Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Stephanie777
#1881314
Als ik Boedha 's ochtends 350 KVV (Naturis) geef en 's avonds barf, op welk percentage moet ik dan gaan zitten om te beginnen? Ze is iets te zwaar: weegt 34 kilo, ideaal is ongeveer 31/32 kilo (Hovawartteefje, 12 maanden).
Ik hoor graag jullie mening!  :)
Door Liz
#1881550
Hey Stephanie!

Ik zou Boedha om te beginnen op 2% van haar streefgewicht zetten. Dit zou dan op 620 gram per dag uitkomen. Als ze 350 gram kvv krijgt, trek je dat gewoon af van haar dagelijkse hoeveelheid. Dan zou ze dus nog 280 gram Barf 's avonds krijgen. Mocht ze hierop niet afvallen, kun je nog teruggaan naar 1,5% van haar streefgewicht.
#1881966
Thanks Liz, again!  ;)
Dan ga ik haar op 2% zetten en dan eens kijken hoe ze het daar op doet.

Vallen me trouwens twee dingen op sinds ze KVV en barf krijgt:
- ze is een stuk rustiger!?! Werkelijk opvallend. Maar ze is ook voor 't eerst loops geweest een maand geleden, misschien dat het eerder daarmee te maken heeft?!
- haar vacht glanst niet meer zo mooi?! Ze had altijd een prachtig glanzende vacht, maar de laatste weken is 'ie haast dof te noemen. Terwijl de meeste honden met vers voer juist een mooiere vacht krijgen.
Door Liz
#1882086
Dat haar vacht wat doffer is nu, kan komen omdat ze is aan het ontgiften. Joey had dat hier ook. Dat gaat over en dan zul je zien dat de vacht nog meer gaat glimmen dan van te voren.

Dat ze rustiger is, kan van de loopsheid komen, maar ik merk bij mijn honden ook dat ze rustiger zijn sinds ze Barfen. Op brok vond ik ze altijd meer kijken en om eten bedelen.

Altijd spannend zo'n eerste bestelling inderdaad! Let maar op, het is zo verslavend, dat je binnen no-time op zoek gaat naar nog een vriezer ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door