Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ink
#1870
Ook verdwenen in de Big Bang.

Iemand een idee waarom de kleine potjes van De Traay (acaciahoning) wel rauw zijn en de grote potten niet? De overige omschrijving is identiek.
Laatst gewijzigd door Ink op wo 09 jul 2003, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#1871
Vraag ik een keer wat ... alleen maar kijkers en geen kopers.
Gebruikersavatar
Door chooky
#1872
Misschien dat niemand de oplossing weet. Ik niet in ieder gevan, maar 'tis goed dat je het zegt, want ik heb niet op alle potjes alles gelezen. Stom! voortaan wel weer doen.
Misschien moet je weer een broodrooster beschikbaar stellen voor het juiste antwoord.
Eva
Door Janet
#1873
Sorry Ink, ik heb dat merk niet in huis. Heb onlangs voor 't eerst m'n potje rauwe honing gekocht. :-[
Door Thineke
#1874
Als het RAUWE honing is, moet dat dan ook echt op het potje staan? Kan me nl. niet herinneren, dat ik dat ooit gezien heb. Op internet is er ook niet veel over te vinden. A.s weekend maar even naar de biol. winkel, m'n voorraadje weer aanvullen.
O ja, is koudgeslagen honing niet hetzelfde?
Door Janet
#1875
Dat dacht ik eigenlijk ook. Althans, dat is wat de verkoopster me vertelde ???.
Door brenda
#1876
precies, want de honing die je in de supermarkt koopt is verhit geweest om de honing makkelijker uit de raten te krijgen. Dat werd mij verteld.
Door Twanneke
#1877
Ik weet inmiddels wat meer over rauwe honing. Alle honing in potten is NIET rauw. Echte rauwe honing is heel korrelig en komt direct van de raat. De rauwe honing van de Traay is niet echt rauw, het is wel de minst bewerkte honing die er is. Alleen via de imker kan je nog rauwe honing krijgen.
Door roger
#1878
<< Alleen via de imker kan je nog rauwe honing krijgen.[/quote]<<


Twanneke,

heb je die info soms van een imker ?

Indien er in de buurt een Turkse kruidenier is moet je daar eens gaan zoeken.
Daar vind je soms nog echt kwaliteitshoning (in Antwerpen althans) import uit Turkije en nog in de raat , dus niet uitgezwengeld.
Daar vind je geen korreltjes in, als er korreltjes inzitten is hij meestal versuikerd of zijn de bijen bijgevoerd met suikerwater.
Heb jaren geleden nog voor imker gespeeld in de Hongaarse puszta op de accacia en dat is heel erg perfect vloeibare honing zonder een korreltje.


Gr.
Roger.
Door sylvia
#1879
<< Alleen via de imker kan je nog rauwe honing krijgen.<<


Twanneke,

heb je die info soms van een imker ?

Indien er in de buurt een Turkse  kruidenier is moet je daar eens gaan zoeken.
Daar vind je soms nog echt kwaliteitshoning (in Antwerpen althans) import uit Turkije en nog in de raat , dus niet uitgezwengeld.
Daar vind je geen korreltjes in, als er korreltjes inzitten is hij meestal versuikerd of zijn de bijen bijgevoerd met suikerwater.
Heb jaren geleden nog voor imker gespeeld in de Hongaarse puszta op de accacia en dat is heel erg perfect vloeibare honing zonder een korreltje.


Gr.
Roger.
Roger ,als ik zo jou stukjes wel eens lees ,dan begint mij soms een beeld in het hoofd te vormen van Roger.

Ik zie mij zo een aflevering van jambers voor ,met in de hoofdrol...Roger...een 100% natuurmens die met zijn wolven een zo natuurlijk mogelijk bestaan probeert te leiden gewoon hier in ons eigen vlaanderen ....hoor je het jambers al zeggen ;D ;D ;D

Ja het verbaasd mij niets dat je imker heb gespeeld in de (of is het op de) hongaarse poesta ,acacia honing makend ;D ;D ;D
Door roger
#1881
<<Ja het verbaasd mij niets dat je imker heb gespeeld in de (of is het op de) hongaarse poesta ,acacia honing makend  ;D ;D ;D<<

Eigenlijk was het imker-helper en het was in de puszta, toen we de palinka ( ook zelf gestookte) dronken lagen we plat op de puszta.
Door sylvia
#1882
Syl...ik hoor het Paul Jambers HELEMAAL zeggen...en heb er ook beeld bij!!
ja he..ik ook toen ik het typte hoorde ik het jambers zeggen ;D dus wie weet wordt het nog wel waarheid....al moeten we jambers zelf een tip gaan geven ;D
Door roger
#1883
<<Syl...ik hoor het Paul Jambers HELEMAAL zeggen...en heb er ook beeld bij!![/quote]<<

Jullie denken toch niet aan "boer Sjarel" hoop ik !!!

Gr.
Door sylvia
#1884
<<Ja het verbaasd mij niets dat je imker heb gespeeld in de (of is het op de) hongaarse poesta ,acacia honing makend  ;D ;D ;D<<

Eigenlijk was het imker-helper en het was in de puszta, toen we de palinka ( ook zelf gestookte) dronken lagen we plat op de puszta.
palinka ik ken het niet maar het heeft volgens mij ook weinig met honing te maken,meer met bachiaanse taferelen denk ik ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door