Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#1882022
Ik ga met Iza trainen voor het UV examen ( 20km naast de fiets )

Hebben jullie nog tips ivm het voer van Iza?
Ze eet nu ong 2,2 % van haar lichaams gewicht.
50% vleesbotten
20% Orgaanvlees
15% Spiervlees
10% Vis
5%   Groente


Ook tips voor ons schema zijn welkom!

Training schema UV examen Iza

Week 1: Om dag 3km fietsen
Week 2: Om de dag 5km fietsen (4x)
Week 3: Om de dag 7km fietsen (4x)
Week 4: 3 dagen 8km fietsen (halverwege pauze).
Week 5: Om de dag 10km fietsen (halverwege pauze).
Week 6: Om de twee dagen 15km fietsen (pauze na 8km)
Week 7: Eerste dag 20 km fietsen (pauze na 8 en 15km). Overige dagen om de dag 5km.

Pauzes bedragen ong 15 min.
Snelheid 12 tot 15 km per uur.
Laatst gewijzigd door malimaniac op ma 03 jan 2011, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#1882113
Ik ben geen voorstander van alle dagen trainen. Ik zelf geef ze een dag tussendoor om te herstellen! Dit zijn ook mijn dagen dat ze een extra grote maaltijd krijgen.
En ik denk dat je ook moet kijken hoe het gaat en evt aanpassen/ bij stellen.
Ik merk dat mijn honden veel beter lopen als het erg koud is. Als het warm is kan ik best een x-aantal km willen lopen, maar dan kunnen ze toch minder.
Kwa hoeveelheid eten.... ik zou haar regelmatig wegen en goed kijken/voelen. Ik heb een groot verschil tussen mijn 2 Borders. De ene zit op ruim 4 % en de ander op een kleine 2% om goed op gewicht te blijven....
#1882114
ik loop met spickel wel geen 20 km maar 10 km gemiddeld 4 keer per week . ik doe niets speciaals wel geef ik haar iets vetter vlees en ze weinig vet vlees eet geef ik haar af en toe wat kaas . Honden halen hun energie in tegenstelling tot de mens wel uit vet
Door Deesje
#1882163
ik zou ook niets aanpassen.. 20km is echt geen afstand voor de hond..

ik loop en fiets heel veel met de honden (wandel regelmatig 40-50km, waarbij zij met veel loslopen het dubbele lopen) en fietsen ook flinke afstanden.. daarvoor is weinig extra nodig.. hooguit een beetje extra voeren als je echt grote stukken gaat doen en je merkt dat je hond gaat afvallen maar verder is dit geen gigantische inspanning voor een hond..
#1882166
ik zou niets aanpassen, maar wel opletten wanneer je gaat voeren.
Ik zou niet 's avonds laat voeren, terwijl je bijv. weet dat je 's morgens vroeg een flink eind gaat fietsen.
Ik heb met Didge wedstrijden behendigheid gelopen en dan kreeg hijd e dag voorgaande aan de wedstrijd wat lichter verteerbaarder voer zoals kip, en hij kreeg minder en compenseerde dat op de dag zelf met een grote maaltijd na de inspanninigen
Door Deesje
#1882268
mijn honden eten 3-4 keer per week en kunnen ook na een vastendag super mee aan de fiets, step of een lange wandeling.. we plannen nu weer een aantal 50+km wandelingen en dan gaan ze gewoon mee.. en na de wandeling krijgen ze dan een grote maaltijd.. vervolgens zouden ze de dag erna weer (niet al te vroeg) aan de gang kunnen..
Door wijkje
#1882311
Ik denk dat je zelf even na moet gaan hoeveel je hond nu beweegt..Jeppe moest ik duidelijk meer voeren toen ik met haar UV-proef heb gedaan.Ik fiets regelmatig maar over het algemeen geen grote afstanden...Dus kijk gewoon naar je hond.

Voor de rest is hier al gezegd. Let op wanneer je voert en let op rustdagen van je hond zodat je hond kan herstellen..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door