Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rh
#1880247
Sailor heeft problemen met de ontlasting eruit te krijgen.
was pijnlijk, was onrustig tijdens het liggen.

's morgens nog ontlasting gehad, daarna is het gekomen, er mee naar de dierenarts gegaan, voelde iets in zijn darmen zitten, foto gemaakt, op de foto was een soort rond iets te zien van ongeveer 3 cm, drukte tegen de darmwand, vandaar de pijn. eerst geprobeerd met laxeermiddel, moest ermee gaan lopen ook allemaal weer liggen en ook braken toen zijn ze overgegaan op een narcose voor de pijn, want ze ging inwending er wat stukjes van zijn harde ontlasting eraf halen.  wat geprobeerd en gedaan, weer bij laten komen, was oudjaarsdag en nacht ook onrusting, nachts nog gemasseerd, nu is het rustig hij heeft heel de ochtend geslapen.

nog niet geeten, van af gisteren avond, wel hebben we vanmorgen een beetje lever gegeven.
maar helaas nog steeds geen ontlasting gehad
wat nu moeten we hem nog meer eten geven, zodat het verder naar beneden kan gaan, wat nartuurlijk denk we pijnlijk zal zijn.
meer laxeer eten geven b.v. hart etc. of wachten op de volgende ontlasting.

help :-[
Laatst gewijzigd door rh op za 01 jan 2011, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1880249
Oh bah, wat een ellende :(. Ik vind dit heel eng en durf je eerlijk gezegd niet te adviseren.... Dit lijkt me echt werk voor een dierenarts.
Door inni
#1880290
Het hondje van m'n broer heeft gauw verstopping en er is weinig dat hem helpt op zulke ogenblikken, enkel een kinderlavement (hij weegt iets meer dan 4kg) is meestal de oplossing, de andere keren heeft de DA de darmen onder narcose leeg gemaakt. Heeft hij een vaste uitlaatplek dan zou ik daarheen gaan en hem wat laten lopen (als hijzelf wil tenminste). Hopelijk legt hij gauw een hoopje.

Bij 't hondje van mijn broer komt 't door iets anders te eten dan z'n eigen brokjes, onze hond is een halfbroertje van hem en krijgt van 't minste diarree.
Door rh
#1881136
Afbeelding he he de eerste grote drol is eruit na van ochtend een paar keer geprobeerd te hebben, dat is een opluchtig. De  rest van zijn ontlasting ook maar goed gaat.

gisteren nog wat lever gegeven en een kein beetje slaolie.
Door inni
#1881223
Ik gok op stukjes bot, 't zal in ieder geval een opluchting zijn voor 't beestje om daarvan verlost te zijn.
Door rh
#1881259
dat zijn stukjes bot. is wel een opluchting ja zeg. mijn man is nu even met de honden naar het bos geweest twee maal gepoept, leuk he
groetjes
Marjet schreef: pfff, opluchting voor baasje en hond lijkt me. Wat zijn die 'stukjes'? Bot of steentjes ofzo?
Door Lizzy
#1881270
Heb je enig idee wat voor bot dit geweest is? Zoiets heb ik echt nog nooit gezien :o! Ja, jullie zullen allemaal wel echt heel blij zijn dat het er uberhaubt uit komt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door