Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Molllie
#1883018
Ik heb vandaag voor de eerste keer mijn pupke een rauw kippenvleugeltje gegeven, kan op het moment wat moeilijker aan kipnekjes komen en ik ben bang en benieuwd tegelijk hoe hij dit zal verteren, ik heb het bot wel in stukjes geknipt en er zat veel vlees aan. Hij had m alleen wel snel op, kheb m maar wat peperkoek gegeven voor de zekerheid
Ik heb vandaag Lam, biefstuk van koe, en kippenmaagjes gekocht, moet ik deze klein snijden en mengen, of gewoon apart en in zn geheel? Oh ja en kippenvleugels natuurlijk. Ik hoorde de hond wel de botjes kraken  maar ik maak me toch wel zorgen om de bvertering van dat kipvleugeltje, heb trouwens nog een barf adresje voor barfers in tilburg, bij de walhoeve in  Goirle kun je bij de poelier BARFproductjes bestellen
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1883031
de volgende keer geen peperkoek geven hoor ;)
geef er dan wat pens of spiervlees erachteraan bij twijfel , is een stuk beter  :)

lees in t andere topic dat boedha een amstaff is  :biggrin2:, vleugeltje zou alles behalve een probleem de eerste keer moeten geven.....
Laatst gewijzigd door lauraV op ma 03 jan 2011, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Inez87
#1883047
Kipkarkas vind ik heel goed bot om mee te beginnen. Het is vrij zacht, zelf kan je het makkelijk buigen of breken.

Mijn Luna heeft voordat ik rauw ging voeren wel eens een vleugel gehad en dat ging altijd prima. Ik zou ook geen peperkoek geven, die vertering gaat gewoon goed, let maar op.
Door Molllie
#1883056
Thnx, ik maak me echt een beetje zorgen, tis al weer zes jaar geleden dat wij een hond hadden en toen had ik echt nog nooit gehoord van rauw vlees aan je hond geven en dat kippenbotjes gevaarlijk zijn omdat ze splinteren wist ik toen wel
klinkt vreemd maar er ging een wereld voor me open toen ik dit forum vond.
Boedha is idd een amstaff, maar hij is ook mijn puppekind en ik wil m geen schade berokkenen, ik heb vandaag een boekje over rauw voeren gekocht, ga het eens even lekker doorspitten en ik hou jullie op de hoogte, en nog bedankt he, voor deze eyeopener ;)
Door Molllie
#1883612
nou moet ik eerlijk zeggen dat ik onder protest een stuk gereedschap heb genomen uit mijn man zijn dierbare gereedschapskoffer en daarmee heb ik het bot geknipt, ik denk niet dat ik zijn hamer mag gebruiken om daarmee op kipvleugels te meppen.............
Gebruikersavatar
Door koekje
#1883729
Vleeshamers voor in de keuken hebben vaak van die harde dingetjes, dan mep je het zakje kapot waar het inzit. Zit er alsnog smurrie tegen de keukenkastjes omhoog.
Ik zou een mooie stevige klauwhamer bij de bouwmarkt aanschaffen, en een fijne snoeischaar uit het tuincentrum. Ik heb een wildschaar van de ikea, maar die is om te huilen. Schroevendraaier of priem kan ook handig zijn om nog bevroren karkassen uit elkaar te halen. En natuurlijk een mooi hakmes.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1883828
Wat koekje zeg voor gereedschap is erg handig.
Maak je geen zorgen je hond verteerd dat prima.
Belangrijk is dat het bot niet hard is, dat is de meeste kip niet (sommige oude kippenpoten wel wat meer) en dat er genoeg vlees aanzit (en dat zit er zeker aan een vleugel).

Ik knip spiervlees altijd wel in hapklare brokken (5-10cm) want ze zijn hier nogal van dat snel naar binnen werken.
Al het andere geef ik het liefst zo groot als mogelijk.
Alle soorten vlees kun je gewoon bij elkaar geven.
Door Mevroi Kruim
#1883831
koekje schreef: Vleeshamers voor in de keuken hebben vaak van die harde dingetjes, dan mep je het zakje kapot waar het inzit. Zit er alsnog smurrie tegen de keukenkastjes omhoog.
Ik zou een mooie stevige klauwhamer bij de bouwmarkt aanschaffen, en een fijne snoeischaar uit het tuincentrum. Ik heb een wildschaar van de ikea, maar die is om te huilen. Schroevendraaier of priem kan ook handig zijn om nog bevroren karkassen uit elkaar te halen. En natuurlijk een mooi hakmes.
Bankhamer kan ook  ::) die klauw heb je niet nodig  8) Een vuistje is trouwens ook heel effectief maar wel zwaar.

Overigens is het hier ons gereedschap en niet alleen van heer K, en ik heb ook m'n eigen spullen.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1884136
ik heb hier zo een plastic hamer (ene kant geel en de andere kant wit plastic)
soms gebruik ik die ook op een oud mes om een strot door het midden te slaan :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door