Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Elise
#188169
Spike eet nu al een tijd CB eend/rijst en ik merk dat hij regelmatig moeite heeft met poepen. Hij poept maar heel weinig, 1x per dag en dan moet hij zich echt even inspannen :-[
Kan ik bij zijn CB eend/rijst zelf olijfolie toevoegen zodat het allemaal wat makkelijker gaat? En hoeveel zou ik moeten bijvoegen?
Door Lizzy
#188174
Er zit geen groente in de eend en rijst he? Waarom eet Spike eend en rijst? Heeft hij een eiwitallergie? Want in dat geval zou je ook wat gepureerde bladgroentes kunnen geven. Dat werkt ook laxerend.
Door Elise
#188180
Spike heeft inderdaad een eiwitallergie en tevens heeft hij een verleden met steenvorming, erg lastig dus allemaal. Zie http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4532

In de CB eend/rijst zitten wel groenten.

Even van de site van CB geplukt:
Bevat: Vers eendenvlees, rijst, verse fijngemalen groenten, zonnebloemolie, vitaminen en mineralen.

Zou ik dan bij elke maaltijd bladgroenten moeten geven of is dat dan weer teveel van het goede?
Door Peet
#188185
of idd een beetje extra olie. van olijfolie gaan ze nogal eens aan de race, dus probeer eerst zonnebloem olie. 2 tot 3 theelepeltjes door zijn CB, om mee te beginnen....dan opvoeren of verminderen, naar "behoefte"...(hum....woordspeling).. :P
Door Lizzy
#188188
Oh OK! Ik dacht dat het zonder groentes was. Ik denk dat je best elke dag een eetlepeltje of 1 a 2 met gepureerde bladgroentes kunt aanvullen. En desnoods 4 dagen bladgroentes en 3 dagen wat extra virgin olijfolie. En dan even kijken hoe het gaat.
Door Lizzy
#188190
[quote="Peet"]
of idd een beetje extra olie. van olijfolie gaan ze nogal eens aan de race, dus probeer eerst zonnebloem olie. 2 tot 3 theelepeltjes door zijn CB, om mee te beginnen....dan opvoeren of verminderen, naar "behoefte"...(hum....woordspeling).. :P
[/quote]

Nadeel van zonnebloemolie vind ik de omega 6 vetzuren (die al voldoende in het voer zit). Anders visolie proberen?
Door Elise
#188194
[quote="Lizzy"]
[quote="Peet"]
of idd een beetje extra olie. van olijfolie gaan ze nogal eens aan de race, dus probeer eerst zonnebloem olie. 2 tot 3 theelepeltjes door zijn CB, om mee te beginnen....dan opvoeren of verminderen, naar "behoefte"...(hum....woordspeling).. :P
[/quote]

Nadeel van zonnebloemolie vind ik de omega 6 vetzuren (die al voldoende in het voer zit). Anders visolie proberen?
[/quote]

Als Spike nog maar naar een vis kijkt zit hij al onder de uitslag, dus dan maar beter geen visolie denk ik...
Ik ga maar van start met de bladgroenten en de olijfolie
Door Lizzy
#188198
[quote="Elise"]
[quote="Lizzy"]
[quote="Peet"]
of idd een beetje extra olie. van olijfolie gaan ze nogal eens aan de race, dus probeer eerst zonnebloem olie. 2 tot 3 theelepeltjes door zijn CB, om mee te beginnen....dan opvoeren of verminderen, naar "behoefte"...(hum....woordspeling).. :P
[/quote]

Nadeel van zonnebloemolie vind ik de omega 6 vetzuren (die al voldoende in het voer zit). Anders visolie proberen?
[/quote]

Als Spike nog maar naar een vis kijkt zit hij al onder de uitslag, dus dan maar beter geen visolie denk ik...
Ik ga maar van start met de bladgroenten en de olijfolie
[/quote]

OK, geen visolie voor Spike! Dan denk ik dat ik olijfolie zou proberen. Als hij er te dunne ontlasting van krijgt, dan kun je nog milde olijfolie proberen. Ik heb gemerkt bij Brutus dat de milde olijfolie veel minder laxeert. Werkt dat niet, dan kun je nog lijnzaadolie proberen. Werkt dat ook niet, dan is zonnebloemolie zeker te prefereren.
Door Rosita
#188397
Mijn hond Ammy heeft tot een week geleden ongeveer 6 weken eend-rijst gegeten en ook zijn ontlasting was erg droog. Corine verzekerde mij overigens dat er geen groente en lijnzaadolie in de eend-rijst zit (ook mijn katten waren er helemaal weg van ;D), dus waarschijnlijk klopt de info op haar site niet helemaal ;).

Groetjes Rosita
Door Elise
#188860
[quote="Rosita"]
Mijn hond Ammy heeft tot een week geleden ongeveer 6 weken eend-rijst gegeten en ook zijn ontlasting was erg droog. Corine verzekerde mij overigens dat er geen groente en lijnzaadolie in de eend-rijst zit (ook mijn katten waren er helemaal weg van ;D), dus waarschijnlijk klopt de info op haar site niet helemaal ;).

Groetjes Rosita
[/quote]

Je hebt helemaal gelijk Rosita, op de verpakking staan de fijngemalen groenten niet, stom van me!! Nou dan ga ik toch zelf wat bladgroenten toevoegen, bedankt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door