Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kleine Tommy
#1881235
Bonjour, hier een berichtje van een nieuwkomer uit de Provence/Zuid Frankrijk. Onze "kleine" Tom is een Duitse Herder van bijna 1,5 jaar oud, 35 kg. Vanaf 3 maanden oud is onze Tom een Barfhond. Niet makkelijk hier in Frankrijk want niet alles is verkrijgbaar. Met mijn beste vrienden, welke ook het genoegen hebben om een Duitse herder in huis te hebben, lossen we elkaar af met boodschappen doen voor onze honden.
Totdat we een leverancier vonden welke Duck diepgevroren en wel aan huis aflevert. We waren allen blij. Zowel de baasjes welke hun keuken niet wekelijks om hoefden te toveren in een waar slachthuis om maaltijden samen te stellen voor onze honden.
Het volgende probleem doet zich voor. Tom deed het prima op barf, rund,kip, eend, lam en konijn. Vanaf het moment dat Duck in zijn leven kwam, sinds ca. drie weken eet hij slecht. De eerste dagen was hij echt dol op Duck en hij likte de bak helemaal uit. De hoeveelheid welke hij tot zich nam werd steeds minder en hij liet zelfs een hoeveelheid staan. Nu eet hij sinds 4 dagen helemaal geen Duck meer. Hij laat het links liggen. Als bezorgde hondemoeder heb ik geprobeerd hem bij te voeren met kip en rund maar ook dat eet hij niet van harte. Wat te doen hij valt af. Hij is vrolijk, levenslustig, heeft geen koorts, speelt en geen enkele verandering in zijn gedrag althans..... hij is een keer weggelopen????? Kwam na een half uurtje weer vrolijk terug maar ik vind het vreemd want het is een meer dan aanhankelijke hond.
Enige wat ik kan bedenken is dat het de afgelopen weken vrij druk is geweest, op en neer naar NL en daarna steeds gasten in huis. Totaal ander ritme gedurende de feestdagen.
Enfin de vraag.... wat te doen met Tom die niet wil eten???
Dank dat jullie me willen helpen en groet vanuit een stralend zonnig Tourtour
Anne Marie
Laatst gewijzigd door Kleine Tommy op zo 02 jan 2011, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1881449
Welkom Tom en Kleine Tommy! Wat goed dat Tom is opgegroeid met barf!

Het eerste dat bij mij opkwam was 'loopse teef'. Reu van 1 1/2, weglopen en niet eten, dat zijn zo van die symptomen  ::) Als dat het geval is, bereid je maar voor op een week of wat smachtende reu die niet eet. Is geen probleem, komt wel weer goed.

En verder kan ik Tom geen ongelijk geven, als barf-voerder. Duck is een goeie kvv maar er gaat uiteraard niks boven het echte werk. Daar kan geen enkel gemalen prakkie tegenop. Dus ik zou zelf gewoon weer gaan barfen, slachthuiskeuken of niet  ;) Misschien is het mogelijk om een deal te sluiten met een barf-leverancier? Of met een abattoir-eigenaar?
Gebruikersavatar
Door kira
#1882822
Ik als ex reuen baas dacht ook gelijk, loopse teef. Niet druk om maken en nog even afwachten. Uiteraard wel in de gaten houden of hij verder levendig blijft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door