenstelt ga je uit van 7 dagen. De dagen dat je kvv geeft reken je niet mee in je menu (deze zijn naar ik aanneem al compleet). Als je dus bijv. drie dagen kvv geeft, dan bereken je voor de overige 4 dagen een menu.  ;)
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1883151
[quote="Eranthe"]
Als je een menu samenstelt ga je uit van 7 dagen. De dagen dat je kvv geeft reken je niet mee in je menu (deze zijn naar ik aanneem al compleet). Als je dus bijv. drie dagen kvv geeft, dan bereken je voor de overige 4 dagen een menu.  ;)
[/quote]
Precies!  :)
Door Pedro98
#1883204
[quote="Eranthe"]
Als je een menu samenstelt ga je uit van 7 dagen. De dagen dat je kvv geeft reken je niet mee in je menu (deze zijn naar ik aanneem al compleet). Als je dus bijv. drie dagen kvv geeft, dan bereken je voor de overige 4 dagen een menu.  ;)
[/quote]
[quote="Senna99"]
Precies!  :)
[/quote]

Dat ik dan voor 4 dagen moet samen stellen daar was ik al over uit :P maar ja wat ik dan ga samen stellen ja dat is dan weer het volgende punt moet er maar eens rustig de tijd voor gaan nemen.

Oh de vriezer ligt weer vol, en als goed is komt er voor Carnivoer ook nieuwe verpakkingen worden nu ook rollen is wel wat makkelijker voor in de vriezer denk ik.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1883215
Op de dagen dat ik samenstel geef ik zo veel mogelijk diersoorten die hij niet in zijn kvv krijgt:
haas, kwartel, kalkoen, ree, parelhoen etc.
Door Fido
#1883230
[quote="Pedro98"]
Dat ik dan voor 4 dagen moet samen stellen daar was ik al over uit :P maar ja wat ik dan ga samen stellen ja dat is dan weer het volgende punt moet er maar eens rustig de tijd voor gaan nemen.

Oh de vriezer ligt weer vol, en als goed is komt er voor Carnivoer ook nieuwe verpakkingen worden nu ook rollen is wel wat makkelijker voor in de vriezer denk ik.
[/quote]

Klopt, ik ben er vanochtend weer druk mee bezig geweest  :) En het wordt mooi  :shy:
Door Pedro98
#1883600
[quote="Fido"]
Klopt, ik ben er vanochtend weer druk mee bezig geweest  :) En het wordt mooi  :shy:
[/quote]

Het gaat mij niet om de verpakking maar wat er in zit ;)
Maar zal wel heel wat van die bakjes schelen en dat scheelt ook weer een hoop afval. Maar ben je ook een verkooppunt?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1893486
Hier liggen standaard 4 merken kvv in de vriezer. Daarnaast de gewone barfspullen.

Ik voer bijna geen CB meer, het is schandalig duur geworden. Ipv daarvan neem ik naturis. Ik merk geen verschil erin.
Door Fido
#1893495
[quote="Pedro98"]
Het gaat mij niet om de verpakking maar wat er in zit ;)
Maar zal wel heel wat van die bakjes schelen en dat scheelt ook weer een hoop afval. Maar ben je ook een verkooppunt?
[/quote]


Dat kan je wel zeggen  :)
Het wordt door ons voor onze dierenartsenpraktijk ontwikkeld en dierenarts Erwin van Gijtenbeek is mijn man.
We hebben onze kennis losgelaten op het product en in onze praktijk werkte de bakjes prima maar toen het aantal toenam bleek duidelijk dat we niet genoeg verstand hadden van verpakkingen en grote aantallen  :D
Met andere woorden het gaat ons ook om wat erin zit  ;) maar willen wel leren van onze "fouten" en deze verbeteren  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door