Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Paula1976
#1880450
Tico eet al een paar maanden de zalm/haring/sardientjes met zéér lange tanden. Hij heeft er daarvoor altijd heerlijk van gesmuld. Aangezien ik nu een nieuw menu voor hem ga maken wil ik de vis eerst maar achterwege laten. Misschien dat als onze (bijna) pup toe is aan vis en hij het lekker eet, Tico ook weer vis gaat eten. Maar het wekelijkse gedoe ermee, daar heb ik even geen zin meer in.

Nu levert vis natuurlijk wel een hele positieve bijdrage, dus zou ik hem visolie o.i.d. willen geven. Hebben jullie daar ervaring mee en wat gebruiken jullie dan zoal?

Graag jullie tips!

Alvast bedankt!

Groetjes Paula
Laatst gewijzigd door Paula1976 op zo 02 jan 2011, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lonaa
#1880469
Ik lees even mee, aangezien Sally van makreel heeeeeeeeeeeel erg diarree krijgt, en van zalm ook, wil ik eigenlijk de vis ook gewoon helemaal achterwege laten..
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1880482
Je kunt natuurlijk allerlei capriolen uit gaan halen als ze geen hele vis meer eten, hier kan ik er helaas over mee praten. Bij Bantu heb ik alles geprobeerd. Ze heeft vanaf pup altijd alle vis gegeten tot een leeftijd van ongeveer 1 1/2 jaar dat ze besloot er een stop op te gooien :-\
Kay begon toen ook te miepen met de vis, en ik ben het gewoon een poosje weg gaan laten voor beide honden en heb het vervagen door een visoliecapsule (2 per week geloof ik), en na maanden weer eens aan gaan bieden (eerst sardien, dan haring dan makreel, enz). Dit had bij Kay wel effect maar helaas bij Bantu niet.
Heel af en toe eet ze een sardientje, maar ze krijgt nu merendeels de zalmmix van Herby. Ik meng dat met een beetje spiervlees anders laat ze het nog staan.
Ik halveer de maaltijd wel en verdeel het over 2 keer week met een kipkarkas o.i.d erbij want ook Bantu gaat snel aan de race van vis
Door *Flip*
#1880485
vis zit toch in het menu om de omega 3 : 6 ratio op peil te houden?  (bij katten is dat wel de reden)

Wildvlees bevat meer omega 3, vlees van koeien die voornamelijk gras gegeten hebben ook en paardenvlees is rijk aan omega 3. Plantaardige oliën zijn rijk aan omega 6, dus dat is een slechte vervanger.

Misschien lusten ze wel Krill, al weet ik niet of je dat zomaar bij de visboer kan krijgen. Verder zijn algen/zeewier ook een goede bron van omega 3. Omega 3 rijke eieren bestaan ook en visoliecapsules vd drogist, open prikken en vlak voor het opdienen over het vlees uitdrukken kan ook nog

Mijn kat blieft ook geen vis, wel zot op zeevruchten en daar zit ook meer omega 3 in. Gezien de kosten krijgt hij dat niet zo vaak, maar gelukkig is hij ook gek op wild en voer ik dat het meest.
Door Deesje
#1880782
je kunt ook pure zalmolie kopen..

hier eten ze alleen zalm, de rest lusten ze niet, en de zalmmix (gemalen zalm) valt vaak beter in de smaak dan de koppen..
als je gemalen zalm neemt kun je er altijd een eitje en evt wat ander spiervlees door mikken om het op te leuken..
Door _Sandra_
#1880785
Hier eten ze elke keer de eerste keer wat van de vis, maar daarna hoeven ze het niet meer.

Ik zou niet weten waar je wieren kunt hopen, jullie? Of goede zalmolie?
Door Pedro98
#1880910
Doe bij Ukkie ook gemiddeld 2x in de week een paar druppels zalmolie door zijn eten heen. Maar had nu wel gezien dat er hier in de buurt wel wat goedkoper vis kan kopen. http://www.husforeverfriends.nl/ dus is nog wel een keer het proberen waard of hij er gek op is. En het ook lekker blijft vinden voor een wat langere tijd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1880913
Pedro98 schreef: Doe bij Ukkie ook gemiddeld 2x in de week een paar druppels zalmolie door zijn eten heen. Maar had nu wel gezien dat er hier in de buurt wel wat goedkoper vis kan kopen. http://www.husforeverfriends.nl/ dus is nog wel een keer het proberen waard of hij er gek op is. En het ook lekker blijft vinden voor een wat langere tijd.
ik kan hier geen vis vinden??
In Winterswijk op de markt kun je ook vis krijgen
Door Lizzy
#1880922
Ik geef twee keer per week 1 sardien aan mijn honden. Meer niet. En verder geef ik wel wat visolie en algenolie van Royal Green. Linga elke dag vanwege de knie-operatie maar Pinkel en Biscuit zo'n 2 keer per week. Ze krijgen daarnaast wel (groene) groenten, algen, chlorella. Ook rijk aan omega 3.
Door Happy Tail
#1881163
hier gaan alleen gemalen vis erin: AA haring en de zalm (mix) van andere merken:    zelfs al "verstop" ik  kleingesneden stukjes vis in de gemalen..feilloos wordt dat eruit gehaald....voor de rest krijgen ze wel heel spul, maar hele stukjes vis is hier een unaniem: "lus k nie"
Door signmodel
#1881168
ik voer ook vis in kvv of een mix want ze lusten het hier ook niet. de mix van lotgering, kiezebrink en haaksebarf gaan er in alsof ze nooit te eten krijgen.
en zeewier/ algen koop ik bij zooplus.
btw de katten hier eten ook alleen vis in een mix.
Door Pedro98
#1881307
*Monique schreef: ik kan hier geen vis vinden??
In Winterswijk op de markt kun je ook vis krijgen
Ja klopt heb je gelijk in daar kan ik ook nog wel eens heen fietsen, staat hier in het dorp een kraam op zaterdag maar die heb ik al paar keer gevraagd om een sardientje maar hij heeft ze niet.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1881332
Pedro98 schreef: Ja klopt heb je gelijk in daar kan ik ook nog wel eens heen fietsen, staat hier in het dorp een kraam op zaterdag maar die heb ik al paar keer gevraagd om een sardientje maar hij heeft ze niet.
ik weet niet of je een Makropas hebt, maar ze zijn af en toe bij de makro in de aanbieding
Door Paula1976
#1881340
Bedankt voor jullie reacties.

Maar even concreet dus.......hij krijgt nu dus 0 vis in zijn menu, maar de benodigde omega 3 zit ook in wild, zeewier en groenten? En de omega 6 dan?

Visolie is te geconcentreerd en mag dus niet??? Maar ik las ook dat iemand 2x per week wel druppels geeft? Mag het nou wel of niet dan?

Hij heeft het maandenlang uitstekend gegeten maar hij wil het nu dus niet meer, zalmkop al wat langer niet meer maar inmiddels ook de graat niet meer. Heb geen idee waarom het hem nu tegenstaat terwijl hij het een maand of 8 á 9 prima heeft gegeten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door