Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jeanette42
#1857012
Ben benieuwd naar meningen van anderen maar zit er kwalitatief verschil tussen Shaweca en Carnivoer, het is wel hetzelfde principe, maar Carnivoer is iets duurder.
Door Pedro98
#1857527
Geen idee of Shaweca anders is, voor zelf Carnivoer en dat bevalt goed en de kosten zijn goed te doen voor een kleine hond. En denk dat je ook de naam en de kwaliteit zal betalen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1858615
De meeste kvv's worden wel volgens een gelijk principe gemaakt. Maar volgens een zelfde principe zegt niet per definitie dat de kwaliteit gelijk is. Voorbeeld...bij 20% orgaan kun je denken aan een combinatie van organen zoals hart/pens/nier/lever, of alleen pens en lever, of alleen pens. Spiervlees....tja, je hebt spiervlees en spiervlees. En zo kun je volgens één principe een kwalitatief goed of toch slecht kvv maken.
Zelf heb ik met beide kvv's geen ervaring. Welke bij jou en je hond het beste past is een kwestie van uitproberen, want stel dat wij nu allemaal zeggen...die ene, dat is de beste van deze twee en vervolgens vind jouw hond deze nou net niet te knagen, dan heb je daar weinig aan.
Gebruikersavatar
Door essie74
#1862248
ik gebruik beide voor de honden, en ben ook tevreden over beide  ;)
Shaweca is het bestanddeel bot in de soorten voeding meestal Kip.

van Carnivoer weet ik het niet zo goed , maar hier zijn ze er behoorlijk gek op zeker de rund versie :biggrin2: vindt het wat grover van structuur en mooi rood vlees...
Door judith13
#1872008
Ik gebruik nu sinds 4 weken kvv, in het begin ben ik met carnibest begonnen ben daar erg tevreden over. Toen heb ik haaksbarf en shaweca geprobeerd de kwaliteit vindt ik een stuk minder het ruikt ook zuurder dan de carnibest. Momenteel gebruik ik alleen nog carnibest/ en carnivoer dit ziet er echt heel goed uit.

Het is iets duurder maar wel kwaliteit!
Door ollybeausteffy
#1872250
wij voeren nu al een hele tijd carnivoer, zijn ook begonnen met carnibest.
wat mij opviel is dat wij met carnivoer veel minder kunnen voeren dan carnibest.
carnibest voerden wij 1kilo per dag, met carnivoer hebben we genoeg aan 600gram
per dag. schijnt door de pens te komen, carnibest zit heel veel pens in.
dus uiteindelijk zijn wij met de carnivoer goedkoper uit dan met carnibest.
Door Jeanette42
#1877739
Ben er inmiddels achter dat de calcium in shaweca kip is en bij carnivoer de calcium van het betreffende dier. Dus geit is ook geit en niet geit met kippenbot.
In Carnibest zit ook nog rijst dus misschien dat het daarom minder voedzaam is?
Door Fido
#1878456
[quote="jeanette4207"]
Ben er inmiddels achter dat de calcium in shaweca kip is en bij carnivoer de calcium van het betreffende dier. Dus geit is ook geit en niet geit met kippenbot.
In Carnibest zit ook nog rijst dus misschien dat het daarom minder voedzaam is?
[/quote]

Bij CarniVoer worden kippenbotten gebruikt als calciumbron behalve bij de Eend-mix daar worden eendenbotten gebruikt  ;)

CarniVoer bevat hogere vetpercentages dan Carnibest. Vet levert de meeste energie. KH levert minder energie (rijst is een KH)
Door Jeanette42
#1881423
[quote="Fido"]
Bij CarniVoer worden kippenbotten gebruikt als calciumbron behalve bij de Eend-mix daar worden eendenbotten gebruikt  ;)

CarniVoer bevat hogere vetpercentages dan Carnibest. Vet levert de meeste energie. KH levert minder energie (rijst is een KH)
[/quote]
Ik dacht dat er hele prooidieren inzaten, zit ik ernaast. Waarom wordt er eigenlijk kip als calciumbron gebruikt en niet lamsbotten bv?
Door Fido
#1881462
[quote="jeanette4207"]
Ik dacht dat er hele prooidieren inzaten, zit ik ernaast. Waarom wordt er eigenlijk kip als calciumbron gebruikt en niet lamsbotten bv?
[/quote]

Omdat je maar een zeer korte periode mooie zachte lamsbotten beschikbaar heb, tegen een overigens duurdere prijs, en de meeste leveringen van oudere lammeren (ze mogen een jaar lam genoemd worden ;))  dus hardere lamsbotten zijn. Dit geeft productie problemen voor de machines. 
Door Jeanette42
#1882274
[quote="Fido"]
Omdat je maar een zeer korte periode mooie zachte lamsbotten beschikbaar heb, tegen een overigens duurdere prijs, en de meeste leveringen van oudere lammeren (ze mogen een jaar lam genoemd worden ;))  dus hardere lamsbotten zijn. Dit geeft productie problemen voor de machines. 
[/quote]
Ok is duidelijk. Gelijk nog een vraagje hierover. Is het dan evt. voldoende om 3 diersoorten te voeren omdat er toch kipbot inzit of is dat toch te eenzijdig?
Door Fido
#1882399
[quote="jeanette4207"]
Ok is duidelijk. Gelijk nog een vraagje hierover. Is het dan evt. voldoende om 3 diersoorten te voeren omdat er toch kipbot inzit of is dat toch te eenzijdig?
[/quote]

Diersoorten afwisselen is verstandig omdat de verhoudingen in sporenelementen bij diersoorten verschillend is. Door verschillende diersoorten met elkaar af te wisselen voorkom je een te eenzijdig aanbod van sporenelementen. Nu is de kans op een constante dezelfde samenstelling bij rauw voeren al vele malen minder dan bij brokvoeding omdat er meerdere factoren van invloed zijn (leeftijd voedseldier, voeding dier enz.)

Maar voor de zekerheid is een het verstandig om drie diersoorten met elkaar af te wisselen. Het bot is belangrijk voor het Ca verhaal. Bij CV rundmix zit rund in en kippenbotten heb je gelijk twee diersoorten te pakken  ;)
Wil je meer weten dan lijkt het mij beter dat je me een pb stuurd. Ik wankel nu op een dun balkje  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door